Zou voor de advansafix kiezen! Die mag je tot 25 kg met tuigje gebruiken! Wel zo veilig wil ik ook graag straks.
De romer is al vanaf 9 kg en de cybex is vanaf 15 kg, dus dat is wel een verschil. Mij is altijd verteld dat combinatiestoelen qua veiligheid minder goed scoren, dus ik zou niet zo snel voor de romer gaan. Wij hebben toevallig net de cybex gekocht voor ons dochtertje. Gisteren pas geinstalleerd in de auto, dus ik heb er nog niet heel veel ervaring mee. Dochter was er wel erg blij mee, hij zat heel lekker zei ze. Wij hebben voor cybex gekozen omdat die stoelen erg goed uit de testen komen en omdat je bij het verstellen van de hoogte van de stoel ook de brede schouder- en rugbescherming omhoog kan schuifen, in plaats van alleen de hoofdsteun. Op die manier blijft de nek ook beter beschermd als ze wat ouder zijn. Ook de hoofdsteun die je iets naar achteren kan kantelen leek ons prettig, omdat DL heel vaak in slaap valt in de auto en dan hangt haar hoofd niet zo naar voren. Maar goed, we moeten de komende tijd gaan ontdekken of hij in de praktijk ook inderdaad zo fijn is.
Bedankt voor jullie reactie. Dat combinatiestoelen minder veilig zijn heb ik pas ook gelezen. Dan neig ik toch eerder naar de cybex. Deze was eigenlijk ook onze eerste keuze maar toen kwam de romer in beeld en ging ik heel erg twijfelen.