Pijnlijke borsten na voeden

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Dani84, Dec 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Jarno is nu een weekje oud en de eerste 2 dagen wou de bv niet echt op gang komen.. Nu is het echter wel op gang maar erg pijnlijk.
    De kraamhulp is vandaag weg en toch zit ik nog met een paar dingetjes.

Het aanhappen is nogal pijnlijk maar als hij drinkt gaat het vaak goed. Hij drinkt ook na behoefte en laat zelf los dan verschoon ik en leg ik aan, aan de andere kant. De ene keer drinkt hij maar 1 borst de andere keer 2.

Zelf krijg ik savonds nu 2 avonden verhoging zo rond de 37.7. En m`n borsten voelen voor en na de voeding een beetje branderig aan. Ook rond de tepel en de hele borst.

Ik had / heb last van tepelkloven en gebruik bepanten en borstschelpen en dit gaat steeds beter, Moet ik oppassen voor borstonsteking?

Wat kan ik er verder aan doen?

Groetjes Danielle

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo danielle,

Door de feestdagen is het beantwoorden er een beetje bij ingeschoten. Dat is in geval van jou verhaal wel kwalijk natuurlijk.

Hoe gaat het nu?
    Als je nog steeds met problemen zit dan is het het meest raadzaam een lactatiekundige bij je in de buurt te zoeken zodat jullie samen het aanleggen nog eens onder de loep kunnen nemen.
    Als ik je verhaal zo lees zit hem daar het probleem.

En inderdaad, wees erg allert op een borstontsteking.

Succes

Ilse

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Inmiddels gaat het al wel wat beter. Ik kolf ook af en toe omdat ik heel veel voeding heb en Jarno dan zo gaat kloeken, hier weer lucht van binnenkrijgt en krampjes krijgt, maar door het kolven komen mijn tepels goed naar buiten en kan Jarno beter aanhappen. Ook probeer ik nu verschillende houdingen uit en het gaat nu eigenlijk wel heel goed!

Bedankt!

Groetjes Danielle

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Nou, dat is helemaal goed om te lezen. Kan je zien hoe de situatie toch in een paar weken heel anders kan zijn! Ga lekker zo door meid!

Ilse

Share This Page