Hoi, Ben onlangs bevallen van de 1e, in het ziekenhuis. Al maanden geleden had ik mij ingeschreven bij een kraamhotel, om minimaal 4 a 5 dagen te verblijven. Leuk!! dacht ik. Ik zal jullie niet vervelen met een lang verhaal maar uiteindelijk ben ik op de 3e dag huilend vertrokken. Ik vroeg mij af of er mama's zijn die in een kraamhotel zijn bevallen, of van plan zijn dit te doen. Zo ja, hoe is dit jullie bevallen?? Er zijn niet veel kraamhotels in Nederland, volgens mij is het ook niet erg bekend. Zelf lag ik in het geboortehotel in Purmerend (deel van het Waterlandziekenhuis). En ook vroeg ik mij af of je, na je bevalling in een kraamhotel, ook je (volledige) kraamtijd hier hebt doorgebracht. Ben benieuwd.
Een vriendin van mij wil dat gaan doen.. Ik had er in eerste instantie nog nooit van gehoord.. Maar wat was er dan dat je op de 3e dag huilend naar huis ging? Liefs
Ik was zo vooraf enorm enthousiast....had al maanden tegenover vriendinnen en familie "opgeschept" dat ik lekker luxe in zo'n geboortehotelletje ging vertoeven. Maar daar eenmaal aangekomen viel het ons zo enorm tegen....heel apart. De muren kwamen echt op ons af, het was voor ons geen doen om 24 u per dag met zo'n pasgeborene op 10 m3 te zitten. Ik had het me gewoon zo anders voorgesteld...was niet bepaald een roze wolk voor ons. Uiteraard is dit heel persoonlijk, ik kan me voorstellen dat er andere mama's zijn die hun bevalling en verblijf op een dergelijke plek geweldig vonden. Vandaar dat ik benieuwd was naar ervaringen van anderen!
Ben je daar niet van te voren wezen kijken dan ? Of stond er niet in de info hoe groot de kamers zouden zijn ??? Is toch wel info die ik van te voren op gezocht zou hebben.
Ik ben ook een een kraamhotel bevallen en ik vond het echt super. Ben er niet lang geweest want ik wilde sowieso gelijk na de bevalling naar huis. Helaas kon onze kleine niet meteen goed op temp blijven en moesten we een verdieping zakken naar de kraamafdeling en daar een nachtje logeren. Das pas vervelend met 3 moeders en 4 kindjes 1 kamer die net zo groot was als de kamer van het kraamhotel. Maar ik vond het kraamhotelheel erg prettig
Ik ben ook bevallen in het kraamhotel, helaas had ik een totaalruptuur dus moest ik helaas door naar de o.k en daarna naar de kraamafdeling. Ik had graag op mn kraamhotel kamer gebleven voor 1 nachtje, was in mijn geval idd beter als op de 4persoonskamer op de kraamafd van het zh. Maar ik was zoieizo niet van plan mijn hele kraambed daar te blijven, had voor 1 nacht besproken maar.. Maar om te bevallen super! Gedimt licht, luxe voor manlief, heerlijk bad,veel privacy,druk je op de bel staat er meteen iemand..
Ik heb destijds een rondleiding gehad. Maar ik kon me geen voorstelling maken van hoe het zou zijn wanneer de kleine zich bij ons zou voegen.