Rommel: word er chagrijnig van!

Discussie in 'De lounge' gestart door Moffel, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
  2. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
  3. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Het is hier geen rommel, hier wordt er geleefd. Er zijn wel grenzen en wil ik geen rondslingerend wasgoed, geen strijk om me heen. Ik stofzuig elke dag en ik ruim zoveel mogelijk op maar... ik werd er gek van wanneer een dochter iets liet slingeren en dat zijn een hele hoop dingen. Ik was de hele dag aan het mopperen op de meiden, dus een pinnige moeder die al gek werd van een onderzetter die scheef lag of over pis ging als er koekkruimels op de bank lag. Kijk, ik wil zo dus niet zijn. Er mag wel geleefd worden en dat ben ik aan het accepteren haha. Ik word altijd wel heel blij als alles is opgeruimd maar dat duurt nooit zo lang voordat de stormen weer binnenkomen.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Met die mandjes maakt het wel stuk leuker.
    Hier een stellingkast staan in de hal. Meer praktisch als mooi.
    En een mand met de schoenen van de meiden erin.
    Voor ons een schoenenrek.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik gooi slingers ed altijd weg, ga dingen geen jaar laten liggen, daar hebben wij simpelweg de ruimte niet voor.
    Verder idd voor alles een vaste plek zoeken.

6. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Hier ben ik nu mee bezig! wat een werk! maar het ruimt zo lekker op (ook in m'n hoofd ;) )

Ik heb nu 5 tassen met spullen (kleding/speelgoed enz.) die laat ik van de week ophalen door de kringloop.
    En al 6 vuilniszakken met rommel! (en ik moet nog 1 hele kant van de zolder met knieschotten?!)

Speelgoed omruilen doe ik idd ook, en ook hier is dat een succes :D

Nu alleen nog ff bakken/dozen kopen om alle spullen in te doen die we moeten bewaren ;)

7. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Ik loop tegen precies hetzelfde aan TS. Wat ik vanaf deze week ga doe is elke dag een kleine taak doen in elke kamer. Vandaag staat het opruimen van de achtertafel op het programma en morgen is de boekenkast in de kinderen hun kamer aan de beurt. En op deze manier hoop ik over een paar weken eindelijk uit de rommel te zijn. Mijn grootste fout in het verleden is om gelijk alles te willen doen, maar het is ook niet in 1 dag rommelig geworden.

Verder heb ik een huishoudschema en zorg ik er voor dat het speelgoed 2 keer per dag opgeruimd wordt.

Succes.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb ook een hekel aan rommel, maar probeer ook wat relaxter te worden. Hier wordt er ook geleefd. Van speelgoed krijg ik geen kriebels, wel van een rommelgarage die gewoon zo dom is ingedeeld dat ik het niet bedacht krijg hoe mijn man dat voor elkaar krijgt ;) en het dressoir dat continu volgeplempt wordt met troep. Lees: dat doe ik dus niet he. Ik doe mijn best om alles bij te houden maar voel me soms ook gekke Henkie die de hele dag met een natte doek of de Swiffer achter haar man aanloopt. Het interesseert hem gewoon 0,0, dan is het ook moeilijk om zelf heel netjes te zijn omdat je toch nooit eer van je werk hebt :(

9. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ken het maar ik ben heel opruimerig geworden. Ik geef veel weg via de Facebookgroepen of verkoop via MP.

10. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Hoezee, mijn topic!!!

Het grootste probleem heb ik met dingen van mijn man waarvan ik echt niet weet wat het voor moet stellen. Dan gaat het voornamelijk om elektronica (heerlijk, zo'n techneut in huis). Een moederbord herken ik nog wel, maar zoveel dingen die ergens tussen horen en vast wel een functie hebben... Wat is het, waar hoort het bij, werkt het nog, ga je het nog gebruiken, is het wat waard om te verkopen of naar de inbrengwinkel te brengen? Ik heb werkelijk geen idee. En zie dat maar eens op te ruimen! Categoriseren is dan lastig hoor.

En hij is ook niet de meest georganiseerde kerel. Hij koopt liever nieuw wat hij in zijn hopen zooi niet kan vinden dan even te organiseren. Oude en kapotte dingen bewaart hij vaak en hij belooft dingen te maken die hij echt nooit meer gaat terugvinden. Jaaaa, dat tosti-ijzer dat 7 jaar geleden kapot ging, dat kan echt niet weg! Misschien kunnen we er wat mee!

Zo, even mijn beklag. Maar verder is hij lief hoor. ;)

11. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ja! Ik word ook enorm chagrijnig van rommel.
    Gisteren ben ik de keuken maar eens gaan uitmesten.
    We hebben een grote keuken met teveel kastjes en lades.....
    Maar ook veel te veel troep.
    Heb 4 vuilniszakken vol weggegooid met rommel.
    Eindelijk weer een schone opgeruimde keuken.

Mijn partner heeft als hobby koken.... dus.... een overvolle keuken... :)

Vind het heerlijk als het dan weer is opgeruimd! Ook met de kledingkasten doe ik dat regelmatig uitzoeken.

Maar 1 kast is hier altijd een rommel..... ben er ook inmiddels klaar mee om het uit te zoeken. Namelijk de voorraadkast.
    Steeds heb ik het netjes en plots is daar de rommel weer.

Ook de garage..... hou op schei uit! Waar komt al die troep toch vandaan.... ;)

Deel Deze Pagina