Ik ben nu bijna 9 weken zwanger en vanaf week 6 ben ik iedere dag beroerd. Niet dat ik moet overgeven, maar wel heel moe, buikpijn en een misselijk gevoel. Ik eet 's morgens in bed en eet gedurende dag steeds in kleine beetjes (maar eigenlijk heb ik daar helemaal geen behoefte aan, prop het er echt doorheen). Ben nu na 3 weken op het punt gekomen dat ik erdoor heen zit.. weet niet meer wat ik met mezelf aan moet. Heeft iemand tips? Een wondermiddel wellicht?
Hoi Patricia, Ik was ook misselijk elke seconde van mijn zwangerschap en dat van week 8 t/m week 21. Maar bij mij was het zo extreem dat ik ook echt overgaf de hele dag door. Ik heb helaas geen tips... Vla hielp bij mij een beetje, en hele kleine beetjes cruesli met melk... Maar de gouden tip heb ik niet helaas... Je moet echt wachten tot het vanzelf weggaat meid .
een wondermiddel heb ik niet echt....... maar bij mij hielp eten voordat ik uit bed kwam heel goed... en dan na het eten nog even blijven liggen....... wie weet helpt dat?
Wat jij beschrijft had ik ook en ook dat termijn. Had ik ook nog een peuter rondlopen en ik moest werken.. Wat ik gedaan heb is mijn oudste gewoon elke dag een paar uur naar mijn ouders laten gaan en zelf naar bed. En ik heb me toen even ziekgemeld. Ik werk in de zorg, in mijn eentje 2 a 3 nachten per week op 46 clienten die meervoudig gehandicapt zijn, ik durfde de verantwoordelijkheid niet aan omdat ik gewoon in slaap viel en niet wakker werd. Je kan er niks aan doen, dus moet je kijken naar wat je opties zijn. Neem vrije middagen op zodat je naar bed kan, en doe dat ook gewoon. Ik was ook zo beroerd en zo moe, maar ik hoefde ook niet te spugen gelukkig. Goede nieuws is, en ik hoop dat dat voor jou ook geldt, op week 10 precies was het van het ene op het andere moment weg. Ik werd wakker en dacht heej wat voel ik me goed...schrikken natuurlijk haha..want dan denk dat is niet goed...maar twas wel goed en de kleine man is inmiddels 4 maandjes oud! Sterkte want het is echt kl#te hoor.
Ik weet hoe dat is... Ik voelde me ook zó ellendig. Overleven zo voelde het. Zware tijd voor je. Ooit gaat het over, ik hoop voor je dat het morgen is. Heel goed idee om te bedenken dat als je ijzergehalte laag is je je ook niet lekker kan voelen, of je bloedsuiker. Je wekker zetten om 3 uur en een kom vanillevla ingooien is een goed idee... Meid sterkte! Niet leuk zo heh? Maar het komt goed. Echt...
Ik weet ook hoe je je voelt... Ik ben van week 6 tot 16 hondsberoerd geweest. Ik vocht er in het begin heel erg tegen, maar dat maakte het eigenlijk alleen maar erger. Het enige wat voor mij verlichting bood was Seabands om mijn polsen en hele dagen doodstil in bed liggen en veel slapen. Want als ik sliep, dan voelde ik me niet misselijk. Met andere woorden... accepteren dat het nu even zo is en eraan toegeven als dat kan. Bij mij was het bij een week 17 van de een op andere dag over... en sindsdien voel ik me dus hartstikke fit. Ik kan me bijna geen voorstelling maken van hoe ellendig ik me een aantal maanden geleden voelde... Zo bizar. Wellicht dat je bij de HA om emesafene kan vragen? Bij mij deed het niet heel veel, maar bij een oud-collegaatje haalde dat de misselijkheid volledig weg... alleen 's ochtends, als het pilletje was uitgewerkt na de nacht, kwam het terug. Of anders gember zuigtabletten en gemberthee. Homeopathie schijnt ook erg goed te werken, maar ik vond dat te duur en ik hield hoop dat het op een gegeven moment beter moest worden. Ik wens je heel veel sterkte!
Iedereen ontzettend bedankt voor de lieve helpende reacties. Acceptatie is inderdaad een belangrijk punt. Voor ik zwanger was rende ik van het een naar het ander.. nu moet het gewoon rustiger aan. Ergens ook wel weer een goede ontwikkeling. Goed om te horen dat er nog meer zwangeren in hetzelfde schuitje zitten.. of althans: had het voor jullie graag anders gezien, maar je begrijpt wat ik bedoel.
Ik weet helemaal hoe het voelt! Ik ben van 6 tot 16 weken vreselijk beroerd geweest, overgeven, naar, misselijkheid, moe..en noem maar op. Ik heb ook geen gouden tip voor je.. Ik heb gewoon dagen op de bank gelegen en alleen maar geslapen. En inderdaad accepteren is het beste en goed je rust nemen..
Gember is inderdaad héél goed... zou ik ook doen... enne probeer er toch beetje van te genieten hé... Liefs
Heel herkenbaar dat accepteren. Ik heb me vorige week ziek moeten melden en vond dat verschrikkelijk. Ik heb het altijd druk en zit eigenlijk nooit lui op de bank. Maar ook bij mij ging het niet meer. Niet kunnen eten, hevige diarree en noem maar op. Zolang ik lig gaat het redelijk, maar als ik ga douchen ben ik weer een paar uur van slag. Ik krijg nu pillen tegen de misselijkheid en moet rust nemen. Hoe lastig dat ook is. Ik Heb het gevoel dat ik de controle kwijt ben, zo frustrerend.... Heel veel sterkte!
jeetje joh wat vervelend voor je, ik kan alleen maar zeggen dat je goed naar jezelf moet luisteren, al kan je ws niet anders, en even langs de Ha gaan. Kan je wel een beetje genieten??
Ook ik ben bij mijn 1e zwangerschap heel beroerd geweest van week 5-16.daarna lage bloeddruk, dus dat schoot ook niet op... emasefene hielp wel bij mij. en de dagen doorkomen door het per dagdeel te bekijken... als er weer een ochtend om is, is die alvast weer om mijn vorige zwangerschap voelde ik me heel goed, en uiteindelijk is het kindje overleden met 20 weken zwangerschap... iedereen zegt dat dat geen invloed heeft gehad (dat ik me goedvoelde, door te weinig hormonen ofzo dacht is), maar bij een nieuwe zwangerschap hoop ik denk ik wel dat ik weer beroerd ben ;-(