Wat is zekerheidssteling?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gezond, 25 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik heb me ingeschreven voor een nieuwbouwwoning die binnenkort opgeleverd gaat worden...

Nu gaat er geloot worden omdat er meer mensen zijn die ingeschreven staan voor de woning dan dat er aan woningen zijn...

Nu zeggen ze in de brief dat wanneer je een woning geloot hebt je een zekerheidsstelling contact of per pin meteen moet betalen...

Wie kan mij vertellen waarvoor die zekerheidsstelling dient?
    Is dit borg? Een tweede huur? Of komt dat er allemaal nog overheen?

Ik vind het wel een fiks bedrag wat ze vragen overigens...

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat is het bedrag dan?

Overigens, had je dit niet in je andere topic kunnen vragen? ;)

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Voor de duidelijkheid even apart gedaan... Omdat er anders ook vaak overheen gelezen wordt...

Ze vragen 300 euro...

Weet jij waarvoor ze dit vragen dan?

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik denk dat het een soort borg is, als ik het zo op google bekijk. Maar echt een duidelijk antwoord heb ik nog niet gevonden.

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik kan ook geen duidelijk antwoord vinden... vandaar dat ik het hier even vraag....

6. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Wishgirl,
    Spannend hoor, mijn man en ik hebben in mei 2007 de sleutel gekregen van onze nieuwbouwwoning. Alleen bij ons ging het gewoon op inschrijfduur, maar wij stonden al 3 jaar ingeschreven dus wij hebben nu een 3 kamer appartement net geen 4 kamer. Wij moesten een aanbetaling doen van 50 euro als ik het me goed herinner. Een soort borg dus, alleen heb ik geen idee of we het terug krijgen. We moesten namelijk ook al betalen voor het naamplaatje etc.
    Ik ga zeker voor je duimen, ik hoop dat jullie de woning van je dromen krijgen:)

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Kijk daar zat ik ook aan te denken... een 50 euro borg... Misschien 2x de huur vooruitbetalen wat ze ook wel eens vragen...

Maar van die zekerheidsstelling heb ik dus nog nooit gehoord.. en ik vind 300 euro dan ook wel veel...

Als het goed is krijg je borg terug trouwens wanneer je gaat verhuizen...

Hier gaat het dus niet naar hoe lang je ingeschreven staat... of wie het eerst maalt wie het eerst krijgt..
    Loten gaan we doen!

't Leven lijkt wel een lotery ;)

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik zie zo niet waar ik een melding kan maken... maar ik heb mijn antwoord gekregen...

Het is een bedrag die dient als een soort van borg dat je niet zegt na accepteren: Ik hoef em toch niet! En de woningbouwvereniging kan de woning niet zomaar meer aan een ander toewijzen..

Het bedrag wordt dan later in mindering op de huur gebracht...

Dit topic kan dus gesloten worden...

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij deze.
    Elmo

Deel Deze Pagina