Mijn zoon is nu 9 weken en slaapt in een swaddle doek hij word ingebakerd. Hij is nu een stuk rustiger met zijn handjes en ik wil graag over naar een slaapzak. Vanaf wanneer mag hij in een slaapzak. Ik gebruik nu de swaddle nog omdat hij zijn dekentjes afschopt en het dan te koud krijgt.
Uk weet niet meer precies hoe oud ze was maar toen ze veel begon te bewegen en van zich af ging trappen. Dat was vrij snel want heb nog een kleine maat slaapzak moeten kopen.
Onze zoon ligt sinds hij een week of 6 was in een slaapzak. Hij heeft ook een tijd ingebakerd gelegen maar dat had hij alleen overdag nodig. ' nachts sliep hij prima alleen in slaapzak. Toen hij 4 maanden was zijn we gaan afbouwen met de pacco afbouwdoek dat hij begon om te rollen. Twee weken later was het inbakeren helemaal afgebouwd
Bij ons rond 4 weken, ze vond de dekens verschrikkelijk, gebruikte toen maat 60, daarna lag ze ook in een swaddle ivm vele zwaaien maar sinds een paar dagen weer in een slaapzak, maat 70 dit keer
Als de slaapzak maar de goede maat heeft mag het al vanaf de geboorte toch? Hoofd- en armgaten moeten niet te groot zijn bedoel ik dan.
Volgens mij kan dat meteen, zo lang de gaten voor het hoofdje en de armpjes niet te groot zijn, maar dat geldt ook als ze een jaar zijn.. Volgens mij zijn er ook speciale newborn slaapzakjes, anders de kleinste maat van prenatal of hema.
Na 1 week, maar mag al meteen ja. Zolang aansluiting armpjes / nekje goed zit. Hier als de dood voor het dekentje die continu door omhooggevallen wapperende armpjes werd verplaatst..
Wij hebben de Swaddle gebruikt tot 7wk. Toen brak hij er iedere keer uit en draaide zichzelf dwars in bed waardoor ik geen beddengoed meer durf te gebruiken. Van de ene dag op de andere overgegaan op slaapzak, geen verschil gemerkt qua slapen. Net zo goed als toen hij was ingebakerd.
Kan je erg aanraden om eens naar de ergo pouch slaapzakken te kijken. Ik heb geen aandelen maar dit zijm echt geweldige slaapzakken met een perfecte pasvorm. Worden alleen verkocht op de site ikbenmama echt suler fijne slaapzakken. 100% natuurlijk.
Wij hebben een sleepy bo voor onze zoon. Erg makkelijk omdat de rits aan de zijkanten zit ivm verschonen.