Rommelen/harde buiken

Discussie in 'De bevalling' gestart door xxessiexx, 13 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Wennes Gefeliciteerd met je dochter, geniet ervan.

Essie Spannend ik hoop dat ze doorzetten die harde buiken in weeen voordat je morgen nog naar het zkh moet, ik zal voor je duimen...
    Ik zal zwpagina in de gaten houden, want heb het gevoel dat het bij jou ook wel rap kan gaan...

2. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Bevallingsverhaal:

De nacht van 30 op 31 okt had ik zo slecht geslapen door dat gerommel in mijn buik en mijn zoontje wakker werd.
    Maar kreeg in de ochtend al weeen om de 5min dus vk gebeld en die was er in de ochtend rond 11uur om te kijken, maar het zag er nog niet uit dat ik ging bevallen, dus was best teleurgesteld maar goed was afwachten weer.
    Toen tegen half 3 tot 17:00uur maar gaan slapen in bed op aanraden van manlief aangezien ik helemaal gesloopt was.
    En ik werd belabberd wakker met hoofdpijn en oorpijn en last van de keel doordat ik verkouden wat was.
    Paracetamol geslikt en nog geen 10min daarna kwamen de weeen tussen de 2min en 5min, na 2 uurtjes te hebben gewacht toch Vk gebeld en die kwam 20min daarna gelijk, alleen 1maal in de slaapkamer voor onderzoek was de weeen weg, maar ze kwamen gauw weer en toen zag ze dat het daadwerkelijk de goede weeen waren die ik weg moest puffen.
    Daarna naar het ziekenhuis en ik had de laatste verloskamer, dus was behoorlijk druk.
    Vliezen had ze doorgeprikt rond iets voor 22:00uur en daarna begonnen de weeen flink en bleek ze gepoept te hebben in baarmoeder en toen werd het medische, andere arts erbij van het zkh maar vk is wel gebleven en 22:50 is de kleine geboren.
    Daarna kreeg ik wel een flinke bloeding, en prik in de been die hielp niks toen ook nog medicatie in mijn achterste en toen stopte met massage op de buik de bloeding.
    Ben iets van 900 ml verloren.
    Ben wel wat uitgescheurd maar gelukkig oppervlakkig, tijdens het hechten werd ik erg duizelig en hoorde hun in de verte dat was wel even eng , en liet hun ook schrikken, maar na wat te eten ging het goed.
    En moest toen wel met de kleine blijven tot de volgende ochtend vanwege de meconium en bloed verlies.
    Maar na het bezoekje van de kinderarts zag alles er goed uit.
    Dus heb het dit x echt gedaan op eigen weeen zonder inleiding en daar ben ik echt blij mee....

En nu helemaal HAPPY!!!!

3. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Wat fijn voor je zeg zonder inleiding! Lekker hoor :)
    Maar het is toch ookwel spannend geweest zo te lezen.
    Fijn dat alles nu goed is. Tijd om lekker te genieten.

Nou na vanmiddag flink wat harde buiken gehad. Man heeft me lekker gemasseerd en ben wezen douchen en toen geslapen. Maar ik werd om half 4 wakker, maar de weeën waren er niet meer. Wel een drukke baby maar een rustige buik.

Vk is net geweest om te kijken of ze mijn vliezen kon doorprikken, maar dat durfde ze niet aan omdat ze de baby weer uit mijn bekken kon wippen. Ik moet gewoon weeeen krijgen zodat die de baby dieper in mijn bekken duwt.
    Maar goed wel weer gestript (3e keer vandaag) nu hopen dat het nog doorzet. Anders morgen vliezen breken in ziekenhuis. Pff zie daar wel nog steeds beetje tegenop, maar ja het is niet anders.

4. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Vervelend he. K ben maar 1 keer zwanger geweest en toen ging ook zo. Met 38.6 3 cm ontsluiting en het hoofdje lag al diep ingedaald. Uiteindelijk pas na 2x strippen met 40.5 bevallen. Volgens mijn verloskundige hield ik het onbewust tegen. Ik kreeg huisarrest en verplichte rust.. k was binnen 5 uur moeder. Misschien ben je ook te onbewust nog te druk.

5. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Sorry k zie dat je al bevallen bent.. gefeliciteerd! Sterkte voor de andere!

6. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    yeah! Ik ben ook bevallen!

Mijn laatste berichtje was van 2 november om 19:30 zag ik. Ik ben bevallen op 3 november om 2:55.
    Na 19:30 werden de harde buiken toch wel steeds iets pijnlijker, maar nog niet echt dat ik dacht ja dit zijn weeën die echt wat doen.
    Rond 22:00 kwam de vk even kijken, maar inderdaad het deed niet echt wat. Ik had toen 5 cm ontsluiting en ze heeft toen mijn vliezen doorgeprikt thuis.

Het vruchtwater was helder en de weeën werden wel iets pijnlijker. Maar toen ik om 2:00 nog steeds niks was opgeschoten (nog steeds 5 cm) ben ik naar het ziekenhuis gegaan voor een infuus. Want de weeën werden niet krachtig genoeg en dat kwam vooral doordat het hoofdje wat schuin lag in plaats van goed en ingedaald.
    Maar goed om 2:00 dus naar ziekenhuis en om 2:55 is ze letterlijk gelanceerd haha. Dus eenmaal daar ging het gelukkig alsnog snel.
    En ik heb er niks aan overgehouden ook heerlijk!
    Allemaal weer gezond en wel!

7. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Gefeliciteerd essie, wat heb je gekregen?. Geniet ervan en gelukkig is alles goed gegaan.

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Gefeliciteerd!!!

9. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12