1e Fruithapje

Discussie in 'Voeding' gestart door DvS, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Hoi dames,

Ik heb een vraagje:
    Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met een fruithapje bij ons zoontje. Het bevalt hem goed en gister en vandaag zelfs een half potje! Hij vindt het erg lekker.

Maar nu las ik op een site dit:
    "Als je gaat beginnen met de overstap naar vaste voeding begin dan met verse groente en vers fruit. Deze hebben de voorkeur omdat uw baby leert oefenen met grover voedsel en het een goede smaak kan ontwikkelen. Veel potjes hebben een zachte en gladde structuur en tevens ook een eenzijdige smaak."

Is het nu slecht dan dat ik een potje geef? Mij lijkt het juist moeilijk voor hem als het wat grover is en meen juist ergens ook gelezen te hebben dat ze beter eerst gladder kunnen hebben omdat ze nog niet goed kunnen slikken. Doe ik het nu goed?

En elke dag een half potje is toch goed? Of hoef je het niet elke dag te geven?

Ik hoor graag van jullie!

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Je doet het goed hoor! Je kan gewoon een potje geven. Verse groenten en fruit kun je in grovere stukken geven vanaf 6 maanden geloof ik. (dat wordt sowieso aangeraden om met 6 maanden te beginnen, maar dat wist je vast al). De oog-hand coordinatie is dan beter ontwikkelt en je kindje zou zich dan minder snel verslikken. Maar met 4 maanden, zou ik gewoon potjes geven. Je kan eens proberen om een peer te prakken om te kijken hoe dat gaat.
    Ben zelf begonnen met 6 maanden en kon meteen stukjes geven (weet dus niet hoe het met 4 maanden is;)).

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt gewoon een potje geven. Kwaliteit is goed en het is gemakkelijk.
    Maar inderdaad, die heel fijne structuur is eigenlijk helemaal niet goed, je kind leert er niet echt van eten.
    Beter is om te wachten tot je kind qua ontwikkeling echt aan vast voedsel toe is, dat is met 6 maanden. Dan is fijngepureerd niet meer nodig (je kunt dan zelfs je kind gewoon stukken in de hand geven) en de belasting voor de ingewanden is ook veel minder. Je kind heeft er meer aan als je gewoon met 6 maanden begint.

4. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

"Finn heeft vandaag zijn eerste potje gehad, en vond het ook heerlijk. Niks mis met een potje...

Deel Deze Pagina