Aantal vragen !

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kwebbel86, Apr 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik heb een aantal vragen en ik dacht: ik kan niet voor ieder klein dingetje een topic openen vandaar dus in 1 :D Hier komen ze:

1. Kan een baby van 4 maanden 'mama' zeggen? Ik praat elke dag tegen haar, alles wat ik met haar doe (zoals schone luier, aankleden, hapje geven, etc) en ze vind het geweldig als ik haar 'napraat' en 1x zei ze (nadat ik mama heb gezegd) heel grappig: "Mama!" Ze doet het ook wel ns als ze in de box ligt. Ook zegt ze we ns: "Eeeemmaa...." Of is dat gewoon puur toeval en is het spraakontwikkeling?

2. Mijn dochter is echt letterlijk strontverkouden en heeft een flink mondje teruggespuugd. Verder alert en heel vrolijk. Ik ben ook overgestapt van de comfort voeding naar de gewone voeding (wel gemengd). Is het verkoudheid of toch de overstap?

3. Wij gaan volgende maand naar België, is het raadzaam om af en toe een tussenstop te maken? Ik weet dat ze (dacht ik) niet langer dan 2uur achter elkaar in de maxicosi mogen?

Dat waren ze!

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    1. Een baby van 4 maanden kan volgens mij nog niet bewust mama zeggen. De klanken kunnen ze misschien al wel maken, maar echt bewust tegen jou mama zeggen is het nog niet denk ik..

2. Kan allebei, even in de gaten houden. Maar een mondje valt op zich nog wel mee hoor, dat doet ons zoontje ook regelmatig. Ook nu hij niet verkouden is.

3. Dat niet langer dan 2 uur in de Maxi cosi geldt volgens mij vooral voor baby's tot 3 maanden. Daarna kan het al wel wat langer.. Maar het is misschien wel een goed idee om tussendoor even te stoppen. Sowieso voor een fles ofzo?..

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

1. Het brabbelen (mamama, bababa, papapa), is inderdaad het begin van de spraakontwikkeling. Het kan dus zijn dat ze mama zegt, maar echt gericht is het nog niet.
    Mijn dochter zei ook met die leeftijd heel klagelijk "mammm", als ze wilde drinken, ik associeerde dat toch wel met mij :D maar of dat klopt,g een idee. Hier zegt ze echt gericht mama en papa (baba), sinds 8,5 maand.

2. Het kan een combinatie van beiden zijn. Goed in de gaten houden en als ze last blijf houden, is het waarschijnlijk de verkoudheid. Reactie op voeding kun je meestal pas later zien.

3. Het is inderdaad niet aangeraden om langer dan 2,5 uur in de Maxi-Cosi te zitten, maar België is ook niet heel ver weg en als ze lekker slaapt denk ik niet dat het veel kwaad kan. Wij hebben voor lange afstanden altijd een reiswieg, comfortabeler en ook iets veiliger, www.reiswieg.nl).

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

ligt er aan hoe laat we gaan rijden maar denk dat een tussenstop idd wel handig is.

Over het 2e: vanaf dat ze comfort heeft, heeft ze nooit meer gespuugd dus een mondje terugspugen gaan bij mij al wat rinkelen :)

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    1, dat is brabbelen, ma-ma pa-pa da-da enz

2, kan van beide zijn, even in de gaten houden, maar af en toe een mond teruggeven is niet erg.

3, idd af en toe even pauzeren en uit de maxicosi halen

Share This Page