Mijn zoontje had de eerste 2 a 2.5 week een super ritme. Overdag om de 3 uur en snachts ruim 4 uur. Maar nu sinds paar dagen helemaal anders. Snachts red hij met moeite de 3uur. En zijn buikje rommelt dan ook echt. Cb zei dat ik moest proberen meer aan te bieden dan zou hij meer tijd er tussen laten. Nou dat is dus niet zo. En dan zou hij dus veelste veel krijgen als ik dat blijf geven. Gister en stukje vandaag kwam hij om 06:00 09:00 12:30 16:00 19:15 22:30 02:00 05:00 08:00 Dan kan ik nooit 120+4 geven wat hun zeggen. Al geef ik 90+3 dan is het nog te veel volgens mij. Hij weegt 4160.
Weet je zeker dat het elke keer honger is? Onze zoon is ook snachts onrustiger, en komt eerder snachts fan eerder. Nu nachtvoeding om 2:30/3:00. Daarna onrustig in z'n slaap, maar dat is echt geen honger. Ligt hij bij mij dan slaapt hij zo verder, ik slaap alleen stuk slechter dus moet echt leren zelf in slaap te vallen. Ons schema is. 7:00/10:30/14:30/18:00/22:30. Snachts dus rond 3:00. Hij krijgt zo ie zo 120 soms een fles van 150. Snachts een fles van 90.
Het is echt honger. Kan hem ook niet foppen met een speen. Hij is ook echt aan het zoeken met zijn mond. Zijn buikje rommelt/knort ook.
Ik denk toch dan beginnen met meer aanbieden. Want anders blijft hij dit doen omdat hij meer nodig heeft Je moet toch een keer grotere fles gaan geven. Hij mag het hebben met z'n gewicht. Onze dochter heeft ook tijdje met gehad dan de richtlijn. Tja het is niet richtlijn en ze had honger. Kwam van zelf we goed. Met dit gewicht zou kindje 150 mogen hebben. Dus gewoon aanbieden en zien wat hij opdrinkt. Denk dat hij er vanzelf meer tijd tussen laat.
Ja dat vonden wij ook. Laten hem niet huilen van honger. Die 120 drinkt hij ook gewoon op. Maar dan laat hij er nog steeds geen 4 uur tussen. Dan zit je in 24 uur op 7/8 voedingen.
Ik heb geen verstand van kv maar de tijden die je noemt lijken me niet heel raar voor een baby van 3,5 week. Hij is nog zo klein en er zit toch steeds minimaal 3 uur tussen..
Je moet gewoon over gaan op 120+4. Hij zal de eerste dag misschien wat te veel krijgen dan, maar grote kans dat als hij de hele dag grotere flessen heeft gehad, hij er vanzelf 1 of 2 laat vallen. Was hier ook zo. Ik dacht ook, jeetje dan krijgt ze veel te veel. Maar ze kwam op dag 2 nog maar 1x 's nachts. Dus ze regelde het zelf en toen kwam ik uit op 6 flessen per 24 uur. Gewoon proberen
Tussen 15 en 20 minuten zit 5 minuten, dat is best veel. Heb je al eens echt van meerdere voedingen de tijd opgenomen? Misschien komt dit niet prettig over, maar ik heb al ervaren dat sommige ouders denken dat de duur lang genoeg is tot ze het daadwerkelijk controleren.... Toevoeging; Wanneer een baby lang genoeg drinkt krijgen de hersenen niet het seintje om vol te zitten. Je kunt een baby dan heel makkelijk overvoeren. Doordat de hersenen dat seintje niet afgeven is een baby onrustiger en wil alleen maar meer en meer drinken. Overvoeren kan echt en zorgt voor onnodig oprekken van de maag, extra darmkrampen en refluxklachten.
Ik heb me destijds ook heel erg druk gemaakt of mijn dochter niet meer kreeg dan ze mocht volgens de richtlijnen. Soms was dat ook zo en toen kwam er ineens een periode dat ze veel minder dronk dan ze volgens de richtlijnen zou moeten. En intussen groeide ze vrolijk door op hetzelfde lijntje. Toen heb ik het maar losgelaten en vertrouwde ik er op dat ze zelf het beste aanvoelde wat ze nodig had. Ik gebruikte wel een speen waarbij ze een half uur over haar fles deed en heb ook vrij lang op acht à negen voedingen gezeten met drie nachtvoedingen. Flink tijdrovend dus, maar ze ging vanzelf naar minder.
Volgens formule 150 X aantal kilo (4,160 kilo) mag je met 6 voedingen 105cc en met 7 voedingen 90cc klaargemaakte voeding geven. Als je echt zeker weet dat het honger is, kan je forte gaan geven. Meer dan dat zou ik echt niet gaan geven, krijg je alleen maar meer problemen mee.
Die formule klopt hier ook nooit. Zal allemaal wel goed bedacht zijn, maar om nou met een krijsende baby te zitten omdat je je aan de formule houdt.......je kan veel beter naar je kindje kijken. Is veel belangrijker
Ja, maar soms is er iets anders aan de hand zoals reflux waardoor ze extra veel willen drinken... Dat wil je toch eerst wel even uitsluiten, ipv standaard maar te zeggen dat je kind nu eenmaal grote honger heeft. Niet?
Als je mij had gevraagd, tot 3,5 maand, is je zoontje een hongerlapje had ik dit volledig beaamd. Advies cb was met 8 weken 6x 180/6 te geven. Let wel, 36 schepjes kunstvoeding bij 8 weken, bij 5 kg wegende baby. Als je dit leest denk je misschien "ja, maar iedere idioot weet dat dat niet de bedoeling is", maar het advies lag er wel! En hij leek dit ook echt nodig te hebben, hij had echt honger. (Leek) Cb; medisch niets mis. Tja, tot bleek dat hij verborgen reflux had en kea. Juist bij reflux lijkt het vaak of babys honger hebben, maar willen ze de pijn wegdrinken.
Tja, soms weet je niet dat schijnbare honger eigenlijk pijn is... Ik heb het zelf ook weken gedacht: ach, ze heeft gewoon veel melk nodig. Nee hoor, was zware reflux, die ik dus nog erger maakte door zo veel voeding te geven.