Ik lees bij veel meiden dat het vlak voor dat de weeen begonnen ze het al voelden rommelen in hun buik. Wat bedoelen jullie daar mee? Britt
Hoi Britt, bij mij is het al twee weken aan het rommelen.Harde buiken, voorweeen, soms al regelmatig maar dan zakt het af.Verloskundige noemt het nog steeds oefenweeen.Erg vermoeiend maar niks aan te doen. Ik had gedacht eerder te bevallen, de tweede is twee weken te vroeg gekomen, maar je ziet het aan mijn banner, het zegt niets. Ben het wel ZAT!
Ik ben het nog niet echt zat, maar ben zo benieuwd naar wat het is en hoe de kleine er uit ziet. Maar rommelen? Nee nog niets eigenlijk. Voel de kleine veel bewegen. Heb af en toe dat de kleine zo hard aan het duwen is dat ik niet weet of dit een harde buik is of niet. Af en toe steekjes onderin, maar verder niet. Hoop voor je dat het snel zal gebeuren. Moet er zelf ook niet aan denken dat het nog 3 weken zal duren. Britt
Ja, rommelen. Wat is dat? Dat vraag ik me ook af. Ik heb wel harde buiken en soms zijn ze ook wel pijnlijk, maar dat noem ik geen rommelen. Dat kun je soms wel drie weken voor de geboorte hebben. Rommelen, nou als we zelf gaan bevallen, zullen we die term misschien pas begrijpen. X linda
Ik noem bij mij het 'rommelen' het kramperige gevoel wat ik kreeg voordat de vliezen gingen breken. Gewoon de hele nacht een wat onrustig gevoel en wat (onregelmatige) krampjes gehad. Verder rommelde het bij mij nooit, ik had helemaal geen tekenen van een naderende bevalling, had me al helemaal voorbereid op de inleiding die al gepland stond. Voor mij waren die voorweeen (als dat het tenminste was) dus eigenlijk het 'rommelen'. Maar die hebben sommigen inderdaad al vaker en verder van te voren.
Ik heb al tien dagen last van krampen en een zeurend gevoel, netals menstruatiepijn, wat komt en gaat, t sterkt aan en dan vaagt t weg....dan weer een harde buik etc... Je merkt t wel als t rommelt...en het is echt vermoeiend...niet leuk meer. Toen ik er 2 dagen last van had, had ik een vriendin gesproken, en haar ervaring was dus dat dat drie dagen aanhield...dus ik wachten en wachten...nog steeds niksss....ze mogen van mij nu echt wel komen!
Ik heb idd wel een beetje van die krampjes onderin mijn buik en soms een harde steek. Meestal in de avond. Dacht gisteren weer met die steken dat het was begonnen maar nee. Britt