keizersnede door placenta praevia

Discussie in 'De bevalling' gestart door Meijke, 10 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Bij mijn dochter ben ik bevallen dmv een keizersnede, ivm een placenta praevia totalis. Tijdens de zwangerschap vanaf 27 weken ziekenhuisopnames ivm bloedingen en risico's op vroeggeboorte.

Wie weet wat de kans is op een normale bevalling na een keizersnede ivm placenta praevia? En de kans op een placenta praevia is groter na een keizersnede, hoe groot?

Over een tijdje hoop ik dat we voor een tweede gaan en dit is wel iets wat mij bezighoudt...aangezien het een zorgelijke tijd was.

Uiteraard kan ik zoiets ook via de huisarts aan een gynaecoloog vragen of aan de verloskundige en zijn we nog helemaal niet aan het proberen voor een brusje, maar met ervaringsdeskundigen hier was ik toch even benieuwd.

2. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar. Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar bij mij geen totalis. Als ik aan een nieuwe zwangerschap denk krijg ik ook al helemaal de kriebels...

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dit zijn vragen die je echt het beste aan je gyn of een verloskundige kunt stellen.
    Ik heb twee keer de placenta aan de voorkant gehad en weet dat dit beinvloed wordt door de positie (kanteling) van je baarmoeder maar dat hoeft zeker niet. Placenta Preavia totalis is domweg pech hebben en dat kan theoretisch elke keer maar die kans lijkt me erg klein. Vanaf je post kan ik niet lezen of er bij jou medische reden is voor de placenta positie.

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Bedankt voor de reacties. Ik heb niet gehoord of er een medische reden was, dus dat zal wel niet. Domme pech dus waarschijnlijk.

Ik moet me er ook in berusten, het komt zoals het komt. Maar die weeën met 27 weken, al die spanning brrrr :). Elke zwangerschap is anders, I know...

5. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    De vrouw van mijn neef heeft hetzelfde gehad..
    Enkel wist zij het van te voren niet, bij haar zijn ze er tijdens de bevalling achtergekomen aangezien de placenta eerst kwam, er volgde toen een spoedkeizersnede..
    Ik weet alleen dat ze bij de 2e een geplande keizersnede kreeg, geloof met 37 weken..

Deel Deze Pagina