Onveilige seks, ongesteld, wél symptomen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Emmie01, 16 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmie01

Emmie01 Niet meer actief

Hello ladies!

Ik post dit voor mijn nichtje, die al sinds september in onzekerheid zit. :( In september heeft ze onveilige seks gehad met haar vriend. De ochtend daarna de MAP genomen, maar altijd al een gek gevoel er aan over gehouden. Een paar dagen daarna werd ze 'ongesteld'; veel lichter dan normaal en ook maar 3 dagen ipv 6 of 7.

Ongeveer een maand later heeft ze toch een urine test gedaan, die gaf negatief aan. Ze ging er dus gewoon vanuit dat ze niet zwanger was.

De 2 maanden daarna had ze opeens super vaak last van dr buik, dag en nacht. Ze omschreef het als allemaal gerommel, soms net als ongesteldheid buikpijn, dus raadde ik haar aan om tóch nog een test te doen; weer negatief!

Nu is ze de maanden daarna wel ongesteld geworden, maar nog steeds lichter en korter dan normaal. Haar buik lijkt steeds groter te worden en ze krijgt ook steeds vaker de vraag of ze zwanger is.

Vorige week appte ze me: Emmie, ik voel me zó zwanger! Blijkbaar voelde ze dus nog steeds regelmatig haar buik rommelen met pijn etc. Na aandringen van haar vriend kocht ze eergister de ClearBlue digital. Je raadt 't al: negatief.

Wat moet ze hier nou mee? Als ik haar zelf zie en hoor, zou ik zeggen dat ze toch echt zwanger is. Naar de dokter gaan stelt ze liever zolang mogelijk uit.

Hebben jullie dit ook meegemaakt of iemand in jullie omgeving?

P.S. ze zou nu dan ongeveer even ver zijn als ik; rond de 18/19 weken.

Graag reactie!! :)

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Em. Naar de dokter?

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.109
    113
    #3 Madeliefje06, 16 jan 2016
    Laatst bewerkt: 16 jan 2016
    Inderdaad naar de huisarts gaan? Waarom zou je dat uitstellen als je zo twijfelt

4. Emmie01

Emmie01 Niet meer actief

Thanks voor jullie reacties! M'n nichtje is nog minderjarig, maar haar ouders zijn er niet van op de hoogte & dat wilt ze het liefst ook zo houden voor het geval dat later blijkt dat ze dus niet zwanger was. Hoe zit dat eigenlijk met een bloedtest aanvragen? Worden je ouders daarvan op de hoogte gesteld als je onder de 18 bent?

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.109
    113
    Lijkt mij dat er bij minderjarige ook beroepsgeheim is. Maar ik weet dit niet zeker

6. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Een arts heeft beroepsgeheim en mag niks tegen de ouders zeggen.
    Het lijkt me wel slim om naar de ha te gaan. Goede controles zijn belangrijk. En als ze niet zwanger is, lijkt het me ook goed dat ze laat checken wat er wel aan de hand is.
    Sterkte voor je nichtje.

7. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Zoveelste post die voorbij komt over je minderjarige nichtje.

Ze moet gewoon naar de dokter. Stel dat ze wel zwanger is dan kan ze het nog weg laten halen of ze laat het wel komen en dan weten haar ouders het alsnog.
    Als ze niet naar de doktee wil, nou dan komt ze er vanzelf achter over een maand of 5 of ze zwanger was of niet.

Begin een beetje te twijfelen aan de verhalen van TS. Maar goed.......wie ben ik

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Pff nu je het zegt!

Ik vond de vraag al een beetje dom.. en de oplossing zo simpel..

9. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ben het helemaal met je eens. Het ligt er te dik op.

10. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Zeker weer het bekende trol verhaal...

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

+1.

12. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als het echt waar is dan moet ze gewoon naar de dokter gaan.
    Als ze zwanger is,stel... dan moeten er controle's uitgevoerd worden op moeder en kind en als ze al zo ver zou zijn heeft ze al belangrijke controle's gemist...
    Beetje dom dat ze de dokter zo lang mogelijk uitstelt.
    Haar ouders komen er toch wel achter als ze echt zwanger is (wat ik denk van niet)
    Haar buikje zal ook wel gegroeid zijn lijkt mij als ze zwanger is,en dan zal het alleen maar dikker en dikker worden en toch moet ze bevallen.
    En ook al is ze niet zwanger,als zij zoveel buikpijn heeft moet ze het laten nakijken,kan van alles zijn.
    Beetje kop in het zand steken dit als het verhaal echt waar is,waar ik ook aan twijfel want kan mij niet voorstellen dat als je denkt zwanger te zijn en/of je niet goed voelt je niet naar een dokter gaat.
    Erg vaag dit allemaal.
    Mja,over een maandje of 5,als ze echt zwanger is,merkt ze gauw genoeg dat ze zwanger zou zijn als ze er niks mee doet. Kind moet er toch uit.

13. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Ben ook benieuwd hoe dit afloopt, had in je andere topic gereageerd maar die is gesloten.. Succes

14. Desjavu

Desjavu Actief lid

29 dec 2015
    306
    0
    0
    Snap niet waarom er altijd meiden zijn die eerst de forum's en internet sites afgaan dan dat ze naar de dokter gaan......

15. Jaan13

Jaan13 Actief lid

26 dec 2013
    217
    2
    18
    NULL
    NULL
    Precies!!

16. Linniejj

Linniejj Actief lid

11 aug 2015
    133
    0
    16
    NULL
    Den Haag
    Ik ben de zoveelste.. ik weet het!
    Laat je nichtje alsjeblieft gewoon naar de dokter gaan! Als wij nu spontaan met zn alle zeggen JA ze is zwanger, betekend dat niet dat ze het ook daadwerkelijk zo is! Kom op voor je nichtje en stuur haar naar de dokter!

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Denk ik ook.

In Trollenland hebben alle vrouwen exact dezelfde cyclus. In Trollenland zijn alle vrouwen precies even lang zwanger. In Trollenland zijn alle vrouwen gewoon nog maandelijks ongesteld tijdens hun zwangerschap. In Trollenland hebben alle vrouwen een twijfelachtige zwangerschapsbuik.

Helaas ben ik niet zo goedgelovig.....

18. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Haha ik ook niet :D

Deel Deze Pagina