Hallo, Momenteel ben ik 8 weken zwanger van mijn 3e kindje. Dit is mijn 9e zwangerschap, dat betekent dat ik al 6 keer een miskraam heb gehad. Nu hebben we wel het hartje kunnen zien/horen, maar in hoeverre moet ik me nu dan nog zorgen maken? Ik durf bijna niet te genieten en kan bijna niet wachten tot mijn volgende bezoekje aan de gynaecoloog. Wel gebruik ik, op advies van de gyneacoloog, bloedverdunners en 10x zo veel foliumzuur dan "normaal". Hebben jullie daar ook wel eens iets over gehoord, zo ja, wat zijn dan de ervaringen? Ik zou zo graag willen, dat het deze keer goed gaat, het kindje is zo gewenst. Maar ik zou ook graag van deze onzekerheid af willen, want op deze manier kan ik niet genieten. Graag hoor ik van jullie. Groetjes, Nano.
Hoi Nano, ik denk dat ik je die onzekerheid niet kan wegnemen, wat ik ook zeg. Want het blijft natuurlijk hartstikke spannend! Als je bloedverdunners moet gebruiken van je gyn, hebben ze waarschijnlijk iets van een stollingsstoornis gevonden bij je wat mogelijk die miskramen veroorzaakt, of willen weten ze het niet en laten ze je preventief die medicatie slikken. Foliumzuur in een hogere dosis is ook niet echt vreemd, maar ook een preventieve maatregel om de kans van slagen voor jou zo groot mogelijk te maken. Dus ik lees geen vreemde dingen; ik hoop gewoon met je mee dat deze zwangerschap wel vitaal blijft en uitgroeit tot iets moois! De eerste 3 maanden zijn meestal het meest zenuwslopend omdat dan de aanleg bezig is van alle organen etc. Als dat achter de rug is, is het risico op een miskraam al daverend gedaald. We kunnen dus niet meer doen dan duimen. Groetjes Brigitte