Dag dames, In augustus ben ik gestopt met de pil. Sinds afgelopen vrijdag m'n eerste ongi na de pil. Normaal gesproken( tijdens het gebruik van de pil) duurde de ongi 6 à 7 dagen. Nu is het vrijdag begonnen en heb nu al (bijna) geen bloedverlies meer. Heeft iemand van jullie dit ook zo? Ik klaag niet want hoe korter hoe beter maar vraag me wel af of dit normaal is.
Hier is t ook minder.. tijdens de pil duurde het zeker 5 dagen en dan ook goed. Eerste menstruatie na het stoppen met de pil was wel veel pijnlijker en heftiger, maar wel minder kort. Nu ook 4 dagen ongeveer en dan is het wel zo'n beetje gedaan.. bloedverlies is ook minder nu. Denk dat het wel normaal is, je lichaam gaat nu zelf bepalen wat er nodig is qua afstoten van het baarmoederslijmvlies. Bij de pil was het een ontrekkingsbloeding en niet natuurlijk.
@wonderfull ik weet t niet. Heb wel een positieve ov test gehad in september. Is het dan nog een ontrekkingsbloeding?
hoi, toen ik lang geleden de pil ging slikken werd het ongesteld zijn juist een stuk minder, zo'n 4 dagen licht bloedverlies en dat was het wel. zonder pil was het veel meer en was het ook dikker, zachte stukken erin. (sorry voor de details). Ben nu met de pil gestopt en beniewd hoe een normale ongi weer zal zijn.
ice, ik heb sinds het stoppen van de pil al verschillende ongesteld heden gehad. De ene keer heel veel en heel lang, dan bijna niets en heel kort. Dan weer niets maar heel lang, de andere keer weer veel maar kort. Dus denk wel dat dit van persoon tot persoon afhangt en van ronde tot ronde. Dus zou het een beetje afwachten want denk wel dat dit normaal is.
Ook ik heb een mindere ongesteldheid. Heb wel het gevoel dat het elke maand steeds meer een normale ongesteldheid wordt voor mijn lichaam. De eerste twee maanden had ik bijna alleen maar oud bloed (dus ik denk ook geen eisprong) en de laatste twee maanden gewoon met helder bloed, maar niet heel veel. Kan het af met wat dikkere inlegkruisjes in plaats van maandverband. Afgelopen maand wel weer voor het eerst ook krampen die ik vroeger ook altijd had. Denk inderdaad dat je lichaam nu weer zef op gang moet komen en zelf bepaald hoeveel er nodig is.
Na het stoppen van de pil heb ik geen verschil gemerkt in de duur van mijn ongi. Nu ik aan de nuvaring ben geweest merk ik wel duidelijk verschil. Zeker 7 dagen toen ik de ring nog gebruikte, een 4-5 dagen zonder. Dus het kan wel hoor.
Mijn ongi is ongeveer hetzelfde als met de pil, nl 1e dag licht, 2e dag normaal, 3e dag licht en 4e dag spotting. Ik heb er ook totaal geen last van, ben wel de dag(en) ervoor wat prikkelbaarder, dat was met de pil niet Het kan dus zeker wel, maar ik zou de komende cyclus ook nog ff aankijken! Suc6!
had dit ook na het stoppen eerste paar keer soms maar 2-3 dagen nu na ruim een jaar is het weer hetzelfde als voor en tijdens de pil 5-6 dagen