slapen in het donker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door FloorMax, 30 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Hey,

Ik ben benieuwd hoe jullie baby's slapen...
    Ik merk dat mijn zoontje van bijna 3 maanden overdag veel beter in het donker slaapt (rolluik dicht) ipv met daglicht...Is dat slecht? Of kan het gewoon?

Groetjes Floor

2. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Waarom zou dat slecht zijn? 😊
    Sommige kinderen hebben het gewoon nodig om in het donker te Slapen.. Lijkt me voor jezelf lastig als je eens weg bent En De kleine slaapt niet in het licht..
    Mijn zoontje kan eigenlijk vrijwel overal Slapen ,licht of donker..

3. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je vraag, je hoort wel vaker dat ze overdag niet in het donker mogen slapen ivm omwisselen dag en nacht ritme. Maar mijn dochter slaapt alleen als het donker is, dus haar slaapjes zijn altijd in het donker. Ze heeft een goed dag en nachtritme, dus ik zie er geen bezwaar in. Juist fijn als ze slapen, toch? :)

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    donker = slapen. al vanaf dag 1. de kraam kon zeggen wat ze wilde, zelf slaap ik namelijk ook gewoon met de gordijnen dicht :p

5. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kinderen slapen ook veel beter in het donker. Ik deed al vrij snel de gordijnen dicht als ze moesten slapen.

6. In het begin sliep hij overdag met de gordijnen open om hem aan een dag-nacht ritme te laten wennen. Toen hij dat ritme er goed in had zitten zijn we steeds vaker de gordijnen dicht gaan doen tijdens zijn slaapjes overdag. Hij slaapt dan veel beter!

7. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wij hebben precies hetzelfde gedaan. De eerste periode met de gordijnen open. Vanaf 2 maanden slaapt hij de nacht door, en gaan overdag ook de gordijnen dicht bij slaapjes. Bij de opvang slaapt hij ook in het donker.

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij hebben ook precies het zelfde gedaan :D Onze kraamhulp rade ook aan om overdag alles los te laten om zo het dag/nacht ritme aan te wennen.
    Nu zit alles potdicht overdag haha.

9. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    In het begin hebben we onze baby overdag in licht laten slapen. Vanaf een bepaald moment (ik weet het niet meer precies) gingen de gordijnen dicht, omdat ze dan beter sliep.

10. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Bedankt voor de reacties!
    Ik zat inderdaad met dat dag en nacht ritme...was bang dat ik dat dan door de war ging gooien. Maar hij slaapt sinds een week het klokje bijna rond dus dat zit wel goed waarschijnlijk :)

11. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Op zich hoeft volledig donker geen probleem te zijn, helaas kunnen je het niet altijd overal volledig donker maken. Dat kan misschien wel ooit lastig zijn.

Hier is het met het rolgordijn en de gordijnen dicht nog licht op de kamer. Nu heb ik een dame die zelfs in volledig daglicht nog lang slaapt.
    Het is nu zelfs zover dat ik het rolgordijn een stuk open laat overdag en 's nachts. Dan valt ze rustig in slaap. Mevrouw werd s nachts steeds huilend wakker in het donker, nu het rolgordijn open is heeft ze genoeg licht om weer zelf in te slapen.

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Dit deden wij ook.

13. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Hier deed zoontje tot +- 3 maanden zijn dutjes in zij park of in de doek.
    Nu hij in zijn eigen bedje dutjes doet, doen we standaard de rolluik naar beneden. 'S nachts helemaal, en overdag laten we ze een klein beetje open (zodat het schemert in de kamer).
    De onthaalmoeder heeft gelukkig ook rolluiken. Zoontje geraakt erg moeilijk in slaap als het licht is, Wil dan alles zien.

14. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier ook zo donker mogelijk. We zijn net terug van vakantie en daar zaten luiken voor de ramen, van die ouderwetse houten. Pikkedonker! Hij heeft nog nooit zo goed geslapen! Klokje helemaal rond. We moesten hem zelfs een beetje helpen met wakker maken in de ochtend, want het was nog steeds donker op zijn kamertje :D. Zitten nu te denken aan rolluiken, lekker donker, maar het wordt nu toch winter...

15. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Hij wil inderdaad alles zien als hij wakker is...
    Tot voor kort sliep Mees ook alleen onder bij mij op de arm...nu laatst dus in zijn eigen kamer gelegd maar was vrij snel wakker...met het rolluik dicht slaapt hij nu wel goed...kan hem zelfs half wakker wegleggen :)

16. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Hier doe ik de rolgordijnen meestal wel naar beneden maar ze slaapt ook prima als het licht is.

Toen ze kleiner was maakte ik het wel altijd donker.

Deel Deze Pagina