Jill is al een hele poos bezig om over te gaan naar 1 slaapje en het is enorm rommelig nu. de ene dag wil ze al om 10 uur naar bed en doet dan dus 2 slaapjes en de andere keer wil ze pas na het brood naar bed.... ik kan het even niet meer volgen als ik zoals nu naar bed doe als ze moe is. elke dag is dus ook anders, echt niet handig. en dit gaat nu al zo even door. ik dacht dat het eventjes zou duren voordat ze het snapt maar het lukt dus niet om het ritme van 1 slaapje te pakken te krijgen. nu zit ik de dubben of ik haar niet gewoon dan wakker moet houden tot na het brood en dan naar bed en niet meer haar smorgens op bed leggen ondanks dat ze moe is??? dus gewoon elke dag het zelfde schema aanhouden en dan hopen dat ze d'r zelf gaat aanpassen en dan ook 1 lang slaapje gaat doen. nu slaapt ze (als ze 1 keer slaapt) ong 1,5 uur en dat is te kort want dan wordt ze rond etenstijd weer moe.. wat denken jullie dat ik moet doen?????
Oww wilde net zeggen same here... Je bent dus niet de enige! Ik heb Finn trouwens vandaag wakker gehouden en dat is goed gegaan! Denk ik morgen maar weer proberen!
Ik ben ook erg benieuwd zit met hetzelfde probleem. Om welke tijd doen de meeste ouders hun kindje naar ben met 1 slaapje??
Als hij anderhalf uur slaapt met 1 slaapje is best weinig.. En dan haalt hij niet tot avond eten? Dan zou ik nog gewoon 2 slaapjes doen.
even up... zonet stond ze bij de deur te wijzen dat ze naar bed wou, heb ik haar maar naar bed gedaan.
Valerie doet 1 slaapje en ik doe haar meestal rond half 12 naar bed. Soms als ze moe is en vroeg wakker was die ochtend dan wordt het 11 uur. En als ze nog niet moe is dan wordt het wat later. Maar meestal dus tussen 11 en 12 uur. Helaas slaap ze wel erg kort...meestal 3 kwartier.
hier ook een rommeltje en veel huilpartijen met slaapjes overdag. Nu heb ik hem vanmorgen wakker gehouden. Toen hij moe werd zijn we naar de winkel gewandeld heeft hij toch even een rust momentje maar niet geslapen. Daarna werd hij rond 11.30 jengelig en een boterhammetje gegeven. Om 12.30 naar bed maar om 13.00 ging de deurbel kleine werd wakker en gillen gillen gillen. Uiteindelijk om 13.30 weer rustig en hij slaapt nog Dus ik ga hem zo maar wakker maken. Overigens werd hij ook steeds vroeger wakker 5.00 of 5.30 en dan is meneer echt wakker. Dus vandaar dat we he ochtend slaapje maar overslaan in de hoop dat hij tot 7.00 slaap. ( onderwel dit bericht wordt hij wakker )
Ik zou pas overgaan naar één slaapje als ze zonder moeite de lunch haalt. Iedere dag een ander schema lijkt me ook lastig en daarbij heb je het risico dat het 's nachts slechter gaat omdat haar biologische klok misschien denkt dat ze het tweede slaapje nog niet gehad heeft. Ik kan me van mijn zoontje herinneren dat dat nog wel eens een probleem kon zijn. Ik stopte uiteindelijk met twee slaapjes toen mijn zoontje één van de twee slaapjes niet meer wilde doen (ik geloof dat het middagslaapje niet meer lukte.)
Hier ook dat probleem. Het schommelt heel erg. Ik ga er maar gewoon in mee. Ik weet het anders ook niet. (Het wakker worden 's avonds blijft toch hetzelfde, met 1 of 2 slaapjes ).
vandaag ook maar weer vanmorgen naar bed gebracht. het klopt idd dat als ik dit ritme gewoon aan houdt (dus 2 slaapjes, ) ze gewoon rond 7 uur wakker is, de laatste paar weken was ze al om 6 uur wakker. terwijl ze ook een 1,5week heeft gehad niet meer te willen slapen smorgens, was het kij hard gillen en redde ze het makkelijk tot na het brood. zo raar... dus nu maar weer 2 slaapjes
Gisteren heeft hij maar één slaapje gedaan maar wel van half 1 tot half 5 . Maar uitgeslapen was hij wel. Om 20.00 naar bed gegaan tot 20.30 erg liggen huilen maar uiteindelijk is slaap gevallen. Om te proberen heb ik hem om 22.30 slapend een papfles gegeven. Deze ging helemaal naar binnen.180/6. Terug gelegt en rond 3.30 hoorde ik hem huilen ik ben er niet heen geweest en na 15 min hoorde ik hem niet meer en hij werd om 7.00 wakker! Jippie! dat is was anders dan half 5 smorgens. Vandaag is hij nu net op bed na zijn boterham hij was zo moe. En hij is heel lief gaan slapen zonder huilen. Dus misschien dat dit beter werkt voor hem, om smorgens niet meer te slapen.
Hier is onze meid ook aan het twijfelen over 1 of 2 slaapjes, maar ik ga er altijd in mee en laat haar bepalen wat ze wil (met slaapjes dan he ). Maar hier is het nooit jengelen/huilen met slapen gaan, dat scheelt ook een hoop natuurlijk. De ene keer slaapt ze van 10.30 tot 14.30 en de andere keer pakt ze 2 slaapjes van 10.00 tot 12.30 en van 15.30 tot 17.30 (dit is ongeveer trouwens). Ik weet 1 ding goed van onze meid, ze heeft overdag nog echt 4 uur slaap nodig (slaapdoosie), en ik zie dit nog niet zo heel snel veranderen.
Nou hier ook, niet dat ik het erg vind, maar het zit er aan te komen. Onlangs sliep hij bijna 2 uur in de ochtend en 2 uur in de middag. Totdat hij 's nachts begon te spoken wat hij voorheen niet deed en 's middags na zijn ochtendslaapje niet echt meer wilde slapen. Dus deze signalen gaven mij aan dat hij overdag minder moest slapen om de nacht lekker zijn rust te pakken. Uitgesloten dat het aan voeding of iets dergelijks was, want mannetje krijgt voldoende overdag. "s morgens gaat hij nu nog maar een uurtje naar bed en 's middags slaapt hij dan van ongeveer 13:00 tot 15:00/15:30. De nachten maakt hij weer vol van 20:00 tot 08:00. Heerlijk. Al liet hij gister en vandaag al wel merken 's ochtends ook nog niet echt weer te willen slapen. Normaal breng ik hem rond 10:00 naar bed, want dan is hij altijd moe, maar hij lag nu nog rustig een half uur te spelen voor hij in slaap viel. Hij valt dus steeds later in slaap 's ochtends. Ach hij heeft even zijn rustmomentje op bed. Is ook wel lekker. Toch maak ik hem dan wel om 11:15/1:30 wakker, want anders schuift zijn middagslaapje heel erg op. Wat denken jullie? binnenkort over naar alleen een middagslaapje? Proberen? Hij lijkt het aardig zelf te regelen door zijn ochtendslaapje steeds meer naar zijn middagslaapje te verschuiven...
Hier heb ik ook zo'n kindje (bijna 1,5) die tussen 2 en 1 slaapje zit. Meer naar 2 dan 1. Bij 1 is hij echt niet te genieten omdat de jongens savonds pas om 8 uur weer naar bed gaan. Maar zoals vanochtend kwam hij pas 9 uur uit zijn bed. Tja dan kan ik hem moeilijk om 10 uur er weer inlegen. Zijn oude schema was van 10.00 - 12.00 dan 2 uurtjes wakker, eten en spelen en dan samen met zijn grote broer van 14.00 - 16.00. En dan om 20.00 uur naar bed. Maar op het kdv houden ze hem vaak op want hij zou niet willen slapen in de ochtend. Hmmm hij zal wel andere kindertjes wakker houden haha. Maar hij begint wel te neigen naar 1. Ik laat het van de dag afhangen. Is hij vroeg naar bed, dan gaat hij weer tussen 10 en 10.30. Lukt het hem niet. Dan gaat hij later maar voor 1-tje. Het is even schipperen totdat een kindje echt aan 1 langer tukkie toe is. want 1 kort tukkie is gewoon niet genoeg. Mijn oudste doet 1 tukkie maar wel van 3 uur! en vaak moet ik hem dan nog wakker maken