Hallo, Ik heb voor de tweede keer in korte tijd een blaasontsteking. Is dit vervelend en/of gevaarlijk voor de baby? Volgens de dokter kan ik gewoon weer een kuur gebruiken, maar ik wil het toch even checken. Gebeurd het vaker tijdens de zwangerschap dat je sneller en vaker blaasontsteking krijgt? Groeten van Anna
Hallo Anna. In de zwangerschap ben je heel vatbaar voor een blaasontsteking. Want de zuurtegraad in de vagina veranderd waardoor er makkelijker schimmels en bacterien kunnen broeien. AB kan geen kwaad in de zwangerschap. Mits het een AB is die mag in de zwangerschap. Je moet een blaasontsteking altijd laten behandelen want het kan opstijgen naar je nieren en dan heb je giga veel pijn. En blijf je rondlopen met een blaasontsteking heb je een grotere kans op vroeggeboorte. Dus behandelen. Meld ook op de volgende controle bij je verloskundige dat je weer een blaasontsteking hebt. Komt dit namelijk nog vaker voor. Moet ze je even naar de gyn sturen om kweken te laten afnemen om te kijken of het geen GBS is. Groetjes Ineke.