Rommelige cyclus tips?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Nan87, Nov 22, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nan87

Nan87 Actief lid

Nov 21, 2015
    444
    502
    93
    Beste allemaal,
    In 2016 ben ik heel snel zwanger geraakt van ons eerste kindje. Tot die tijd had ik altijd een super regelmatige cyclus. En ook na het stoppen met de pil was deze gelijk weer heel regelmatig en had ik het geluk de 2e maand zwanger te zijn. Ik werd weer ongesteld toen dl 10 mnd was (yay borstvoeding) maar continu heel rommelig. Veel bloedingen tussendoor weinig structuur. Ik werd er gek van en ben aan de pil gegaan. Inmidels 3e maand zonder pil. De eerste ronde vond ik mn eisprong (ovu test) rond 16 dagen. Niet gek dus. En werd ik ongi op dag 30 van mn cyclus. Maar sinds de 2e maand is het gewoon weer helemaal gek. Menstruatie is kort (voro mijn doen 3 dagen) en op dag 14 word ik weer ongesteld (best veel bloed verlies ook). Omdat ik er vanuit ging weer rond 16e weer te ovuleren ben ik gestart met testen op dag 11 en wat bleek een licht positieve test. De dag erna begon ik weer te bloeden en is de ovu test weer omo-wit.

Ok een lang verhaal dus. Maar zijn er ervaringen met dit soort rare cycli? Maak ik uberhaupt kans om weer zwanger te raken? Tips? Gewoon de hele maand ovu tests doen en daar op reageren? ik denk dat ik dus deze maand al een eisprong op dag 10 ofzo had maar op 12 dus alweer een bloeding. Dat geeft zo'n eitje toch niet veel kans?

2. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Ik heb ook erg onregelmatige cyclussen, afgelopen ‘maand’ 51 dagen, deze maand zal het ong 30 dagen zijn. Dit is al sinds ik gestopt ben met de pil in 2013, hoort dus bij mij. Ik ben voor onze dochter (geboren in 2015) ovulatietesten gaan gebruiken om te zien of ik uberhaubt een eisprong had (je haalt je vanalles in je hoofd!). Dat was zo, waardoor ik het iets beter los kon laten. Op die manier ook snel zwanger geworden.
    Nu ben ik aan het temperaturen (gewoon iedere dag als ik opsta, ik doe het niet zo precies dat ik er een wekker voor zet!) en dat geeft me ook heel veel inzicht! Ik kan precies zien wanneer mijn eisprong is en wanneer ik dus weer ongesteld zal worden. Is ook goedkoper als ovulatietesten ;) We willen vanaf januari voor een 2e kindje gaan, dus ik vind het heel fijn om op deze manier alvast inzicht te hebben in mijn cyclus. Maar wellicht dat ik toch ook weer ovulatietesten ga gebruiken voor de zekerheid.
    Lastig is het wel hè.. maar het wil dus niet zeggen dat het problemen geeft met zwanger worden! Misschien een geruststelling.

Share This Page