Rommelkont versus Assepoester!

Discussie in 'De lounge' gestart door tweemeisjes, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

#1 tweemeisjes, 22 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2009
    Dames,

Ik kom even zeuren en klagen. Ja, dat moet!
    Het gaat om het volgende, voor jullie misschien géén probleem voor mij een steeds groter probleem. :(
    Het is niet zo dat ik ongelukkig ben, of dat ik me ongelukkig voel ik merk alléén echt dat ik overal alléén voorsta.
    Een soort van clown wat dertig ballen opgooit om te jongleren, maar de ballen vallen telkens uit mijn hand. (haha, wat een beschrijving!)

Mijn man is een schat, daar ontbreekt niets aan. Alléén vind ik hem onverantwoordelijk naar ons toe met het huishouden.

Hij ruimt gewoon niets op.

* brood smeren, lekker denk je dan, maar alles blijft staan.
    - kruimels, potten met pindakaas en rommel, zakken brood en ga zo maar door.
    Hij laat ook wat vallen op de grond en ruimt dat niet op! (bijvoorbeeld een dop van de fles of een zakje brood)

* De douchekraan.
    Telkens moet ik alles poetsen, napoetsen, en schoonmaken want meneer doet geen dop terug op de scheerschuim, laat de kraan kletsnat achter, en pleurt een handdoek op de grond voor op te staan.

*De was ligt naast het bed, en blijft liggen. als ik het niet opruim moet ik met een poolstok naar binnen!

* Hij belooft om dingen af te maken, maar ik moet het uiteindelijk zelf oplossen.
    Zoals een lamp in de gang.

* anderen lijken belangrijker, als er iets mis is met bijvoorbeeld een computer is hij de eerste wie komt helpen.
    Als ik aangeef dat er hier ook genoeg moet gebeuren, ben ik een commandant en werk ik hem tegen door gezeur van mijn kant.

Ik kan er niet tegen dat er zooi ligt, gewoon ik word er bijna gek van.. de kasten waren volgestouwt met rommel en tot overmaat van ramp kreeg IK van mijn schoonmoeder te horen dat de kast boven het aanrecht te vol stond.

Ik vertelde dat ik maar één ding tegelijk kon, maar goed.. het is blijkbaar mijn taak omdat ik even niet werk!

Er is altijd wel wat, en het is altijd dubbel werk voor mij! het lijkt net of ik een politieagentje ben. Ik wil gewoon een beetje orde een lamp in de gang en een gozer wat eens wat overpakt.

Hij heeft in zes jaar nog nooit wat eigenlijk uitgevoerd beloofd dingen aan te pakken, maar nee!!!!!!
    Zoals de tuin, hij wil er een beetje gras indoen, maar maaien doet hij nooit! dat doe ik altijd!! en dan wel zeuren dat het makkelijk in onderhoud is. ik zeg siergrint hij gras, maar hij weet heel erg goed dat hij dit niet gaat maaien. Dat doe ik al dagen! bah!
    Ik irriteer me zo rot aan hem, dat ik echt op het punt sta om weg te gaan. (maar zo ben ik niet, want ik hou van hem)
    Nu ben ik even aan het klagen en gal aan het spugen. Ik verwacht geen viersterrenhuis, of een gouden vloer! het enige wat ik wil is een beetje orde!! en iemand die ook de ogen eens los doet!

Laatst heeft hij me even laten slapen (ik was ziek) maar toen ik benee kwam was ik nog zieker.. want overal lag er zon bende, dat ik direct in huilen uitgebarsten ben. Niets is meer over van mijn gezellige karakter, ik lijk wel een ander persoon....
    Zo wil ik niet worden of zijn, ik verwacht echt geen wereldwonderen, maar na al dat gepraat haalt het gewoon geen bal uit.

dat is eruit!
    x Joelle

2. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

ik ga vanavond toch eens aan mijn kerel vragen of hij niet nog iemand er naast heeft. het lijkt wel of ik dit stukje zelf heb geschreven!! Nou ben ik geheel niet iemand die alles netjes heeft en een kraan nadoen, nog nooit gedaan denk ik ;)

Wij hebben een hond en een kat. Ik wil graag iedere dag gezogen hebben. Nou ja... Alsof ik de wereld vraag! eens per week moet meer dan voldoende zijn!!

Helaas dus ook geen tips voor je meid. Mee leren leven is het enige dat zal werken want veranderen zal ie echt niet.
    Om het jezelf wat makkelijker te maken naast je neer proberen te leggen. Spullen van hem dus maar kapot laten gaan e.d.
    Oja, was die niet in de wasmand ligt, wordt hier dus NIET gewassen. Dus die 12 paar sokken naast zijn bed. Jammer... die blijven liggen.

3. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    En het gras? Lekker zo laten tot hij er niet meer doorkan. Je moet hem met gelijke munt terug betalen dat is het enige wat ZOU KUNNEN helpen, maar verwacht dan nog maar geen wonderen, want mannen zijn echt hopeloos wat dat betreft...

4. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hahahaha, precies mijn vent! Het is dat het zo'n lieve papa en man is want anders....
    Meestal helpt het hier wel om heel duidelijke afspraken te maken. Zo hadden wij een kledingkast die nog in elkaar moest worden gezet. Heb dus al de week van te voren gezegd dat we dat zaterdag gingen doen. Dat was goed(was hij erweer vanaf,haha)
    Op zaterdag niks gezegd. maar heb de oude kast helemaal leegehaald en de kleren op ons bed gepleurd met de woorden:'Dat ruim ik straks wel in als de kast er staat'. Dus toen moest ie wel....
    Op zaterdag doet hij ook de boodschappen en blijft de hele dag weg zodat ik weer alles alleen kan doen. Ben van het weekend dus eens de boodschappen gaan met de woorden dat hij dan maar het huis moest doen omdat we het normaal anders om doen. Daarna op visite bij moeder en toen ik thuis kwam had ie zowaar de stofzuiger in de handen gehad en de dingen waarvan ik heb verteld dat ik dat ook altijd deed op zaterdag.

Maar wil je even succes wensen, want weet wat het is zo'n vent!;)

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    O meid dat is wel heel irritant ja!
    Mijn man is ook geen ster qua huishoudelijke klusjes en ik doe zeker nu ik thuis zit alles wel.
    Maar gelukkig is hij wel zo, dat als ik t op een subtiele manier vraag, hij na 10 x vragen t wel wil onthouden om te doen haha.

Maar ik zou ander nog eenmaal proberen het rustig te bespreken, hoe jij je erdoor voelt.
    Zonder gelijk te zeggen; jij dit of jij dat...want daar kunnen mannen volgens mij niet zo tegen(die van mijn niet in ieder geval).
    En anders idd ff doorbijten en ALLES laten liggen van hem. idd niets wassen, niet maaien, desnoods niet eens koken....kijken of het kwartje valt.

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Gewoon niet zijn rommel qua kleding meer opruimen.
    Wat niet in de wasmand ligt wordt niet gewassen zo simpel is dat.
    Mijnvent deed het met zijn werkkleding waar hij op vrijdag mee thuis kwam.
    Zijn grote plunjetas werd in een hoek gesmeten en op zondag middag kwam de vraag of ik zijn kleding al schoon had.
    Nou nee dus want als het in je tas zit ligt het niet in de wasmand.

Verder is het enige wat je kan doen je man eens flink op zijn klote geven.
    Laat hem maar eens goed voelen hoe jij er over denkt
    Ik doe hier ook veel in huis zelf omdat mijn vent alleen de weekenden thuis is.
    Tja ik vraag dan niet ook nog van hem of hij gaat staan schrobben.
    Nou moet ik wel zeggen dat mijn vent aardig netjes is.

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hebben wij dezelfde man toevallig???????:$

8. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    als mijn vent de deksel van gel pot niet dicht doet waarschuw ik hem en als hij het dan nog steeds niet doet. verstop ik de pot als hij hem echt nodig heeft. bv voor zijn werk. dus dan vergeet hij het daarna een paar weken niet meer!

9. tweemeisjes

hahaha. die reacties! geweldig! ik kom zo even wat meer posten, want ik heb zojuist met hem gepraat!

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hihi, hier is het ook, was wat niet in de wasmand ligt wordt niet gewassen.
    En ik kreeg het verwijt dat ik zijn sokken kwijt maakte, terwijl er dan nog een in een broek ergens zat. Dus heb nu wasnetjes opgehangen aan haakjes, daar moeten al zijn sokken in.

11. tweemeisjes

Hij merkt héél erg goed dat ik ff vast zit met alles.
    Hij vond me wel een beetje TE chagie de laatste tijd, klopt ook. ik geniet minder van dingen...
    maar het komt goed, ik moet het ff plaatsen en dan tik ik een stukje.. haha, en van dat niet maaien en niks opruimen heeft niet veel uitgehaald. dat doe ik al zes jaar op die manier wraak nemen, werkt echt niet!

12. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik moet tot mijn grote schande bekennen dat je berichtje ook over mij had kunnen gaan! :):):)

Ik ben echt een geflopte huisvrouw... (Er zijn ergere gevallen, maar ik heb wel een grondige hekel aan huishouding. Komt misschien ook wel doordat ik fulltime werk en na mijn werk geen zin meer heb om thuis ook nog eens te moeten werken)

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hi hi, hier ook zo'n vent! :p Maar... hij heeft ingezien dat ik het niet alleen trek en dat hij wat meer moet helpen. Alleen nog afwachten wanneer dat gaat gebeuren. :)

Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat het je af en toe teveel wordt. Dat is bij mij ook hoor! ;)

14. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Wat ook wel helpt bij de was,,mijn vent ruimt nooit zijn vieze was op. Dan pak ik het hele boeltje inclusief schone kleren die ook ergens rondhangen en stop het in de wasmachine. Vervolgens is hij het overhemd kwijt wat hij graag aanwilde. Helpt gegarandeerd. Bij de mijne athans ;)

15. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    ik kan dat bericht ook wel geschreven hebben idd;)

lijkt wel of het over dezelfde gaat

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat doe ik ook wel eens, maar dan vind ik het zonde van het werk voor de schone kleren...

En nog draagbare kleren die op een hoopje langs het bed gegooid zijn, strijk ik ook niet meer hoor! Nu gooit hij ze dan wel zelf in de wasmand, maar vind het toch zonde van het werk dat ik daar dan insteek. In mijn ogen is in de wasmand gooien dan gewoon de makkelijkste oplossing.

De handdoek hangt hij sinds een week wel ofwel op de houder ofwel op het bad. Het ligt alleszins niet meer op een propje op de grond :)

17. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hmmm nee bijmij is het niet zo.. hij is eingelijk best wel netjes en laat zn spullen niet slingeren maar wij hebben de huishoud taakjes verdeeld en hij "vergeet" (uhummmm) wel eens zijn taakjes te doen. hij moet bijv de badkamer en wc regelmatig schoonmaken en dat doet ie pas als ik em een hint geef. of hij zegt dan wel van..ik ben morgen vrij dus dan maakt het schoon oke prima maar dsn vergeet hij het weer. en ik ben best wel een kreng in het huishouden als ik wil dat iets nu gebeurd dan gebeurd het ook NU en als ik het zel fmoet doen terwijl het niet mijn taak is dan zul je ook echt aan me merken dat ik kwaad en niet te genieten ben.

maja ik ben dan ook zo een freak als het gaat om schoonmaken. we worden er onrustig van als het een troep in huis is. en ik zeg dan altijd in mezelf..stel nou dat rob geus (smaakpolitie) onverwachts voor de deur staat..hij moet dan zeggen kijk..hier wordt ik vrolijk van. belachelijk he maar zo denk ik dan echt en dan ben ik echt aan het poetsen en boenen.

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mijn vriend heeft gisterenavond spontaan het bad en de wasbak op de badkamer uitgewassen met anti-kalkproduct! :$ Wist gewoon niet wat ik zag, dat is de eerste keer dat hij dat gedaan heeft! Ik moet nog alleen de tegeltjes doen en de vloer.

Misschien krijg ik toch nog ooit een nieuwe man? (nee da's ijdele hoop :D)

19. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Daarom heb ik nu tubes gel ;)

20. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @nijntje: hij is slim, dat is nl. het minste werk ;)

Maar hier ook zo'n man hoor. Zijn kleren was ik pas als ze in de wasmand liggen. Zo niet, pech gehad.

Dingen van het ontbijt laat hij ook vaak staan.

Mijn kant van de wastafel staat altijd vol met zijn spullen.

Ik zit hier ook al zo'n anderhalve maand tegen dozen van een Wii aan te kijken. hij ruimt ze maar lekker zelf op

Ach ja, zo kan ik nog wel doorgaan.

Veranderen zal het toch niet, denk ik.

Deel Deze Pagina