Rommelt het al..?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxYasmina, 13 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ladies, DE vraag die we in de laatste periode krijgen; en rommelt het al en beetje. Maar WAT is nou toch dat rommelen? Mijn buik rommelt al héél lang haha. Drukke baby waar baarmoeder dan weer op reageert, harde buiken, soms voorweeen. Is dit nou het rommelen? Of is HET rommelen toch weer even wat anders? Ben benieuwd..
     
  2. Grietzz

    Grietzz Lid

    16 apr 2013
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik ben erg nieuwsgierig naar het antwoord op deze vraag.
    Wordt ons eerste kindje en het blijft zo'n lekker vaag verschijnsel 'rommelen'.
     
  3. steenbokje

    steenbokje Fanatiek lid

    24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik ben ook benieuwd inderdaad. Bij mij rommelt het ook, genoeg voorwerk laat ik maar zeggen. Heb zelf trouwens het gevoel dat ik de 40 weken niet ga halen.
     
  4. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar hoe rommelt het dan, steenbokje? Hoe weet je dat dat voorwerk is?
     
  5. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn begrip van rommelen is nouja, rommelen. En dat voel ik letterlijk al vanaf week 25 ongeveer. Lijkt me niet dat voorwerk zolang duurt..? =P
     
  6. Edel

    Edel Bekend lid

    23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik krijg 's avonds ook altijd last van harde buiken die soms lang aanhouden en vrij pijnlijk zijn. Er zit geen patroon in maar zo een tweetal of drietal uurtjes last van. Is dit idd het voorwerk al? Wanneer mijn prinsesje actief is reageert mijn baarmoeder daar ook wel op.
     
  7. Mammamuis

    Mammamuis Fanatiek lid

    8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb af en toe harde buiken maar afgelopen weekend had ik pijnlijke harde buiken. Een soort van zeurende ongesteldheidspijn tezamen met een harde buik die kwamen en gingen. Om de tien minuten ongeveer en ze duurden een halve tot een hele minuut. Vooral 's nachts, en dan zo dat ik er wakker van werd.
    Volgens de vlos was dat "rommelen". Babymuis ligt ingedaald en vast en is er in principe helemaal klaar voor. Mijn baarmoeder is zich nu ook aan het klaarmaken voor de bevalling en is alvast in training. Dat is rommelen denk ik.
     
  8. Shirleymommy

    Shirleymommy Fanatiek lid

    28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Ik heb hetzelfde als mamamuis. Bij mij rommelt het ook al twee weken. Van alles al gehad. Harde buik, voorwee, rugwee en ongesteldheidsgevoel. Vooral laatste dagen veel last van ongesteldheidsgevoel.
     
  9. Charise

    Charise VIP lid

    9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hier ook menstruatie gevoel, af en toe een harde buik. Maar zonder ook maar enige regelmaat. Dus ik vind dat ik nog niet aan het "rommelen" ben. Tenminste ik heb gewoon niet het gevoel dat het iets doet haha. Hoop het wel natuurlijk. :p
     
  10. steenbokje

    steenbokje Fanatiek lid

    24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Inderdaad zeurende menstruatiepijn en wisselend pijnlijke harde buiken die ik af en toe weg moet zuchten. Vk noemde dat voorwerk maar niks serieus. Gelukkig maar is nog te vroeg haha
     
  11. misty75

    misty75 Bekend lid

    16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    hier ook sinds afgelopen weekend steeds gerommel...2x een avond diarree gehad en hoop gedoe in mijn buik...de kleine gaat dan flink bewegen net alsof ze zich naar beneden duwt....buikrampen erbij...gisteren avond laat leek het alsof ik wat lichte rugweeen had (kwam lichte pijn opzetten, hield even aan en zakte weer af, dit aantal keren met tussenpozen)...moest ook echt ff wat ademhalingsoefeningen doen, dan ging het goed....lijkt wel of ze deze week aan het indalen is...

    wat het precies allemaal is weet ik niet....is ons eerste kindje dus alles is nieuw ;)
     
  12. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, nou het blijft dus allemaal spannend! Mijne rommelt alle kanten op, volgensmij denkt ze soms dat ze er aan de zijkanten uit moet in plaats van onderaan. Denk inderdaad dat de regelmaat het verschil maakt, alles wat ik hier voel is ook nog heel erg willekeurig (en gelukkig maar, het is nog allesbehalve tijd!)
     

Deel Deze Pagina