Heeyy ik ben nu 35+3 zwanger van ons 2e kereltje, ik ben vandaag waarschijnlijk mijn slijmprop verloren, gisteren al een stukje en vandaag weer. ( ik dacht dat ik in mijn broek plaste en ging naar het toilet en zag een klein propje erin zitten en toen ik opstond een nog grotere prop in het toilet, te laat gezien en al doorgetrokken dus geen tijd om het goed te bekijken dus vandaar dat ik er niet 100% zeker van ben ) Moet ik dit nu meteen melden bij de gyn of hoef ik echt pas te bellen als ik weeen heb of de vliezen zijn gebroken? xxx
Bij mijn verloskundige geldt het laatste: bellen bij weeën en/of breken van vliezen. Slijmprop verliezen zegt in zoverre 'niks' dat het daarna nog wel dagen of zelfs twee weken kan duren voor de bevalling zich echt aandient. Maar...ik weet niet of er bij een gynaecoloog andere 'regels' gelden? Ik realiseer me nu dat je schrijft 35+3 zwanger te zijn. Misschien is dat een reden om wél gewoon te bellen, al denk ik dat ze toch niet veel voor je kunnen betekenen als er verder geen tekenen zijn dat je zou gaan bevallen. Maar daar heb ik geen ervaring mee dus dat weet ik niet zeker. Bellen bij ongerustheid mag in ieder geval ook dus als jij je er prettiger bij voelt dan vind ik dat het zeker voor de 37 weken een reden mag zijn om toch gewoon de telefoon te pakken. Al zou ik dat dan overdag doen en niet 's nachts. Goodluck!
Nee hoor, hier hoef je niet voor te bellen, deze kan gewoon weer aangroeien. Je zou het wel kunnen vermelden in je volgende controle, maar ik zou me er echt geen zorgen over maken! Succes met de laatste loodjes!
voor de slijmprop hoef je niet te bellen, bij beide heb ik tussen de 33 en 34 weken de slijmprop verloren en het duurde nog 2 weken voor ik bevallen was. het hoeft dus niets te betekenen.
Ik heb mijn slijmprop rond dezelfde tijd als jij verloren en ben ongeveer 4 weken erna bevallen met 40+1. Ik moest het gewoon even melden bij de eerst volgende verloskundige afspraak
Nee, je hoeft idd niet te bellen. Ik ben bij de eerste mijn slijmprop met 34 weken verloren en ben uiteindelijk bevallen met 40w6d, dus het verliezen van de slijmprop zegt helemaal niets. Mijn gynaecoloog gaf aan dat het verliezen van de slijmprop in de medische wereld helemaal niets zegt/toevoegd. Zij gaf dus ook aan dat hun het ook niet hoeven te weten als je die verloren bent, aangezien hun er toch niets mee kunnen...
Bedankt voor jullie reacties meiden! Ik wist idd dat het niets hoeft te zeggen over hoe lang het nog kan gaan duren, ma vroeg me af of er dan infectie gevaar kan zijn ofzo, ma als de gynaecoloog het pas bij de volgende controle hoeft te weten dan zal er wel geen infectiegevaar zijn In ieder geval heel erg bedankt voor de reacties!! Verder idd nog niks aan de hand, wel wat harde buiken, ma niet meer als normaal en nog geen gebroken vliezen dus gelukkig nog geen aankondigende bevalling ( wacht namelijk liever nog even minimaal tot de 37weken ) xxx
Je hoeft idd niet te bellen. Ik ben hem met 29-30 weken verloren, maar het betekend inprincipe vrij weinig. Succes.
de slijmprop kan ook door het lichaam weer opnieuw aangemaakt worden ik ben mijn slijmprop met 33 weken verloren en met 37 weken bevallen.....