Romper aan en uit trekken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wishtobe, 8 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Waarom, omdat over het hoofd de normale manier is. Net zoals hoe je een shirt aantrekt. Dan leren ze van begin af aan hoe het moet.
    Overigens heb ik die manier van naar onder uittrekken nooit gebruikt. Ik deed een vieze romper ook gewoon langs het hoofd uit.

2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Nou vanavond heb ik het geprobeerd!
    Even erbij vermelden dat mijn zoontje ruim 1,5 jaar is en een beetje op een Michelin mannetje lijkt.
    Hij lag op de commode.
    Het schuiven van de romper over de dikke luierbillen ging eigenlijk verrassend makkelijk. Hij zat heel snel rond zijn middel. Maar toen...
    Zijn armen moesten erin! En dat vond ik niet meevallen. Toen heb ik hem op zijn billen gezet. Dat werkte ook niet echt. Dan maar staan. En ja hoor zijn armen erdoor en hop over zijn schouders.
    Om hem dus goed te doen moest hij gaan staan. En meestal vinden echt kleine baby's het over hun hoofd doen van kleding niet fijn:rolleyes: die kunnen nog niet staan!

Voor mij was dit een eenmalige actie! Ik kan me niet voorstellen dat dit gewurm aan de armen bij een kleine baby fijner is dan een cirkeltje maken van de romper en hop in een beweging over het hoofdje.

Toch leuk om eens uit te proberen:D

Rataplan vindt dit leuk.
  3. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Nooit geprobeerd. Maar zoals Grietjenb al zegt het lijkt mij een heel gedoe met de armpjes. Dan moet je eerst de armpjes helemaal naar beneden doen en daarna weer door de mouwen naar boven.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Dat was het eerste wat we noodgedwongen probeerden met onze dochter. (tis de eerste dus hadden nog geen flauw idee en kraamzorg had dat nog niet uitgelegd) dochterlief had dr romper vol ondergescheten en gewoon tot halverwege dr rug nog voordat de kraamzorg er was (die kwam pas een paar uur nadat we thuis waren) dus daar stonden we dan, gelukkig envelop versie en ik had de hack gelezen, uittrekken was zo gedaan naar beneden. Maar ze was net een paar uur ervoor gehaald met de vaccuumpomp dus over t hoofdje wilden we liever niet want ze had een behoorlijk ei en blauwe plek ervan. Dus via de onderkant aangetrokken, wat een gepruts! En je bent al bang dat je wat verkeerd doet en t is allemaal zo klein, bewegelijk en een ronduit kut bevalling achter je kiezen man die al 36 uur er op had zonder slaap, ik stond ook nog alles behalve lekker laat staan bijgekomen, dus dat kon er ook nog wel bij. Allemaal genoteerd uiteraard, inmiddels kunnen we er al lachen om dat gepruts.

5. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik trek een vieze romper ook gewoon op de normale manier uit, over haar hoofd. Laat staan dat ik een schone romper verkeerd om ga aantrekken... o_O

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Vieze rompers heel af en toe maar via beneden uit, als het echt extreem is. Anders rol ik ze zo dat ze gewoon over het hoofdje kunnen.

Ga rompers echt niet via hun beentjes aandoen, ze wennen er maar aan.

Deel Deze Pagina