Dagje naar het strand/zwembad

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sjakie22, May 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Wat nemen jullie mee om jullie baby te beschermen tegen de zon?

Ik heb de volgende producten al aangeschaft.

-zonnebrandcreme factor 50 voor kinderen
    - banz zonnehoed

Ik dacht zelf nog aan een zonnescherm. Hebben julle tips? Gebruiken jullie ook zwemkleding met uv bescherming?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Ik ga met dit weer geen hele dag naar het strand of zwembad, maar voor de korte periode dat ik wel ga (of eigenlijk: nog moet gaan):
    - zonnebrandcrème factor 50+
    - zonnehoedje
    - tentje
    - parasol

Ik laat haar gewoon in haar romper/kleding liggen, vind haar nog (veel) te klein om buiten in het water te gaan, dus is zwemkleding ook niet nodig. :)

3. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Wij wonen op 5 min. fietsen van het strand en als we gaan is het meestal 's ochtends vroeg (rond 9.00 uur) een uurtje en op de namiddag ook een uurtje, dus niet op het heetst van de dag. Dan is er ook niks aan voor Dennis door de drukte en de warmte etc.

Wat we meenemen;

- zonnebrandcreme f50 (maar die doe ik thuis altijd al op een half uurtje van te voren)
    - parasolletje (als we wat langer blijven soms zelfs 2 zodat ie goed beschut kan zitten.
    - petje

Ik gebruik geen UV beschermende zwemkleding, Dennis heeft meestal gewoon een t-shirtje met zwembroekje, driekwartbroekje of rompertje aan.

4. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Buiten de dingen die hierboven al zijn genoemd neem ik ook altijd voldoende drinken mee.

5. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Misschien weet je het al en is dit voor jou overbodig, dus zie dit meer als een algemene opmerking (niet per se aan jou gericht dus):

Een t-shirt op het strand of bij het zwembad werkt alleen beschermend als het droog is. Je moet er dus NIET mee gaan zwemmen, want dan heeft het geen enkel nut meer. Zie ook: Veilig in de zon | Mens en Gezondheid: Beauty

Quote:

6. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik wil graag UV beschermde zwemkleding aanschaffen, maar ik heb geen idee wat nou het beste is. Je hebt verschillende merken.

Iemand tips?

7. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Ik heb een derayn cottage die zijn ook uvwerend. Ze kan dan lekker in haar tentje vrij van insecten spelen. Verder ligt ze in dat ding niet in de volle zon. Er zit een matrasje in de bodem en ligt ze lekker zacht.

8. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Klopt, weet ik... ;) Maar aangezien Dennis nog niet in zee zwemt (ik heb gisteren tot aan m'n knieën erin gestaan.... zwemmen wil je nog niet!!) en hij uitsluitend onder de parasols (+ ingesmeerd) zit worden z'n kleertjes nooit nat. En zoals ik eerder al zei, gaan wij nooit op het heetst van de dag (dus als de zon het hoogst staat) en nooit uuuuren omdat we dichtbij het strand wonen en we dus iedere dag wel eventjes kunnen gaan. ;)

Share This Page