Onze ouders wonen allemaal minimaal 3 kwartier rijden bij ons vandaag. We zijn tot nu toe altijd 's middags bij ze op visite geweest zodat we voor het avondeten weer thuis waren. Zoonlief gaat om half 7 naar bed (slaapt om 7 uur). Nu viert mijn vader aankomende zaterdag zijn verjaardag vanaf 4 uur. Dat is voor ons eigenlijk niet zo handig. Optie is dat we na het avondeten pas naar huis rijden, wanneer het eigenlijk al zowat bedtijd is voor zoonlief. Ik ben alleen bang dat dat verkeerd bij hem valt. Dat ie dan in de auto in slaap valt, thuis vervolgens niet meer wil slapen en de volgende dag onwijs chagrijnig is. Maar misschien zie ik wel te veel beren op de weg. Het is overigens een uur rijden naar mijn vader. Wat is jullie ervaring hiermee? Wat zouden jullie doen?
Je zou natuurlijk gewoon om 4 uur daar heen kunnen gaan, en daar kunnen gaan eten? Valerie gaat soms ook wel eens wat later naar bed, en is daarvoor ook wel eens in de auto in slaap gevallen. Ze slaapt dan alsnog prima in haar bed hoor.
Hier is dus het geval dat als ie van 16.30 tot 17.00 uur slaapt, hij 's avonds erg moeilijk in slaapt komt. Dan kan het zo een uur duren, soms wel 1,5 uur, voordat het eindelijk lukt. Maar aan de andere kant, wie zegt dat ie dan vervolgens de hele nacht slecht slaapt en de volgende dag inderdaad chagrijnig zal zijn? Nu ik het zo opschrijf, denk ik dat we het maar gewoon moeten proberen.
Hier nooit problemen mee gehad hoor. Er zijn momenten dat we Amy slapend uit de auto halen en zo in d'r bedje kunnen leggen. Andere momenten is ze wel even wakker, maar slaapt ze zonder moeite in. Denk dat je even moet nadenken hoe je zoontje normaal gesproken slaapt (is het een makkelijke of een moeilijke slaper) en daar je conclusie aan moet hangen. En als je het nooit probeert, zul je het ook nooit weten!
Hier ook nooit geen moeite mee. Ook als we hem bij mijn ouders in bed leggen en rond 23 - 24 uur er uit halen niet. Is in de auto gewoon wakker (half uurtje rijden) en valt thuis in zijn bedje weer in slaap. Ik zou het gewoon een keertje proberen.
Mijn ouders wonen ook een uur rijden hier vandaan, en eigenlijk rijden we altijd pas weg als het zijn slaaptijd is! Dan valt hij gewoon in de auto in slaap, zijn pyama trekken we aan voor we weg rijden, en thuis leggen we hem zo in bed! Dit hebbenw e altijd al gedaan en is eigenlijk altijd goed gegaan. Soms blijft hij wakker en dan gaat hij thuis alsnog naar bed, dan maar een uurtje later! Gewoon doen! Die kleintjes zijn vaak flexibeler dan wij denken! kus miek
Bij Ilana zou dat geen probleem zijn. Ik ben zowiezo wat flexibeler met tijden. De ene keer gaat ze om 7 uur naar bed, de andere keer pas om half 9. En met één dagje uitzondering raakt een kind toch niet zo snel van slag, lijkt me.
Bedankt voor de reacties! Jullie overtuigen me steeds meer om het gewoon te doen! Geeft me goede moed Scheelt ook dat het zaterdag is, zodat ie zondag eventueel kan bijkomen. Maandag moet ie namelijk weer naar het KDV (en dinsdag en woensdag).
wij hebben familie 2 uur verder wonen. en hij slaapt dan ook wel eens in de auto maar slaapt thuis gewoon verder. en als we op verjaardag visite gaan dan doe ik hem de hele dag zoveel mogelijk op bed en dan houd hij het s avonds tot een uur of tien vol en dan gaan we naar huis. (gaat ook altijd half zeven op bed) en dan heeft hij er ook nooit last van ik breng hem op bed en slaapt gewoon lekker en soms smorgens wat langer maar dat vind ik niet erg hihi
ik zou het ook gewoon doen en wat iemand al eerder zei, pyama aantrekken voordat je gaat rijden en je kunt je kind bij thuiskomst meteen overleggen.
Het is denk ik een kwestie van uitproberen: het ene kind slaapt na een autorit probleemloos verder, de ander niet.
Ik snap je dilemma, ik kan me hier ook altijd vreselijk druk om maken omdat ons zoontje best wel van het ritme en regelmaat is. Nou scheelt t dat die kleintjes nog geen klok kunnen kijken. Ons zoontje gaat in het weekend vaak ook wat later naar bed. Als we op bezoek zijn ergens dan houdt ie het vaak ook langer vol (zolang hij maar aandacht krijgt). Voor het rijden alvast omkleden zodat je hem thuis niet helemaal wakker hoeft te maken. Mijn zoontje slaapt tegenwoordig niet echt meer in de auto, wordt wel een beetje doezelig. Ik denk dat je hem zo zou kunnen overleggen hoor! Slaapritueeltje voor het slapen gaan en wrs pikt ie het dan wel op hoor!
Overdag ga ik liever niet in de auto rond slaaptijden omdat hij dan inderdaad in de auto in slaap valt en dan nooit de 2 uur maakt die eigenlijk nodig zijn maar 's avonds is dat een heel ander verhaal. Kick gaat om 19:00 - 19:30 naar bed. Als we op visite zijn gaat hij dus daar ook naar bed of we gaan rond die tijd in de auto. In de auto valt hij dan alleen in slaap als de afstand groot genoeg is (minimaal 45 minuten rijden) en zo niet blijft hij wakker. Thuis aangekomen gaat hij gewoon zonder morren naar bed. Dit gebeurt ook als we 'm elders uit zijn bed halen (hij wordt ALTIJD wakker en blijft ook vaak wakker in de auto) maar thuis gaat hij altijd weer lief slapen. Lekker makkelijk dus.
Ik heb mijn vader al laten weten dat we het gaan proberen Wel bemoedigend al die positieve verhalen! Nu maar hopen dat ik niet te laat ben en hem er al eerder aan hadden moeten wennen Maar jullie hebben me het gevoel gegeven dat mijn zorgen waarschijnlijk voor niets zijn en dat het zaterdag waarschijnlijk gewoon goed gaat! Ben benieuwd
Nooit problemen mee gehad hier. Ik wer op woensdag en donderdag avond dus ben pas uiterlijk 22.45 uur bij mijn ouders. Ik pluk haar daar uit bed en in de auto slaapt ze dan weer. Thuis stop ik haar nog in haar slaapzak en dan in bed. Ze heeft er nooit last van gehad. Moet wel zeggen dat als het niet hoeft dan zou ik het ook niet doen. Al gebeurd het ook wel als ik op visite ben bij een vriendin dat ze daar een middag tukkie doet in het camping bed.
Hier ook nooit problemen. Of we rijden weg op haat slaaptijd. Inderdaad pyama aan en alles en dan slaapt ze in de auto. Thuis wordt ze steevast wakker, lacht even naar ons en dan leggen we haar in d'r bedje. Of we leggen haar al ergens in bed en dan doen we dit hele riedeltje later op de avond. Hier nooit gedoe geweest. Succes gaat vast goed!!!
Jammer dat je het nooit eens uitgeprobeerd hebt. Wij gingen met nr 1 best regelmatig op visite en blijven eten. Meestal ging onze kleine dan dara in het campinbedje met het naar bed gaan ritme net als thuis (bad, boekje bed) en dat ging altijd prima. Dan als we naar huis gingen in de auto en thuis flesje en slapen en dat ging altijd super. Nu we 3 kindjes hebben doen we dat eigenlijk een stuk minder, bijna nooit al probeer ik het, zeker met sommige verjaardagen nog wel te doen. Ik vind nl dat als je kinderen hebt je niet ineens alles moet laten en ze zich ook wel eens moeten aapassen. Hoe eerder je dit probeerd hoe makkelijker dit voor ze is. We lopen nu niet meer alle verjaardagen af of 1 van ons gaat maar belangrijke verjaardagen van vader, moeder, of broers.....daar gaan we als gezin naar toe.
Hier ook nooit problemen. Hij valt vaak in slaap in de auto en wordt ook weer wakker als wij aankomen, maar gaat altijd daarna zonder morren naar bed. Voor zijn middagslaapje is het verhaal iets anders. Als hij in de auto in slaap valt, dan is hij thuiskomst vaak al over zijn slaap heen en gaat niet direct naar bed. Maar dat is geen probleem, want ik laat hem dan flink spelen en een uur later is hij alsnog rijp voor zijn bed. Ik zou het gewoon proberen, wie weet verrast hij je!
hier nooit problemen mee gehad.. doe hem voordat we weg rijden een pyama aan en dan thuis zo in bed.. succes!
Ik ben van mening dat het voor een keertje moet kunnen. Ik ben wel van de regelmaat, maar uitzondering bevestigd de regel. Hier gaat dat overigens heel goed! Milan valt dan wel in de auto in slaap, maar die leg ik zo weer in bed en slaapt dan meteen verder!