Romper of ondergoed?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Sneeuwvlokjes, Dec 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lelie84

Lelie84 Actief lid

Oct 28, 2012
    311
    9
    18
    Female
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Met 2 jaar werden de rompertjes te klein, zoon heeft lang smal bovenlijf. Dus over gegaan op hemd en boxershort. Hemd is 2 maten groter dan boxershort, zodat hij geen koude rug krijgt.

Smalle lange hemden zijn van name iT, ook de biocotton van de zeeman vallen mooi smal.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,181
    8,906
    113
    Door een onderbroek blijft de luier beter op z'n plek zitten (dan zonder dus - mbt het 'nut').

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Thanks. Mijn zoon is ook smal dus ik zal eens gaan kijken bij de zeeman.

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Mijn zoon kreeg hemden met boxers toen hij naar de psz ging. Toen vond ik hem een beetje te groot voor rompers.
    Ik koop altijd bijpassende hemden en boxers en doe dat als een setje aan. Vind het een beetje gek om alleen met een luier in kleding te zitten en met ondergoed blijft de luier ook beter zitten.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij gebruikten vanaf 98/104 geen rompers meer. Een onderbroek is wel echt nodig want hoe stop je anders het hemd in?

6. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,260
    1,165
    113
    Bij mijn oudste nog rompers gehad van 98/104. Hij was vrij groot, dus we waren redelijk snel toe aan die maat. Ergens na zijn 2e verjaardag trok hij zelf de romper steeds los en liep graag met blote benen, was geen gezicht ;). De overstap gemaakt naar hemdje/onderbroek toen ik de romper niet goed meer dicht kreeg, ik denk dat hij toen ruim 2,5 jaar was.
    Ik vind het ook wel makkelijker als je staande verschoond.

Bij mijn dochters die rompers 98/104 niet meer gebruikt, toen zij aan die maat toe waren ging ik over naar hemdje/onderbroek. Mijn oudste dochter was toen ergens tegen de 2 jaar aan, mijn jongste is ietsje groter die was eerder 1,5 jaar.

(als ik had moeten wachten op zindelijkheid, had ik soms lang kunnen wachten :p...)

7. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Vanaf maat 86 aan onderbroek met hemd. Gewoon over de luier.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Toen de rompers maat 86/92 te klein waren hebben we ondergoed aangeschaft, dat was rond z'n 2e verjaardag.
    Broekjes in maat 92, hemden in maat 98/104 zodat ze lekker lang vallen. Hier in de praktijk bijna nooit een hemd uit de onderbroek.
    En inderdaad een onderbroek om de luier op z'n plaats te houden, om het hemd in te stoppen en voor het 'complete plaatje'.

9. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    Met een onderbroek blijft de pamper beter zitten, en als je geen onderbroek doet dan kruipt het hemd omhoog! 😉

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,299
    11,062
    113
    #30 MadeInUSA, Dec 11, 2016
    Last edited: Dec 11, 2016
    Toen het warm werd, richting de twee jaar, bij beiden overgegaan op onderbroekjes/boxers. Na de zomer begonnen ze toch ook al met zindelijkheid oefenen, en dan zijn broekjes makkelijker dan rompers (plus dat ik geen zin meer had om grotere rompers te gaan halen) en je bent natuurlijk Heul Groot als je zelf je onderbroek aan kan trekken! dus daar kwam een los hemd bij toen het frisser werd.

Een onderbroek of boxertje houdt inderdaad de luier op zijn plaats, en bij een meisje in de zomer vind ik het ook geen gezicht als je gelijk op de luier kijkt onder een jurkje! Trouwens, toen de luier er de volgende zomer onderuit was, vond ik alleen een onderbroekje toch ook geen porem, daar moest een kort legginkje overheen...

Ik vind van alle hemden die ik geprobeerd heb, Zeeman het fijnste, en dan vooral die iets dikkere. Mijn kindjes zijn niet supersmal, maar deze hemden sluiten mooi aan en blijven mooi in de was. Een echte afrader is primark: zowel voor meisjes als jongetjes veel te kort en veel te wijd.

11. mama153

mama153 Lid

Dec 29, 2013
    87
    1
    8
    Haarlemmermeer
    hier idd ook van de zomer een hemd en onderbroek gehad. sinds het kouder is weer lekker aan de rompers. toevallig vandaag nog een paar nieuwe gekocht. zodra het mooi weer word de rompers de deur uit en op naar de zindelijkheid!!

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    11,008
    4,015
    113
    Ik heb een paar weken geleden een soortgelijk topic geopend. Ik twijfelde voor mijn zoontje van net 2 of ik nog een serie nieuwe rompers zou kopen voor de winter of over zou gaan op hemd en onderbroek. De meeste tips gingen toch richting rompers en ben nu heel blij dat ik dat ook gedaan heb. Lekker warm op de rug en met een kort mouwtje. Volgend voorjaar/zomer maar over op de setjes. Zoontje is nu ook nog niet bezig met zindelijkheid, dat scheelt misschien. Als we daar wel serieus mee bezig gaan lijkt het me ook wel zo handig om een hemd en onderbroek te doen.

13. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Mijn zoon is ook nog niet bezig met zindelijkheid. En nu met die kou zijn rompers wel fijn idd. Maar hij loopt het liefst de hele dag in zn blote buik in huis. Ja, ook nu met de winter. Haha gek kind.

14. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Wij zijn weer terug over op de rompers met lange mouwen. Dit komen niet onder de truitjes uit en scheelt gedoe. In de zomer vind ik broekjes wel handiger overdag. Mits ze lopen en niet kruipen.

Share This Page