even onzeker..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miffy11, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

mijn oudste dochter is sinds gisteren ziek, voor het eerst in haar leventje. 39.2, wil alleen maar hangen op schoot en slapen, erg zielig.

heb hier nog helemaal geen ervaring mee, ze is nog nooit ziek geweest, niet eens verhoging na prikjes ofzo.
    geef haar veel water, 1 x per 4 uur paracetamol tegen de koorts, en veel laten slapen. wat kan ik nog meer doen?

moet eigenlijk vanmiddag even n half uurtje naar buiten, maar lijkt me niet zo´n goed idee nu.
    of kan ik haar wel even meenemen als ik haar goed aankleed, wat frisse lucht juist goed?

en waar moet ik verder op letten? heeft geen uitslag/bultjes oid.

ben even een beetje onzeker hoor.

2. Janneke G

Janneke G Actief lid

31 okt 2008
    204
    0
    0
    Front office medewerker
    Venlo
    idd zorgen dat ze niet uitdroogd,
    moet ze ook overgeven en heeft zee misschien diarree?
    extra vocht is goed.
    de huisarts bellen mag altijd met zon kleintje, al is het maar
    om mams gerust te stellen...

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heeft 1 keer diarree gehad, dat was gisterenochtend, koorts kwam pas smiddags. overgeven niet, en ze eet verder ook prima. (althans niet slechter dan vorige week, zit even in een lussiknie fase..)

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi.
    Vervelend voor je dochtertje zeg! En is weer heel wat anders voor jou ook natuurlijk gezien je het niet gewent bent.
    Ik denk dat je alles al doet wat je kunt doen en het ook goed doet.
    Naar buiten mag je zeker wel, tis niet meer zoals vroeger om bij koorts thuis onder de dekens in bed te blijven.
    Is wel lekker ook voor je dochtertje en wie weet knapt ze daar van op.
    Verder aankijken of ze dus goed blijft drinken en is de koorts er morgen nog dan even HA bellen?

Beterschap

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zorgen dat ze genoeg drinkt, verder maakt het niet zoveel uit. Paracetamol is ook niet nodig, alleen als ze zich echt beroerd voelt en niet kan slapen, dan is het we handig.
    En naar buiten mag ook gewoon, juist wel lekker, even wat frisse lucht!

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

oke bedankt!!

7. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    onze ha zei dat je beter geen paracetamol kan geven tot 39,5/40 graden. Zo word haar lichaam zelf aan het werk gezet, en koorts is natuurlijk ook niet voor niks.
    Verder veel drinken aanbieden is goed, kleintjes drogen gauw uit!
    En je kunt lekker naar buiten hoor, is goed voor haar. En ook niet te warm aankleden, omdat ze al koorts heeft, moet ze wel goed haar warmte kwijt kunnen!

8. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Inderdaad niet te veel paracetamol, koorts betekent dat haar lichaam hard aan het werk is om beter te worden. Ik zou dan eerder savond voor het slapen een paracetamol geven als dat nodig is, zodat ze rustig de nacht in gaat.
    Lekker frisse neus halen, daar knapt iedereen van op!
    Beterschap!

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wel oppassen als je steeds paracetamol geeft en nu wilt stoppen door de reacties! Als de paracetamol uitgewerkt is kan de koorts anders omhoog schieten waar koortstuipen weer het gevolg van kunnen zijn.

Verder doe je het goed, geef haar wat ze hebben wilt. Goed laten drinken. Naar buiten mag wel, houd er wel rekening mee dat ze eerder moe zal zijn. Niet te dik aankleden.

10. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    naar buiten is juist goed even de frisse lucht in want ja binnen hangen al die bacterieen van haar en als ze daar de hele tijd in zit word ze niet snel beter en niet al te dik aankleden(was de tip van mijn ha toen leana ziek was)

11. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heb haar gisteren 2 x paracetamol gegeven hoor, ben haar niet vol aan het stoppen!
    buitenlucht heeft haar goed gedaan, ze klimt weer in de boekenkast en is aan het schooien om mijn chocolaatje :)

Deel Deze Pagina