Zijn wij nou echt zo flauw?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suikerfee, 25 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Binnenkort mogen wij en het gezin van zwager op vakantie met schoonouders. Super lief natuurlijk, we gaan 7 dagen.

Maar nu het volgende, schoonmoeder wil dat alles kinderen (onze dreumes en baby en een peuter en kleuter) op dezelfde kamer slapen. Dit omdat ze denk dat het leuk is voor de kids.

Wij willen dit niet omdat onze dochter heel goed slaapt en haar slaap ook echt nodig heeft. De 2 andere kids worden regelmatig wakker en gaan lopen spoken.
    Onze jongste slaapt ook goed.
    Ook wil schoonmoeder dat onze oudste in een gewoon bed gaat op vakantie want dat scheelt de huur van nog een ledikant!
    Ook dit lijkt ons geen goed idee ze ligt nog heerlijk in haar ledikant en we nemen zelf wel en campingbedje mee.

Nu zijn wij dus flauw en doen we moeilijk enz enz.

Wat denken jullie hiervan? Ik ga soms zo aan mezelf twijfelen door schoonmoeder

2. Bastet

Bastet Niet meer actief

Jij bent de moeder, jij kent je kinderen het beste.
    Als jij denkt dat het geen goed idee is, dan is dat zo.

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik vind het allerminst flauw van je. Jij (jullie) kent (kennen) je kinderen en hun behoeftes het beste, dus ik vind ook zeker dat jullie degenen moeten zijn die beslissen over waar ze slapen.
    Rare reactie van je schoonmoeder en niks van aantrekken!

Oh, enne... wat hebben een dreumes en een baby er nou aan om met neefjes/nichtjes op een kamer te slapen...? Ik zie niet in wat dat op die leeftijd al zou toevoegen.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou een baby van krap 2 maanden uberhaupt niet op een kamer met andere kinderen laten slapen. Wie weet wat er gebeurt! Ik laat mijn jongste nog niet eens samen met mijn oudste op een kamer slapen. Het zal niet bewust gebeuren maar straks proberen ze erbij in het bedje te kruipen of willen ze de baby 'instoppen' en ligt ie met z'n hoofdje onder de dekens...no way! En een campingbedje voor je dochter lijkt me ook niet meer dan logisch. Ik zou ook geen zin hebben in gespook.

5. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Bedankt voor jullie bevestiging, het gaat ook niet gebeuren. We.vinden het heel lief dat we mee mogen maar hebben geen zin in de hele week strijd met een vermoeide dreumes.
    Wij zien ook geen toegevoegde waarde aan het slaap feestje. Overdag kunnen ze genoeg spelen samen.

Schoonmoeder is een beetje te dominant waardoor ik steeds twijfel aan vanalles...

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Niet twijfelen en doen wat je zelf goed lijkt voor je kinderen.

7. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    JuJu stom is dat hè ben normaal heel zeker van mijn zaken als het om de kinderen gaat maar bij haar brr mijn nekhaar gaat overeind staan. Gelukkig steunt mijn man me volledig en denkt er net zo over.

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.747
    1.073
    113
    Nee hoor je hebt volkomen gelijk!
    Niet doen dus..

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Vervelend, he, van die mensen die zo over alles heen denderen wat jij vindt/denkt/weet... Wel heel fijn dat je man helemaal achter jou staat. Sterkte met de strijd, maar hou je poot stijf! Het gaat om het welzijn van je kindjes, tenslotte, en als jij daar niet voor zorgt, wie dan wel ;)

10. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    MvS ja inderdaad wij moeten voor de kinderen opkomen. Die strijd hebben we met alles eigenlijk.

Zo hebben we onze schoonzus gevraagd om een avond op te passen, doet ze graag en heeft er veel zin in.
    Schoonmoeder meteen "boos" en zegt ze tegen schoonzus dat zei op wil passen, daar ging ze wel even voor zorgen...
    Schoonzus beet gelukkig ook meteen van zich af, maar o wat is dit vermoeiend zeg!

11. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik zou het zelf ook niet doen. Gewoon de kinderen op (jullie) eigen kamer

Dat van dominante sm herken ik wel..

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.008
    4.015
    113
    hmm ik zou mijn kindje van nog geen 2 wat thuis ook nog gewoon in een ledikantje slaapt nooit ergens anders in een groot bed leggen....
    En zulke kleine kinderen bij elkaar op een kamer?? Ook dat niet..

Het waarom snap ik ook niet helemaal, ze hebben er veel meer aan als ze 's nachts lekker slapen zodat ze overdag fit en gezellig zijn!
    Waarschijnlijk vind je schoonmoeder het idee gewoon leuk, maar ja het gaat toch niet om haar alleen?
    Moeilijk hoor... zo'n sm....
    Wat eten en slapen betreft ben ik wel heel 'flauw' in wat ik voor mijn dochtertje wil. En anders ging ik gewoon niet mee op vakantie. Misschien ook flauw, maar het moet ook voor de kinderen leuk zijn.

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Niet twijfelen hoor! Jij kent je kinderen het beste.
    Als je schoonmoeder een extra ledikant echt te veel vindt om erbij te doen zou je kunnen voorstellen dit zelf te betalen, maar verder... Jullie zijn dan wel uitgenodigd, maar jullie blijven de baas over jullie kinderen!!!

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Echt niet twijfelen hoor, wat een raar mens. Waarom bepaalt zij waar de kinderen slapen en wat hebben een dreumes en baby daar nou aan? Het is zelfs gevaarlijk. Een beetje wereldvreemd vind ik het wel.
    Ik zou dus lekker zelf een ledikantje of campingbedje meenemen en verder vooral je eigen koers varen. Je hoeft van haar echt niets aan te nemen, maar zo te lezen doen jullie dat ook niet.

15. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    mijn kinderen hebben ongeveer dezelfde leeftijd, en nee die gaan niet met anderen op een kamer. ook niet met elkaar, ze maken elkaar wakker. dat je schoonmoeder zoiets niet snapt? ze heeft toch zelf ook kleine kinderen gehad :S

en idd maar een campingbedje meenemen voor je oudste, als ze niet gewend is in een groot bed dan helemaal niet zoiets gaan doen in je vakantie..

16. misa

misa Niet meer actief

Nee hoor, helemaal niet flauw. Jij bent de moeder en het zou jouw kinderen. Daarbij ken jij ze het beste. Gelukkig liggen jij en je man op 1 lijn en volgen jullie die gewoon.

Trouwens, ik zou het ook zeker niet doen zoals je schoonmoeder voorstelt en absoluut mijn eigen plan trekken.

Maar wat een vermoeiend mens.. Ik zou een weekje met haar wel heftig vinden......!
    En dat zij wil bepalen over het oppassen..? Heel apart! Jullie bepalen toch zelf wie er op jullie kinderen past?

Hopelijk een hele fijne vakantie! Laat je niet aan het twijfelen brengen!

17. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Je smoeder vind het raar dat je een baby niet op de kamer met drie andere kleine kinderen laat slapen.??? Nou sorry hoor maar ik geloof niet dat iemand dat wel zou doen. Wat een onzin. En als jullie willen dat de oudste in een ledikant slaapt is datnjullie goed recht. Gewoon voorstellen dat zelf te betalen (sterker nog gewoon doen, ik zou het iet eens meer willen dat hun het betalen).

Wel erg vervelend dat ze het jullie zo laat voelen. Erg onsportief!

18. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    en ik dacht dat mijn schoonmoeder raar was ;)

19. misa

misa Niet meer actief

Oja, wat vind het andere stel ervan eigenlijk?

20. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Niet twijfelen hoor! Jij kent je kinderen het beste. Als je weet dat de andere kinderen regelmatig s'nachts gaan spoken dan zou ik er ook niet echt blij van worden met het idee om alle kinderen op 1 kamer te laten slapen

Deel Deze Pagina