Zwemluier Prenatal...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cyntje78, Mar 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi allemaal!

Gisteren hebben we een zwemluier van de prenatal gekregen. Toevallig, want ik kwam er achter in de winkel dat de zwemluiers van de kv vanaf 6 kg gaan :(
    Een uur later kom ik een kennis tegen die dus nog een cadeautje voor ons ventje had ;) Een zwemluier van de Prenatal!

Maar moet hier ook een luier onder? Kan een gewone luier?
    Of hoeft hier geen luier onder?

Groetjes Cyntje78

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat is zo'n broekje met "plastic" laagje erin? Dan hoeft er geen extra zwemluier onder..

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ja, zo'n "plastic" laagje :D
    Ook geen gewone luier? On mannetje heeft namelijk vrij dunne ontlasting door de Nurtiton.... zie de boel er al weer uitlopen namelijk :$

4. Natas85

Natas85 Actief lid

Mar 23, 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Daar hoef je geen extra luier onder te doen, al helemaal geen gewone!
    Een gewone luier zuigt al het water op en dan heeft je ukkie straks een luier van een kilo of wat aan dat kleine kontje hangen. ;)
    Mijn ervaring is dat ze vaak in het zwembad de ontlasting wel ophouden.
    Hooguit als je er even uit bent dat ze dan wel wat doen, dan is het even schoonmaken en luier uitspoelen Hahaha.
    Krijgt hij de nutriton voor het spugen?
    En als je iets minder geeft, wordt z'n ontlasting dan ook weer wat dikker?
    Mijn zoontje kreeg ook erg dunne ontlasting van nutriton.

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ons ventje krijgt op het moment 1 3/4 schepje Nurtiton in een fles van 150+5 Dus eigelijk bijna te verwaarlozen. En nog steeds dunne ontlasting (niet waterdun)
    Inderdaad vanwege het spugen maar ik twijfel de laatste week enorm of het wel echt reflux is... ik denk dat de klachten toen kwamen van de onrust door zijn liesbreuk. Na de oparatie is het een rustiger tevredener kind en spuugt weinig. Alleen als hij onrustig is....
    Ben het vergeten te vragen afgelopen week bij de controle k.a. :(

6. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Als ik het dus goed begrijp is het gewoon zwemluier van Prenetal aan en klaar om het water in te gaan? :(

Wij willen volgende week voor het eerst even naar het zwembad gaan met ons ventje, vandaar :D

7. afrola

afrola Fanatiek lid

Aug 7, 2008
    3,434
    2
    38
    Utrecht
    Ja klopt. Wel zou ik zo laat mogelijk een gewone luier inwisselen voor een zwemluier en zo snel mogelijk na het zwemmen de zwemluier weer inwisselen voor een gewone luier om ongelukjes te voorkomen.

In het water heb ik nog geen ongelukjes meegemaakt :)

8. Storm

Storm Niet meer actief

Als het broekje goed aansluit hoef je niet bang te zijn dat de ontlasting erbij langs loopt. In principe werkt het hetzelfde als een gewone zwemluier.
    Maar goed, mijn zoontje had borstvoedingspoep en dat was ook niet heel dik. Beetje ranzig misschien maar de vezeltjes blijven keurig in de het zwembroekje met luierlaagje. :D (en ik heb nooit een bruine waas door het water zien gaan. Niet dat mijn zoontje vaak poept(e) in het zwembad, maar goed.) Wij zwemmen elke week.
    Ach, de urine gaat er ook door, ze houden het heus niet op in het zwembad. Dan heb je nog kindjes die kokhalzen en soms halve boterhammen teruggeven in het zwembad als ze per ongeluk een beste slok water nemen. Daarom zit er ook een zuiveringssysteem in de zwembaden.

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

mocht je nou wel kleine zwemluiers willen hebben dan kun je die bij de etos kopen daar hebben ze little swimmers xs die zijn heel klein want liep tegen hetzelfde op dat die van kv tegroot zijn..

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    die heb ik ook ja, volgens mij zijn die van 4 tot 9 kilo? Dat zijn ook geen broekjes, maar écht met plakkers als bij luiers. Dus die kun je losser en strakker zetten zeg maar. Ik vind ze érg handig.

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ja precies ze worden nu wel iets te klein maar voor de hele kleintjes is heel handig ja vanwege de plakkers jay zwom letterlijk in de andere luiers.

12. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Thanx voor de tip! Die kan ik natuurlijk ook altijd in huis halen.

Ik denk dat we volgende week zondag eens gaan zwemmen... :D

Share This Page