afwijkende leverwaarden na een virusje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamabri, 9 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik hou het kort, maar vroeg me het volgende af: mijn dochter had na bloedprikken iets een afwijkende leverwaarde. Ik weet niet precies hoeveel, maar volgens de kinderarts viel het wel mee, en kan dat ook na een virusje gebeuren. Nu heb ik haar opnieuw laten bloedprikken, omdat ik 100% zeker wil weten dat het echt niets is, omdat ik me er toch wel zorgen om maak.

Wie weet dit en kan mij alvast een beetje geruststellen? Ik krijg de uitslag pas over 3 weken nl.

2. koala28

koala28 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft anderhalf jaar geleden afwijkende leverwaarde gehad. Dit was in combinatie met een vergrote milt. Avondhuisarts kwam hier bij het onderzoeken achter en heeft ons toen doorgestuurd naar ziekenhuis. Hij heeft toen allerlei onderzoeken gehad. Uiteindelijk dacht de kinderarts dat het een virus was. Hij is een half jaar later nog 1 keer nagekeken (echo, bloed, de hele rataplan) maar ze konden verder niets vinden.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

oke, was dus gelukkig niks ernstigs :)

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja hoor, dat kan. Kan me voorstellen dat je voor geruststelling nog een keer laat prikken, maar ik zou me niet al te ongerust maken.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou ja, dat doe ik dus wel....Heb er wel een heel goede reden voor overigens, vandaar dat de kinderarts ook direct een 2e keer liet prikken, puur voor mijn geruststelling :)

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Is niet abnormaal bij een doorgemaakt virus.
    Gewoon even afwachten of het weer genormaliseerd is maar het is zeker een veel voorkomend iets.

7. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Zie het heel geregeld bij mijn patiënten, verhoogde leverenzymen tot 2-3x de bovengrens van normaal na virusinfectie. Maar dat gaat niet om kinderen. Maar ik denk dat het bij kinderen ook wel vaak voorkomt....

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Maar als ze een virus gehad zou moeten hebben, zou ze dan ook niet ziek geweest moeten zijn? Verkouden? Iets? Want dat heeft ze dus allemaal niet gehad, voor zover ik weet dan.

9. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Ja ik heb het ook gehad...daarna weer normaal

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Yep hier ook gehad, mijn leverwaarden waren 9x hoger dan toegestaan en de arts heel droog je was ook erg grieperig toen je hier kwam prik maar opnieuw, ik ook in de stress en alles goed bij de tweede keer.

11. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Misschien iets wat haar immuunsysteem heeft opgeruimd zonder dat ze er echt ziek van is geworden.
    Welke waarden zijn er geprikt? De meeste zijn namelijk na een paar uur al bekend. Dan zou je evt om een belafspraak kunnen vragen die wat eerder is.
    Probeer je er aan vast te houden dat je hier eigenlijk alleen maar geruststellende reacties leest!

12. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43

Mee eens! Kinderen lopen vaker virussen op waar ze zelf niet echt ziek van zijn, maar mams vervolgens natuurlijk wel, hahaha!

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    dat kan inderdaad

Mijn dochter had maanden af en toe last ineens van vreemde blauwe plekken. Meerdere malen geprikt en was net iets afwijkend maar indd zei ka ook door virus terwijl ze niet ziek was.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik weet de waarden niet. Alleen dat ze wat verhoogd waren. Belafspraak heb ik over iets meer dan 2 weken.
    En inderdaad lees ik hier alleen maar geruststellende reacties, daar ben ik al wel heel blij om!

15. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Kinderarts heeft gebeld met de uitslagen :( Leverwaarden waren nu goed, hij denkt dat ze onlangs de ziekte van Pfeiffer heeft gehad, daarom de iets verhoogde waarden. Maar de waarden van haar nieren waren nu voor de 2e keer afwijkend. Nu moet ze op korte termijn terug om voor de 3e keer te prikken en urine inleveren. Ze heeft ook steeds wat hoofdpijn, plast heel weinig, terwijl ze voldoende drinkt, maar dit had ik eigenlijk toch ook niet echt verwacht.

Deel Deze Pagina