Ik ben op zoek naar wat ideetjes (kleine dingen) voor in de tuin waar een dreumes van kan genieten. Als jullie dreumes in de tuin speelt, wat vindt hij/zij dan leuk? Een zandbak en ander regulier tuinspeelgoed bedoel ik niet, maar meer de dingen die je dreumes doet die eigenlijk helemaal niet als speelgoed zijn bedoeld maar wel reuze entertainend Spelen met steentjes van een grindpad, een kraantje om aan te draaien, dat soort dingen misschien. Ik ben erg benieuwd naar waar jullie dreumessen zich mee vermaken, misschien kan ik mijn dreumes er ook blij mee maken!
Hier een bijna dreumes, en hij vind steentjes van het grindpad gooien eeg leuk. En met stokjes trommelen (die hebben we bij de buitenhaard liggen)
Oh.. Esmée haalt binnen alles overhoop en speelt overal mee. Maar buiten echt met haar speelgoed (bal is favoriet) steentjes, planten, kraan, BBQ overal blijft ze vanaf..
Mijn mannetje speelt vaak in de tuin bij oma en opa, daar hebben ze allerlei beelden staan en 1 daarvan is een hond. Die gaat hij altijd aaien en knuffelen. verder vind ie de vijver met kikkers leuk, de wielen van de bbq (alle wielen trouwens, soms als we wandelen en hij ziet iemand in een rolstoel, rent ie op de wielen af, hahaha). Hij neemt vaak zijn auto's mee voor op de tafel. Hij heeft daar ook een schommel, glijbaan en schelp staan, maar daar kijkt hij (nog) niet vaak naar om. Kleine stoeltjes vind ie ook leuk, lekker meeslepen en dan derop zitten.
Nienke speelt altijd met de wasknijpers als ze de kans krijgt om die te pakken...Meestal zet ik ze op de tuintafel zodat ze er niet bij kan want ik hou geen wasknijper over omdat ze ze uit elkaar haalt.
Rondracen met haar buggy met pop, of met haar duwwagen. Net als mama de plantjes "aaien" en aan de bloemetjes ruiken. In een plasje wat spletsen met handjes of voetjes. Met lege plantenpotten rommelen. Mieren bekijken en "aaien" (?! Nou ja dat wil ze dan graag.) Maar soms is ze ook stout, als ik haar even niet hoor zit ze bloemetjes te plukken ofzo. Het blijft wel opletten met planten natuurlijk.
Wij hebben een schommel, zandbak en een glijbaan. De glijbaan vindt hij helemaal geweldig. De zandbak begint nu te komen. De schommel vindt hij leuk om te duwen, maar er in zitten wil hij nog niet zo graag.
Hier juist met de glijbaan en zandwatertafel en wipkip. En verder blaadjes van de grond bekijken, Konijnen een wortel geven en aaien. Met de hond uitlaten gras en planten voelen..wij hebben kunst gras en geen planten.
Bloemetjes plukken (Gelukkig weten M en T inmiddels dat ze wel paardenbloemen en madeliefjes mogen plukken en de rest moeten laten staan. Is weten hetzelfde als handelen? ... Soms ) Maar nog veeeeeel leuker is het om te spelen met een emmer met water + bekertje. Denk dat dit bij beiden favoriet was en is. Gelukkig komt het warme weer er weer aan. Toch?!
Takken... Dreumes rent hier naar buiten, het enige wat ze roept is "takketakketak"! Bloemen zijn ook erg geliefd, maar ze mag ze niet plukken. Steentjes en blaadjes van de boom zijn ook leuk! Zo lief, ze pakt een blaadje en probeert m terug aan de boom te plakken
Dion doet altijd het liefst wat mama ook doet. Dus in de tuin zit hij het liefst met zijn handjes in de aarde te woelen, hij heeft een ongelooflijke fascinatie voor de tuinslang en gisteren is hij zeker 30 minuten bezig geweest om met mijn grote bezem proberen de tuin te vegen ( wat natuurlijk niet echt lukt als je nog geen 13 maanden oud bent ) Als ' gewoon ' speelgoed blijft de zandbak echt het allerleukst.
Naast de zandbak en het speelhuisje met glijbaan, zijn favoriet: bal, schepje om in de aarde te wroeten, bezem om te vegen en steentjes om te gooien.
Steentjes, losliggende blaadjes en helaas de bloemetjes idd.. Ik geef er vaak een emmer bij, kan ie ze verzamelen.. mag ie het daarna terug brengen waar het vandaan kwam (steentjes) of in de kliko gooien. Mieren en pissebedden Gieterje. Idd ook meehelpen met de was ophangen.. die knijpers overleven het écht niet, hij maakt er vliegtuigen van Op de stoelen klimmen. We gaan ook weleens voor op straat.. Er staan heel wat beeldjes bij de buren in t voortuintje die geaaid moeten worden
Dank voor de leuke verhalen. ja, steentjes, takjes, potjes, spelen met zand/aarde en water, dat soort dingen blijven toch altijd leuk. En dat van een bezempje vind ik ook een goed idee!