Wanneer hebben jullie je babyspulletjes gekocht? Hoelang waren jullie toen zwanger? Ik vroeg het me zo af. Ik zou volgende week met mijn vriend eens om ons heen kijken. Toen ik dat zei werd er tegen me gezegd dat het nog wel mis kon gaan. Ik ben volgende week 11 weken zwanger. Is dit nog te vroeg om al een babykamer uit te zoeken? Alvast bedankt voor jullie reacties
Je kan altijd beginnen met om je heen te kijken, is erg leuk! En tja.. het zou fout kunnen gaan, maar je hoeft toch niet perse meteen te kopen? Wij hadden bij Sam de babykamer met 17 weken staan, maar keken ook al rond de 12 weken naar kamertjes. Je wilt toch weten wat het gaat kosten, en wat je mooi vind etc.
Speedy..ik had de babykamer met 7 weken al!heel vroeg en idd het kan nog fout gaan, maar ja, kan ook als je verder in je zw bent!
ze zeggen meestal na 12 weken... kijken kan natuurlijk geen kwaad, dan kun je toch pas later echt kopen?
Rondkijken en kijken of je smaak overeen komt, deden wij ook meteen. Grote aankopen hebben we pas na 12 weken gekocht.
Tot 28 weken NIKS gekocht op een enkel pakje na. Toen de hele bups besteld. Alles was er binnen 2 weken. Zorg gewoon dat je alles binnen hebt met 30 weken.
de kinderwagen en een grootdeel (tijgertje serie annel had ik al uitgezocht+gekocht voordat ik zwangerwas (net miskraam gehad) maar de eerste kleertjes toen ik 6,5week was
Hoe langer je zwanger bent hoe meer dingen je ziet en tegenkomt. Tip; koop daarom spullen niet te snel, je komt later weer andere spullen tegen en zo kun je later bedenken welke keuze je wil maken. \misschien wil je ook weten of het een jongen of meisje is, dan kun je daar ook op wachten en spulletjes erop af stemmen. En wij hebben echt mega veel gekregen..... dus wat dat betreft zou ik ook zeker zeggen: koop niet te snel alles zelf. En als je straks verlof hebt is het ook nog erg leuk om voor spulltjes op pad te kunnen. Maar ieder eigen keuze natuurlijk. Ik zou zelf altijd wel wachten tot een wat veiligere periode en in elk geval tot na een echo. Maar dat komt omdat ik voor deze zwangerschap een miskraam heb gehad... Veel plezier met neuzen en shoppen!
Bij veel zaken mag je annuleren als er toch ineens iets mis gaat. Je kunt hier natuurlijk naar vragen. Ik heb mijn kamertje bij 13 weken gekocht.
Wij hebben het kamertje gekregen, toen was ik 8 weken zwanger. Het was 2e hands, dus we hoefden het ook niet meteen mee te nemen en alles wat er nog fout kon gaan, dat maakte dan niet zo veel uit. Hij komt nu over 3 weken, als de babykamer geschilderd is (ben dan 23 weken zwanger). Voor de rest hebben we net onze kinderwagen gekocht (kregen we van mijn ouders) en begin ik nu een beetje geïnteresseerd te raken in wat kleertjes. We hebben wel wat gekregen, een paar rompertjes en een pakje van nijntje, maar echt niet veel. Ik had er tot nu toe helemaal niet zo'n zin in, want het leek allemaal nog zo ver weg. Nu is er zo'n klik gekomen dat in mijn agenda 20 weken helemaal niet meer zo ver lijkt, dus nu vind ik het wel leuk om wat te beginnen met het echte werk
Wij hebben de kinderwagen gekocht toen ik 8 weken zwanger was, erg vroeg maar was een aanbieding die we later niet nogmaaals zo goedkoop hebben gezien! De babykamer hebben we gekocht met 15 weken zwanger en deze komt als ik 29/30 weken zwanger ben! Ben nu 25 weken en heb zelf zoiets van dat 'ie ook wel eerder mag komen! Je wilt alles toch klaar en aan de kant hebben, vooral omdat ik nu in de goeie tijd zit van mijn zwangerschap! Kleertjes heb ik nog veel te weinig heb maar 1 compleet pakje en 2 shirtjes en 1 bijpassend broekje, maar dan heb ik straks ook een mooi excuus om lekker te gaan shoppen voor de kleine!
Wij zijn toen ik 16 weken was voor het eerst naar een babyzaak gegaan en hebben wat rondgekeken. Wij hebben via Marktplaats een paar weken daarna een commode en kast gekocht en eind april/begin mei gaan we beginnen met kamertje verven, kinderwagen bestellen en langzaamaan de rest aanschaffen. Dan ben ik zo'n 29 weken. Ik heb 3x een MK gehad in de eerste 12 weken, dus ik had er niet zo'n zin in om al allerlei dingen te kopen ... kon pas na 16 weken een beetje relaxen en na de 20 weken echo was ik pas echt overtuigd dat we papa en mama gaan worden. Je kan toch gewoon gaan kijken, misschien vind je later wel iets anders leuk dan nu, of wil je weten of het een jongetje of meisje is, en daar dingen op afstemmen ... neem lekker de tijd, je hebt nog weeeeken zat! Maar wel veel plezier gewenst !
Wij hebben met 16 weken de babykamer en de kinderwagen besteld, met de kleinere dingetjes hebben we nog even gewacht. Je kan het altijd afbestellen mocht het onverhoopt mis gaan in de zwangerschap.