Bij de eerste vond ik het niks, maar bij de tweede heel veel gebruikt. Tip: gebruik alleen die met stretch, mij bevielen die van de prenatal heel goed. Had er ook wat van de Hema zonder stretch maar dat lubbert allemaal en zit nooit mooi.
Ik trek mijn dochter van 15 maanden nog steeds rompers met lange mouwen aan als het koud is, wat mij betreft is het dus wel echt een aanrader om wat van die dingen in huis te hebben. Ik vind zelf romper met lange mouwen + shirt/pakje met lange mouwen veel fijner dan een vestje voor een baby. Vestjes blijven vaak niet goed zitten, kruipen omhoog etc.
Ik snap het gepriegel niet zo. Als je een truitje aan trekt dan hou je toch het handje vast met rompertje. Dan trek je het truitje er zo overheen. Ik zou ze wel halen. Wij gebruiken ze op dagen als deze wel. Daarbij kosten ze je de kop niet dus stuk of 2 voor de zekerheid kan geen kwaad toch?
Ik heb in de winter altijd rompers met lange mouwen gebruikt. Soms als shirt met een vestje erover, soms met een T-shirt met korte mouwen eroverheen. Als het niet koud genoeg was voor een vestje maar te warm voor romper-shirt-vest, dan deed ik romper en shirt met lange mouwen zonder vest.
Als je kledij genoeg "rek" heeft dan is het geen probleem om boven een rompertje met lange mouwen iets aan te doen. Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar hier doen alle babietjes rompers met lange mouwen aan in de winter. Een vriend van me is zelfs door de gyn naar huis gestuurd net na de geboorte omdat zijn vrouw enkel rompers met korte mouw meehad. Ondertussen mochten ze er eentje van het ziekenhuis gebruiken. En dat was in november, dan is het hier gemiddeld 15 graden.
Ik was altijd aan het stoeien met rompers met lange mouwen. Ik heb voor de tweede alleen maar korte mouwtjes of mouwloos. Daarover een warm vestje of truitje en de eerste maandjes lekker in een doek!
Ik vind van wel. Wij kregen onze zoon ook in de winter. Handig onder )(te) dunne longsleeveshirtjes of juist als het wat warmer is met alleen een tshirtje er overheen. Nu gebruik ik ze nog steeds. Vooral erg handig om te variƫren met hoe dik je ze aangekleed te slapen legt. Nu vaak alleen een lange mouwen romper en een slaapzak zonder mouwen. En er kan altijd nog een pyamaatje overheen mocht het kouder zijn, of de mouwen van de slaapzak eraan ritsen. (maar ja, dit laatste gaat natuurlijk niet echt over een newborn).
Huh? Snap Echt niet dat mensen kunnen leven zonder rompers met lange mouwen...hier sowieso altijd snachts aan maar ook vaak overdag! Als ze klein zijn gewoon overslagjes kopen (petit bateau!).