fietskar

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door julia6, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Wie heeft er zo'n fietskar die je achter je fiets monteert en er ook mee kan wandelen?
    Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen met zo'n wagen waarin je 1 kind en 1tje in de maxi cosy kan vervoeren.

Wie heeft ervaring?

thx! :)

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb een nordic cab, passen twee kinderen in. ik heb er een babyschaal en een peuterschaal in zitten.

we hebben lang gezocht naar de juiste kar voor on sen kwamen op deze uit om o.a. de volgende redenen:

* het is de enige die in amerika door de veiligheidstests kwam, het land van de schadeclaims. ;)
    * harde bak, dus niks geen harde voorwerpen die van de weg door de onderkant zouden kunnen steken.
    * veel ruimte boven eht hoofd, sommige karren zijn heel laag vind ik.
    * héél gemakkelijk aankoppelen en afkoppelen. wiel omdraaien en je bent meteen klaar om te lopen. bij sommigen moet je de bevestigingsstang verwijderen en een wiel monteren. ik ben momenteel hoogzwanger met zware BI, maar het lukt me nog steeds makkelijk.
    * de prijs, ook niet onbelangrijk. de kar met 2 stoeltjes heeft ons 490 euro gekost inclusief verzenden.
    * heel veel bagageruimte, was voor mij een eis omdat ik er de grote weekend boodschappen mee moet kunnen doen.
    Veel tuimte binnen in, maar toch niet breed. had eerst een croozer uitgezocht, maar kwam er achter dat die bij ons niet eens naar binnen gereden kan worden, veel te breed. ik pas met deze kar nog voeral tussendoor. erg belangrijk voor mij, omdat ik er ook mee ga winkelen.
    * er is een speciale skiset verkrijgbaar, zodat de kar ook met wintersport (wij langlaufen graag) goed bruikbaar is.
    * als de kinderen er uit zijn, wat echt nog wel even duurt, is de kar 'om te bouwen' tot een bagagekar.

denk dat dat wel de belangrijkste punten waren.

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Claartje,
    Dank je wel voor je antwoord, das inderdaad alvast veel bruikbare info! Je hebt het over een baby en peuterschaal. Ik heb 2 kindjes, oudste is net 2, jongste 3 maanden. Ik begreep (maar ben nog een leek op dit gebied) dat er ook van die karren zijn waar de maxi cosy in kan. Nu ben ik niet zo'n vcoorstander van baby's te lang (onnodig) in een maxi cosy laten zitten. Zijn die babyschalen meer in ligstand dan een maxi cosy? En die peuterschaal, wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik dacht namelijk dat kindjes die gewoon goed stabiel kunnen zitten, gewoon met vieligheidsgordels in die kar zitten, zonder speciale schaal of iets dergelijks?

Alvast bedankt weer!

groetjes

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb ook een fietskar (een burley). Dochter zit nu gewoon in de gordels met voetenzak. Nu met deze temperaturen gebruik ikhem niet hoor!

Ik heb er ook een babyschaal bij gehad, ik vond het handiger vast te zetten en met een maxi cosi past er geen kind meer naast, met een babschaal wel! Je kindje ligt er wat meer in dan in een maxi cosi.

Bij de Burley draai je gewoon het wiel naar beneden en klaar om te wandelen ben je. Op vakantie hebben we hem gebruikt als kinderwagen en kinderstoel.

Peuterschaal weet ik niet veel van, dochter is inmiddels een jaar en zat tot kort in de babyschaal.

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    net als yolanthe zegt, met een maxi cosi past er vaak geen tweede kindje bij, met een babyschaal wel. de babyschaal ligt platter dan de maxi cosi vind ik zelf.

de peuterschaal is een soort opvolger hiervan. Sven was 10 maanden toen hij in de fietskar ging. net te groot voor de babyschaal, maar ik vond hem te klein om zo te zitten. beetje overbezorgd achteraf, want de nordic cab heeft een hele mooie stevige bank. dus Sven zit hier ook niet te lang meer in denk ik.

het klinkt alsof het wandelwiel van yolanthe hetzelfde werkt als die van ons. dat vind ik zelf wel heel belangrijk. sjouwen met een stang en een wiel terwijl er twee kinderen in de wagen zitten die misschien wel heel lekker slapen vind ik 3 keer niks ;)

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik gebruik de fietskar momenteel voor Sven, is op sommige dagen mijn enige vervoermiddel.

mijn moeder en ik hebben wel warme voetenzakken gemaakt en hij gaat er met een skipak, muts en handschoenen in en dan zit hij echt heel lekker warm! hij zit er prinsheerlijk bij terwijl mama koude oren fietst haha

7. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Wij hebben een croozer met peuterschaal. Er kunnen 2 kinderen in, maar ze zijn ook te krijgen voor 1 kind. Ik vind hem heel fijn. Hij is makkelijk te bevestigen aan de fiets en ook weer makkelijk los te koppelen. Achterin de kar is voldoende ruimte voor b.v. boodschappen of andere spullen. Ik ga er zelf wel mee boodschappen doen, er zit een duwstang aan op goede hoogte en hij rijd comfortabel, ook om te duwen. Ik vind hem heel fijn en E vind het ook heel leuk om erin te zitten.

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Dank jullie wel voor jullie reacties! Dat helpt mij vast een eind op weg. Nu zie ik wel, met een beetje internet speuren, dat jullie voor de duurdere fietskarren hebben gekozen. Deze zijn, zonder twijfel, van betere kwaliteit. Nu laat mijn budget het niet echt toe om zo'n dure nu direct te kopen. Daarom vraag ik mij af of de goedkopere versies, bijv. deze: http://www.joba-ol.nl/joba/fietsaccesoi ... grijs.html
    kwalitatief gezien een stuk lager zal scoren. En niet alleen kwalitatief maar ook qua handigheid in vergelijking met jullie fietskarren. Zouden jullie ze eens willen vergelijken en mij jullie mening laten weten? Het zou mij erg op weg helpen.

Alvast bedankt! :)

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb deze inderdaad ook gezien tijdens mijn zoektocht. volgens mij heeft deze een stoffen onderkant en dat vond ik wat eng persoonlijk.

ook was deze te breed voor ons. wij wonen in een jaren 70 huis en de deuren zijn gewoon niet breed.

tevens is het wiel wat gecompliceerder op te zetten volgens mij. dat was voor mij een belangrijk punt, maar is wel heel persoonlijk natuurlijk.

ik was begonnen met een budget van 200 euro voor een fietskar, maar vond niks naar tevredenheid. ik heb dan ook het geluk gehad dan mijn ouders het geld eerst voorgeschoten hebben, zodat ik het in gedeelten terug kon betalen.

toch hebben wij geen hele dure hoor. kidcars en winthers van dit kaliber zitten zo op 600 tot 100o euro zonder de aparte schalen.

de nordic cab alleen was 359 euro.
    http://www.kidcarshop.nl/index1.html

het is dat je in gelderland woont, anders had ik kunnen zeggen 'kom eens langs, kun je em bekijken' haha

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    de babyschaal heb ik trouwens ergens anders besteld, moet even zoeken naar de site, daar waren ze 'maar' 40 euro per stuk, terwijl ze elders 80 waren (de comfort variant). en wij hadden nog een extra koppelstuk voor de fiets van mijn man, waren ook extra kosten dus.
    als je wil kan ik uitzoeken waar ik de schalen besteld heb?!

11. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik zag toevallig gisteren ook ergens die schalen voor 40 euro, dus die moet ik mijn geschiedenis op het internet wel teurg kunnen vinden. Als die inderdaad een stoffen onderkant hebben, vind ik dat geloof ik ook niet helemaal safe ;) Ik zal ze eens een mailtje sturen om te vragen. Het verschil in prijs moet natuurlijk ergens inzitten, misschien gedeeltelijk daarin. (en geheid het overige materiaal). Ja, ik woon (pas weer een half jaar :)) in NL, jij? (ben beetje nieuwsgierig) :)

12. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
  13. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    ps. off topic, ik las 'nederland' ipv gelderland, oeps! zie nu dat je in groningen woont, inderdaad, beetje ver weg om je wagen te komen bewonderen! ;)

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ja die! smits westelaken idd haha
    zit me de hele tijd al suf te piekeren. nette levering trouwens, van allebei, snel.

mocht je ooit in de buurt zijn dan ben je welkom hoor ;) koffie staat klaar

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Onze fietskar heeft ook een stoffen onderkant hoor, qua veiligheid maakt het niet uit. Ik denk dat de verschillen eerder zitten in de kwaliteit v/d buizen en andere onderdelen en duurzaamheid. Natuurlijk allemaal afhankelijk van wat je ermee wil doen en hoeveel je ermee rijdt. Ik gebruik hem normaal gesproken dagelijks. En ik denk hem nog wel jaren te gebruiken ;)

Verder loopt bij die jij noemde de buizen buitenom en dat maakt hem breder. Qua gewicht is hij een stuk zwaarder dan onze Burley. En met een echtgenoot die wedstrijden rijdt was dat een pre.

16. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Claartje, dank je! Maar geen Groningen plannen so far ;)
    @Yolanthe, inderdaad, die burley weegt maar 9 kilo, terwijl die goedkope die ik had gevonden 14 weegt. De breedte scheelt echter (maar?) 4 cm, maar ja, dat kan natuurlijk veel zijn als we het over deuropeningen hebben ;)
    Pff, wat een gedoe zeg.. Ik ga me er nog maar eens goed over buigen. Als iemand nog andere varianten heetf?! Let me know!

17. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Die 4cm kan echt net het verschil maken. Ik kan nu door gewone deuren, met die wagen net niet. Ik denk dat je moet kijken hoe breed de deuren zijn die jij hebt. Ik heb nog een "goedkope" fietskar staan en voor mij maakte dat het verschil. Die kar heb ik dus over ;)

18. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    En die goedkope, welk merk was dat? En was je daar, op de breedte na, tevreden over?

19. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik ruik een verkoop ;)

20. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Haha, nou..... denk er eerder aan om toch ook maar eens mijn moeder lief aan te kijken om wat poen te lenen, haha! Maar wil eerst gewoon echt goed rondkijken. las ergens anders weer dat je beter een tweede handse kan kopen van een wat beter merk, dan een goedkope nieuwe. Dus wat dat betreft zou het kope van een tweede handse goedkope geen goeie zet zijn ;)

Deel Deze Pagina