Hoi meiden, Op 31 Dec verwachten wij ons eerste kindje, hartje winter dus. Nu vraag ik mij af, waarin laten jullie de kleine beebs slapen? Dan bedoel ik meer van hoe zorg ik dat de kleine het niet te warm en niet te koud heeft. Ik heb al 2 kruiken, kleintje heeft natuurlijk een romper aan maar dan heb je nog pyjama's, slaapzakjes, lakentje en dekentje. Is dat niet een beetje te veel? En echt leuke pyjama's kan ik ook niet vinden voor newborn's... Dus wellicht slaat mijn hele idee van een pyjama aan moeten nergens op Ik hoor graag tips over hoe jullie dit deden de eerste weken en dan met name in de winter
Sowieso zou ik je aanraden om voor de eerste weken geen pyjama's te kopen. Ik vind het zo'n gepriegel om die kleertjes steeds aan uit aan uit te doen, en de meeste babykleertjes zijn zo lekker zacht dat ze echt niet onder doen voor een pyjama. Ik ben pas vanaf maat 62/68 pyjama's gaan gebruiken. Verder had mn dochtertje hier een rompertje met lange mouwen aan en een shirt met lange mouwen erover. Het ligt er heel erg aan of je kindje zichzelf goed warm kan houden hoe je ze in bed aankleedt en of je wel of geen kruiken nodig hebt. Dochter hield zichzelf goed warm vanaf dag 1 dus gebruikte al gauw alleen een kruik om het bedje warm te maken. Das vooral snachts wel prettig, dan worden ze niet zo gauw wakker als je ze na een voeding slapend weglegt.
Idd pyama is niet nodig, ze bestaan wel zo klein maar zie er t nut niet van in om zo klein al een pyjama aan te doen terwijl ze de.helft van de dag ook.slapen in kleertjes. Ik heb lakentje en dekentje maar al vrij snel een slaapzakje. Hier voelde ze zich geborgen in en bleven warm. Dekens schopten ze af. Ik heb de kleinste slaapzak van de Hema gehad met kleertjes eronder nooit te warm of koud gehad.
pyama hebben wij het eerste jaar nog niet gedaan. zolang hij overdag van die zachte pakjes aan had mocht ie daar mooi in slapen! haha wij hadden een laken met een deken(prenatal) met een paar weken lag ons zoontje in de puckababy en vanaf 6 maanden alleen in een slaapzak omdat hij door zn bed heen ging en niet meer stil bleef liggen. mijn ervaring is dus dat je nu nog niet te veel moet kopen omdat het vaak anders loopt als je denkt. hoe leuk het kopen nu ook is
Haha zeg dat wel, we weten sinds een paar dagen dat we een meid mogen verwachten dus ik zit heel internet door te pluizen heerlijk!! Maar nu jij het over een puckababy hebt, die zag ik ook alleen valt het me op dat ze vrij prijzig zijn. Nu maakt dat me niets uit maar wat zijn de voordelen van een puckababy ten opzichte van een gewoon slaapzakje? Ben nog een beetje een leek met dit soort dingen haha
ikzelf vind puckababy geen voordelen hebben. kosten 100 euro, voor een all in one slaapzak. ik heb 6 slaapzakken (zomer/herfst/winter) voor 25 euro. onze meid heeft het wel snel koud, dus heb wel een dubbel dekentje in de winter erover liggen..
er zijn idd mensen de zweren bij de puckababy, maar ik heb m nooit gehad en nooit gemist. Ik heb redelijk wat slaapzakken en die had ik nodig ook. Als ik drie puckababys nodig zou hebben ivm wassen, spugen, poepen enz, dan was ik arm. Ik heb gewoon slaapzakken van de hema en prenatal, ideale dingen. Winter en zomer uitvoeringen
Ons zoontje sliep,de eerste maanden gewoon in boxpakjes. Dat zal ons dochtertje ook doen. (Note to self, boxpakjes aaanschaffen)
In een boxpakje, slaapzak en laken met deken. Bij ons is het koud in de winter stookt niet goed en ook altijd zo bij dochter gedaan slaapzak plus deken.