Hoe weet ik of hij al goed genoeg loopt voor schoentjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door appel4, 2 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik lees vaak dat kinderen zo'n 6 weken goed los moeten lopen voordat je schoentjes voor ze kunt kopen. Mijn vraag is nu, hoe weet ik of hij goed genoeg loopt. Met 14,5 maand begon hij zijn 1ste stapjes los te zetten. Een paar weken later begon hij grotere stukken los te lopen en nu loopt hij zo'n 4 a 5 weken gewoon los. Hij loopt nog wat met zijn armpjes omhoog en loopt nog wat wijdbeens. Ook valt hij nog wel regelmatig, verliest dan even zijn evenwicht.

Ik weet nu niet wanneer ik schoentjes voor hem kan gaan kopen. Hij draagt nu als we naar buiten gaan schoentjes die ik eens een keer van iemand heb gekregen. Ze zijn een paar maten te groot en deed ze eigenlijk aan vanwege de kou buiten. Maar nu loopt hij er sinds een paar weken ook af en toe buiten heel even op. Hij vindt het geweldig, buiten lopen. Hij kan er wel op lopen, maar zie dat ze te groot zijn.

Graag hoor ik wat van jullie ervaringen. Wat wordt er bedoelt met goed los lopen? En wat voor 1ste schoentjes kan ik het beste voor hem kopen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dan zou je nu goede eerste schoentjes moeten gaan kopen

youame heeft ook nog een hele tijd met armpjes wijd gelopen

ik heb voor haar toen elephants schoentjes gehaald bij van haren
    voor 30 euro buigzaam en gaan lang mee haha

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Je kan nu al schoenen kopen. zolang je maar schoenen koopt met een buigbare zool.

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
  5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier ook eerst goed buigzame schoentjes gekocht, althans onze boef kreeg ze van opa en oma. ze zijn van shoesme en speciaal voor kindjes die net kunnen lopen.
    wij kregen het advies dat ze daar eerst een maand of drie goed op moeten lopen en dat je dan schoentjes kan kopen met een wat stuggere zool.
    joyce

6. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ik heb al eerder schoentjes gekocht. Ze kon net een beetje lopen aan een karretje. Wij hebben laminaat en heeft ze niet veel grip. Nu kocht ik schoentjes van shoesme en ineens gaat het een stuk harder! Ze loopt los en gaat als een speer achter haar karretje. Ik denk dat de schoentjes het lopen bevorderen omdat ze zo ook meer grip heeft. Ik heb gelijk 2 maten gekocht, ze zijn nu bij veel schoenwinkels in de opruiming.

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    ik zou voor de eerste kinderschoentje zeker naar een goede schoenenwinkel gaan, waar ze je goed kunnen adviseren over welke de beste zijn.

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja voor het eerste schoentje goed buigbare zool en goed naar de maat kijken (je hebt ook maten voor de breedte e.d.) das soms wel een aanrader ze moeten echt goed zitten..

Deel Deze Pagina