welke kinderstoel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sa1980, 8 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Binnenkort gaan we een kinderstoel kopen.

Nu zag ik al wel dat er veel keus is.

Welke adviseren jullie en waarom?

En vanaf hoeveel maanden zat jullie kindje in deze stoel?

2. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de Tiamo stoel (wordt o.a. bij de kruidvat verkocht, onder de naam Bambino, bij prenatal, babydump e.d.) is een goedkope tripp trapp achtige stoel die meegroeit met je kind. Kan je kind tot 4 jaar in zeg maar (zonder voorblad). Ik vind het een goeie stoel, maar voor hele kleintjes is het niet echt wat. Mijn dochter (ruim 9 maanden) kan er niet heel goed in zitten omdat hij vrij breed is. K koop tijdelijk denk ik een stoel erbij van de ikea (€ 15) daar zit ze wel goed in. Succes met je keuze! Er is zoveel te krijgen!

3. Natas85

Natas85 Actief lid

23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Wij hebben de stoel van chicco, de Polly energy uit m'n hoofd...
    Erg handig en daar kunnen ze al vanaf iets jonger in omdat hij ook plat kan.
    Jayden zit daar al vanaf 4,5 maand af en toe in, en nu met 6 maanden eet hij elke avond mee en zit hij er iedere vaste voeding in.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hebben de trip trap en zijn er erg blij mee. Dochter zit erin vanaf 6 maanden. Met het fruit eten zette ik haar eventjes in, dochter kon toen blijven zitten als je haar neer zette. Inmiddels is dochter 2 en zit ze er nog steeds op, maar zonder beugel. Oppas kinderen van 3,5 en bijna 6 zitten er ook graag op.

5. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij hebben de Bloom Fresco. Echt een enorm handige stoel met een super mooi design! Een ander voordeel is dat de kindjes er meteen vanaf de geboorte in mogen.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij gaan hier ook een Bloom Fresco aanschaffen. Vind het een geweldig fijne stoel!
    In eerste instantie vond ik hem veelste prijzig maar nu ik hem bij verschillende mensen in gebruik heb gezien ben ik verkocht. Wat een super ding. :D

7. mama van Kyano

mama van Kyano Actief lid

31 aug 2009
    137
    0
    0
    wij hebben een variant op de tripp trapp... van geuther, de nanu. (wordt volgens mij alleen bij babypark verkocht)
    lijkt enorm op de tripptrapp, maar er wordt een los werkblad bij verkocht.... en dat is af en toe toch erg handig....

hij kon er met 5 maanden stevig in zitten...

8. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben de bloom fresco. Ideaal voor kleine kindjes. Maar nu onze vent al best groot wordt (en ik erg zwanger ben) vind ik het een nadeel dat hij er niet zelf in en uit kan klimmen. Hij zit er zelf nog graag in, ook al hebben we inmiddels een tripp trapp voor hem gekocht. De baby gaat dan straks in de fresco.

9. wuppiedrenthe

wuppiedrenthe Nieuw lid

29 nov 2009
    3
    0
    0
    Wij hebben ook een bloom fresco stoel hij is echt super!
    Onze dochter is nu 2.5 jaar wij hebben hem gekocht toen ze 6 maanden was, hij was helaas niet eerder te koop. Onze tweede is nu op komst en die kan er eigenlijks direct vanaf geboorte inzitten.
    Het voordeel is dat de blad eraf kan, zodat je kind als het ouder is bij tafel kan zitten. Onze dochter kan er nu zelf in en uit komen.

10. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    kinderstoel van ikea. Is makkelijk in en uit elkaar te halen, dus ook makkelijk mee te nemen. In is met tafelblad maar 15 euro

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben de tripp trapp en nog geen minuut spijt gehad.

12. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Wij hebben de Bloom Fresco besteld!

13. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Wij hebben al jaren de kinderstoel van Tiamo in huis voor onze neefjes en kindjes van vrienden. Ideaal ding voor wat oudere kindjes (vanaf dat ze goed kunnen zitten)! Nou is die stoel al behoorlijk toegetakeld door al die kinderen, dus voor ons eigen meisje willen we toch graag een nieuwe. We twijfelen ontzettend tussen de Tripp Trapp en de Bloom. Is er iemand die ervaring met beide heeft en iets aan kan bevelen? Ik vind de Bloom super mooi en het lijkt me ideaal dat Jara er nu al in kan. De Tripp Trapp lijkt me heel praktisch en handig dat hij nog járen mee kan. Iemand een goed advies???

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij hebben de Ikea stoel van 15 euro. Ik merk dat ze er al heel snel goed in zat vergeleken bij andere stoelen die we hebben geprobeerd. Hij is niet duur. Hij is handig uit elkaar te halen voor als je hem mee wilt nemen. Hij is makkelijk schoon te houden en beschadigt niet snel ook al gebruik je aggresievere schoonmaakmiddelen. Ok er zijn mooiere stoelen maar de praktische overwegingen waren voor ons belangrijker. :)

15. Bri

Bri Niet meer actief

Hoe doet ze dat? Ze is wel 9 maanden ouder dan ons zoontje, dus misschien is hij gewoon nog wel te klein, maar wat voor 'truc' heeft ze?

16. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Wij hebben ook de fresco. Vonden m eerst te duur, maar toen we in december een eindejaarsuitkering kregen waren we niet meer te houden :p Vind m supermooi en kan niet wachten tot ons kleintje er is en er in kan :D

17. wuppiedrenthe

wuppiedrenthe Nieuw lid

29 nov 2009
    3
    0
    0
    @Bri
    Onze dochter klimt er zelf ook nog maar net in hoor! Wel is ze vrij groot voor haar leeftijd dus ik denk idd dat jou zoontje nog te klein is. Eruit laat ze zich er gewoon uitglijden, in erin kan ze er al het de knie opkomen...

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Heb ze zelf dan beide nog niet in gebruik maar ken ze wel in gebruik bij vrienden/familie. Ik zou absoluut voor de Bloom gaan. Deze kan ook lang gebruikt worden, tot 39 kilo geloof ik? Dus dat is ook erg handig. Daarbij vind ik hem gewoon veel mooier! Het is handig dat hij achterover kan, en dus meteen gebruikt kan worden vanaf dag 1. Ik vind het een geweldige stoel. De Tripp Trapp is fijn maar ik zou toch voor de Bloom gaan.

19. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Tripp trapp, ben er heel erg blij mee! Kleine zit er vanaf 5 maanden in (niet te lang). Vind het zelf een superstoel omdat er geen blad bij zit en hij echt aan tafel mee eet.

20. Bri

Bri Niet meer actief

tja, 9 maanden leeftijdsverschil, en dan is m'n jochie ook nog eens niet heel erg lang voor z'n leeftijd. Geen wonder dat het hem niet lukt. Ben wel blij dat we de tripp trapp erbij hebben; daar klimt hij wel zelf in en uit (ook als ik dat niet wil, jammer genoeg...) en dat scheelt toch weer tillen. Nou ja, meestal is papa ook wel in de buurt, als de jongeman toch in het 'ei' wil zitten, zoals wij het noemen.

Deel Deze Pagina