darmkrampen -> bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door minipi, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hoi,

Sinds een paar dagen heb ik elke ochtend darmkrampen en vrij dunne ontlasting, terwijl ik mijn hele zwangerschap last heb gehad van verstopping. Op zich geen probleem dus, ik vind het een verademing. Maar ik vraag me wel af of dit misschien een teken is dat de bevalling nadert? Heeft iemand enig idee? Je hoort wel eens dat darmen zich vlak voor een bevalling schoonspoelen door een flinke diarreeaanval, maar dat is bij mij dus niet echt het geval, het lijkt een 'structurele' verandering in mijn darmwerking ofzo...
    Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft!

minipi

2. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ja, ik heb het ook al sinds een week of twee. Ongeveer 5 weken tot 4 weken van te voren zet de baby het ontzwangeren in actie en veranderd er weer het een en ander. Spannend! Heb ook een veel betere stoelgang nu, soms wel heel erg goed en denk ik...oh..oh...nu nog niet..ha ha.

Mijn nicht heeft het inderdaad ook gehad en op de avond van de bevalling liep ze helemaal leeg (sorry) dus dan weet je het wel. Ergens wel fijn zo'n soort indicator toch?

Stertke ook met de laatste loodjes.

Marijn

3. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Inderdaad!
    Jij ook veel sterkte met de laatste weken!

4. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ik heb dit dus gisteravond gehad. In combinatie met verschrikkkkkelijke buikpijn. Kreeg er zweet van op mijn voorhoofd en het gevoel dat ik moest overgeven van de pijn. Douchen hielp niks meer en de kramp kwam bijna om de 2 minuten.
    s middags al een flinke slijmdot in de plas gezien en de gehele dag rugpijn gehad..ook vandaag die vreselijke rugpijn.

Heb dus gister tot drie keer toe echt verschrikkelijk ge..euhm..poept :) (diaree) en ben daarna zwetend en kreunend in slaap gevallen..

Ik zit me ook heeeel erg af te vragen wat dit nou is (geweest)..en het blijft borrelen..dus ik ben erg benieuwd (en blij met dit topic) naar de reacties hier..

5. Michelle20

Michelle20 Actief lid

3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    ik had dat inderdaad ook bij de zwangerschap van mijn zoontje.

Ik was 2 dagen GIGAAA aan de race en verloor ook geleidelijk op een dag slijm en bloed enzo en de volgende dag snachts ben ik bevallen.

Maar wel een leuk gelukje.... me darmen waren zo leeg dat er tijdens het persen niks mee kwam haha;)

6. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Nou, ik heb er ook al een week of 2 last van......en zondag ook de slijmprop verloren, maar verder nog geen enkel teken van een opkomende bevalling! GRRRRR

Er zal dus misschien wel een kern van waarheid in zitten, dat je lichaam zich al een beetje op een bevalling voorbereid, maar het heeft volgens mij dus niks te maken met HOE LANG de bevalling nog op zich laat wachten. Bij de een lees ik hier, dat de bevalling snel daarna op gang kwam, en bij mij is het nu al 2 weken zo dus.......

7. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    hmm..wat dat betreft zegt het dus weer niks...he bah, en maar blijven zoeken naar duidelijkheid hihi terwijl elke bevalling toch anders is.. :)

8. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik heb nu in totaal 4 dagen/nachten gehad met vreselijke voorweeën en weeën. En steeds zet het niet door.
    Maar alle vier de keren zat ik geregeld op de wc om te poepen.
    Dus je darmen proberen zich wel degelijk schoon te maken voordat je kindje naar buiten komt...

Ruimtegebrek...

Deel Deze Pagina