Ik zou alleen de mooiste houden en de rest wegdoen en nieuwe kopen. Als je budget geen probleem is, waarom niet?
Waarom weggooien,het is bruikbaar en zit ónder de andere kleertjes.je zou de witte evt in bleek kunnen weken en anders zolang ze niet hard aanvoelen gewoon gebruiken.budget zou ik er niet aan linken.hier worden ze gewoon weer gebruikt.en bij een 3e waarschijnlijk ook weer.bij een nieuwe baby zitten die vlekken er toch ook zo weer op gooi je die nieuwe dan ook meteen weg?
Vieze kleren van mijn vriend en mij die in de was niet meer schoon worden gaan ook de vuilnisbak in. Ik snap dat babykleertjes snel vies worden, maar ik vind het leuker als het wel schoon begint.
Leuk om de reacties te lezen! Ik was al bang dat ik zo'n verwende prinses was dat ik dit liever niet meer wilde gebruiken, maar dat valt dus reuze mee. Iemand vroeg nog als het niet om het geld gaat, waarom je het dan opnieuw zou gebruiken. Voor mij geldt dat ik het wel lastig/zonde vind om dingen weg te gooien die nog prima bruikbaar zijn, i.v.m. milieu (katoenproductie, fabrieken), mensen die helemaal niets hebben etc. Het zou voor mij wel makkelijk zijn om ze weg te geven (i.p.v. prullenbak). Maar op die groene bakken staat altijd: geen verkleurd/bevlekt textiel. (Op zich vind ik dat ook wel weer een mooie hint als antwoord op mijn dilemma ) Desalniettemin lijkt mij dat er wel ergens op de wereld mensen zijn die dit willen hebben (i.p.v. niets) en ik voel me er dan verantwoordelijk voor te zorgen dat mijn spullen daar terecht komen en niet gewoon makkelijk de container in. Als iemand nog een tip heeft... Iemand anders had het over 'pasgeborene babytjes'... die zou ik dit ook sowieso niet aantrekken maar het zijn alleen rompertjes in maten vanaf 6 maanden die dit hebben. Genoemde vergelijking met bevlekt (dames)ondergoed vind ik niet echt opgaan want dit zijn geen poep/pisvlekken maar van iets eetbaars. Ik kijk nog wel even of ik nog met vlekkenspray in de weer ga (nog niet aan gedacht) maar ik vind het leuk om te merken dat ik me niet heel schuldig hoef te voelen als ik mooie nieuwe ga kopen. (Mijn man denkt daar vast heel anders over, is nogal zuinig, maar die houd ik dus ook mooi buiten alle beslissingen over baby- en kinderkleding )
De vergelijking met ondergoed ging erover dat je ook onder de kleren die de wereld ziet mooie spullen draagt, ook al ziet niemand die.
Ja in dat opzicht is het een prima vergelijking en ben ik het er wel mee eens hoor (iemand anders had het specifieker over bepaalde vlekken in dames/volwassenenondergoed).
Ik zou ze als reserve gebruiken, of voor 's nachts voor in het slaapzakje ofzo. Veel kleertjes sluiten hoger, dus zul je vermoedelijk de romper niet eens zien (heb ik bij onze kleertjes tenminste). En voor in de luiertas mee naar de opvang vind ik het ook nog wel handig. Als er eens wat zoek raakt maakt het ook niet zoveel uit.
Hallo, Toen ik de doos met babykleertjes weer van zolder haalde, zag ik ook gelige vlekken aan de hals. Nochtans had ik alle kleertjes fris gewassen en zonder vlekken in de doos gestoken?! Hoe kon dit? Blijkt nu dat melkvlekken of spuugvlekken vaak weggaan in de was, maar na verloop van tijd, als de kleertjes lang blijven liggen, terug tevoorschijn komen. Gewoon 1x wassen en de vlekken zijn terug weg. Voor de zekerheid op 60°C wassen. Ik zie ook dat je rompers hebt van Petit Bateau. Dit is superkwaliteit. Deze kan je gewoon in de kookwas doen, geen enkel probleem. Misschien zijn de vlekken definitief weg dan. Zo heb ik het ook gedaan en het meeste was idd weg. Vlekken van ontlasting zijn lastiger, zeker van borstvoeding. Die krijg je niet zo makkelijk weg als melkvlekken. Ook vlekken van groenten en fruit zijn moeilijk. Als de vlekken niet weggaan, zou ik het niet opnieuw gebruiken! Dan koop ik liever nieuw. Gewoon het idee idd, bij een nieuw baby'tje horen nieuwe kleertjes. Of toch in elk geval propere kleertjes!
Ik ga het hergebruiken tenzij een meid dan moet ik er een paar bijkopen. Maar je ziet het toch niet en de rompers zijn natuurlijk wel gewoon schoon
Ik heb rompers met zulke vlekken niet hergebruikt bij de 2e. Ik vond het leuker om voor de 2e ook gewoon mooi uitziende rompers te hebben.
Wat ik doe, nu ook nog, is die gelige onderop de stapel leggen, heeft hij dan veel ongelukjes en gaan de goede rompers er snel doorheen dan gebruik ik de verkleurde. Ook leg ik deze bij mijn ouders neer als reserve. Voor de beeb die op komst is,als het goed mag blijven gaan, doe ik hetzelfde. De gelige vlekjes onderop de stapel.
Ik zou eigenlijk sowieso rompers niet hergebruiken.. Heb er van de eerste dus ook geen meer. Ze lekken altijd wel een keer door de luier heen waardoor het op een romper komt (en later weet je echt niet meer welke romper het was), of inderdaad spuugvlekken... maar gewoon het idee dat ik dan die rompers bij de volgende aan doe niet echt fris ook al zijn ze gewassen. Vooral als je er shopbudget voor hebt dan zou ik er niet eens over na hoeven te denken Lekker shoppen meid! En je komt nu ook net in de uitverkoop periode
Hier een hele zak met gelige baby van mijn zoontje. En het gaat echt niet om het geld, maar het zijn zulke leuke kleertjes. Ennnn heb er mooie herinneringen aan, aan mijn eerste kindje. Het gelige is hier gekomen door het bewaren en inderdaad door fruithapjes e.d. Ik heb alles in een grote emmer gedaan met vanish oxi action en de hele nacht laten weken. Daarna gewassen in de wasmachine en alles zag er weer stralend uit. Misschien een tip. Vanish!
Ik haalde nu ook allemaal rompers van zolder met gelige (spuug?)vlekken bij de hals. Een dagje weken in de Vanish en daarna wassen met wasmiddel + 1 schep vanisch en het is helemaal weg!
Ik ben zo te lezen zowat de enige, maar ik zou ze hergebruiken. Bij mijn nummer 1 hebben wij ook veel kleding doorgekregen met vlekken of kleine gaatjes etc. en ook gewoon gebruikt. Tot nu toe heb ik nog maar 1 broek weggegooid omdat die écht niet meer ging (grote scheuren en was al eens gelapt), maar verder alles gewoon doen dragen hoor. Enkel bij speciale gelegenheden (bijv. zijn 1-jaarfeestje) wil ik persé dat hij iets nieuws draagt die dag.