Rompertjes met gelige (eet/drink)vlekken bij hals/mouwen weer gebruiken nieuwe baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Poppe, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    'Wat kost een romper nou?' Misschien niet veel, maar dat is geld wat je ook aan andere dingen uit kan geven.

En wat is er mis met afdankertjes, zolang ze er nog goed uitzien? Vooral in de eerste paar maanden, wanneer een baby zo ongelooflijk snel uit de kleren groeit. 3x gedragen en vervolgens gaat het de kast in, bijna nieuw! Is toch geen probleem voor een volgend kind, toch?

2. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik zou ze ook echt niet weggooien. Fijn dat er zoveel mama's zijn die ze ook gewoon gebruiken. Ik weet niet hoe kleren bij jullie uit de was komen maar ook al zitten er dan lastige vlekken in, vies is het echt niet meer... Wat een verspilling om alles maar zomaar weg te gooien!

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou wat kost een rompertje? Dit zijn petit bateau rompertjes, die zijn een stuk duurder dan zeeman rompers (en van veel betere kwaliteit)
    Lastig, vind het ene kant zonde om ze weg te gooien, kun je ze niet in een sopje bleek zetten? Verpest zijn ze nu toch al, vaak gaat het er dan toch uit, of zet het een nachtje in biotex met heet water, volgende dag goed heet wassen.
    Als je het er echt niet uit krijgt, zou ik ze misschien toch gebruiken, je ziet het nl niet, maar aan de andere kant zou ik misschien toch nieuwe kopen.....lastig dit :)

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Iets wat onder de vlekken zit ziet er niet goed uit.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Behoorlijk extreem inderdaad! verkoop die meisjeskleding (als het nog verkoopbaar is) en koop gewoon jongenskleding, vind dit echt te gek voor woorden...

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

+ 1, je trekt een jongetje toch geen meisjes kleding aan? Okee, een roze slaapzak vind ik nog niet zo'n drama, maar verder toch niet?

7. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ga wel al onze kleertjes bewaren hoor. Maat 50 zit al gewassen in een opbergbox. Misschien een enkel vlekje hier en daar, maar voor rompertjes ga ik daar niet moeilijk over doen. Als het gewassen is is het schoon, zelfs als er nog sporen van vlekken zijn. Het ruikt fris, geeft niet af etc.
    Het meeste krijg ik er trouwens met biotex en vanish wel uit.
    Veel kleertjes vind ik voor beide geslachten wel kunnen. Als we volgende keer een meisje krijgen ga ik veel hergebruiken. Broekjes in allerlei kleuren vind ik ook voor een meisje wel kunnen. Een shirtje met 'BOY' op de voorkant schuif ik dan denk ik wel door naar iemand anders :)

8. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Ik gooi persoonlijk dat soort kleertjes direct weg.. Zelfs al kunnen ze nog gebruikt worden voor hetzelfde kindje. Ik hou echt niet van kleren die verwassen of gelig zijn, dat is mijn persoonlijke mening. Ik probeer het allereerst nog wel met wat vlekkenzout eruit te krijgen uiteraard, maar anders weg ermee!

Ik heb een dochtertje van bijna 3 en heb pas geleden al haar kleertjes uitgezocht.. Alles wat roze en echt meisjesachtig was.. heb ik verkocht. Alles zag er nog als nieuw uit. Heb daar een behoorlijk budget voor gekregen en heb daarna lekker geshopt voor onze kleine man! Die krijgt absoluut geen roze kleertjes aan of iets wat ook maar meisjesachtig is!

Ieder zijn mening!

9. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Witte kan je in de chloor laten bleken :) gaat heel goed. En anders zou ik een stapeltje nieuwe halen :)

10. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik kan me daar niet zo druk over maken. Rohan is nog geen 9 maanden oud. Denk je dat hij er besef van heeft wat hij nu aan kleren draagt? Ik stop hem ook niet in top-tot-teen roze met glitters en een tiara.

Miriam heeft ook wel t-shirts die ik op de jongensafdeling heb gekocht. Daar stonden tenminste piratenschepen op in plaats van schoenen of prinsessen.

11. Aylen

Aylen Niet meer actief

+1

Alsof die kinderen ineens in een identiteitscrisis terecht komen vanwege een bepaalde kleur. Kijk, een roze trui met hartjes voor een jongen vind ik een ander verhaal, maar dat zou ik mijn dochter niet eens aantrekken :p

12. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Nee, dat vind ik ook zo erg! Kocht die kleren niet voor Miriam, maar kreeg ze wel van haar oma. Ach, het houdt haar warm ;)

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Vind het echt belachelijk sorry.... Je kind met kleren met vlekken erin laten dragen plus de kleren van een ander geslacht... Beide een no go!! Zou mezelf kapot schamen als andere mensen zouden zien wat ik me kind aan zou trekken en daarnaast zou ik me ook kapot schamen voor mezelf, dat ik me kind dat soort kleren aandoe. Zal die leuk vinden als die oud word. Mooie babyfotos met al die vieze gevlekte roze kleren :(

Kleed je kind zoals jij zelf ook gekleed wilt zijn! Met schone en net uitziende kleren. Koop desnoods bij zeeman, spotgoedkoop daar

14. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dat zeeman hele leuke babykleertjes heeft.

En als een romper bij mij vlekken heeft maar t is nog wel fris door de wasmachine krijgt ze die nog gewoon aan hoor. Ingooi hem wel weg ala ze er uit gegroeid is.

Kleertjes van het andere geslacht: nee eigenlijk niet... Maar als ik een x een leuk tshirt zie wat officieel voor jongetjes is maar dat t ook stoer bij een meis staat; en k vind t leuk... Waarom nie? Ik doe er dan wel een leuk rokje onder ofzo en dan is het gewoo. Een stoer meisje.

Had een setje van de h&m'tje gekocht met een gouden glitterend, zwart wit gestreept longsleave tshirt met kroontje..(ook weer goud met glitters) ik had hets r aangetrokken en dat was echt....... Vreemd... Ze leek net een jongetje!!! Toen heb ik het d'r uit gedaan want dat vond ik niets!!

Maar zo kan papa d'r de stoere zwarte shirt met tekst er op aantrekken en een spijkerbroek en neemt ie d'r mee naar een motor dag! ;)
    Ach voor sie ene x.... Maar k hoopte dat ie d'r wel een roze strik in d'r haar deed... Helaas dat kon ik op m'n buik schrijven ...

Maargoed... Kleertjes met vlekken.... Ligt er aan in wat voor een mate t vlekken zijn.. Vlekje op een rompertje... Mwuah kan ik nie zo mee zitten... Op t-shirts .... Let ik er wel meer op.

15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Helemaal mee eens!!

Deel Deze Pagina