Wat bij de tweede nog kopen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Lara1985, Nov 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

Feb 24, 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Hoi meiden,

Even een vraagje. Inmiddels zijn wij heel pril zwanger van een tweede wondertje. Nu zit ik eens na te denken wat we nog moeten kopen voor nummer 2. Wat hebben jullie nog aangeschaft?
    De oudste gaat binnenkort naar zijn nieuwe kamer. Baby kamer is er nog. Verder heb ik eigenlijk alles als badje ed bewaard.
    Natuurlijk ga ik wat nieuwe kleertjes kopen ook al is de tweede ook een jongetje. Het hoeft geen kopietje te worden van grote broer ;) en bij een meisje tja... Dan mag ik weer helemaal los.
    Maar wat hebben jullie bij nr 1 niet gehad en nu bij nummer 2 wel?

2. Andastra

Andastra Actief lid

Sep 15, 2012
    454
    0
    0
    Wij kopen niet veel bij voor deze beeb.

Een 2e stokke tripp trapp, een 2e babyfoon en dan een paar dingen die we bij mijn dochter niet hadden gekocht: een wiegje met alles erbij (want dochter slaapt nog in ledikantje), een newborn set voor de stokke en een speelboog voor de relax (die bestond nog niet bij mijn dochter).

Dan een babynestje en adapters voor de maxi cosi voor de bugaboo bee waarvoor we ons stokke hebben ingewisseld.

En dan een paar pakjes, niet veel, een dekentje voor in het park, ...

Oh en een nieuwe luiertas :D

3. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Eigenlijk heb ik niet veel nieuw gekocht. Ook omdat we alleen maar meiden hebben.
    Ik heb wat nieuwe kleding gehaald, fopspenen, spenen voor de fles en nieuwe kruiken.
    Dat was het wel denk.

4. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Bij de eerste haden we de box en wandelwagen geleend. Dus die kopen we nu nieuw.
    En verder wil ik graag een draagzak (bij de eerste niet gehad vanwege ernstige rugklachten)

En de babyfoon is stuk gegaan, dus die kopen we ook nieuw.

De tweede is bij ons ook weer een jongen, dus veel kleertjes zullen we niet kopen. Wel zijn 'eerste setje' wat hij meteen na de geboorte aan gaat krijgen. Die hebben we van de eerste ook in een speciale doos bewaard, samen met nog wat andere spulletjes (de krant van de dag dat hij geboren werd, het pakje wat hij aan had toen we naar huis mochten na 2 nachten ziekenhuis, crecheboekje van het eerste jaar, 1e verjaardagskroon)

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,998
    6,747
    113
    zuid-holland zuid
    hier is de tweede ook weer in jongen. Ik heb nu een 2e stokke trip trap gekocht en een stokke new born set.
    Van een aantal dingen wil ik nu een "betere" versie, een chique wipstoel, een ergonomische draagzak… en mooiere kleertjes natuurlijk ;)

Share This Page