Help??welke kinderwagen kiezen.....

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door DTtje, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    Hallo,

Ik ben zwanger van mijn tweede kindje.. bij mijn eerste kindje had ik een quinny buzz(deze is niet goed bevallen) nu wil ik een nieuwe kinderwagen maar wat is een leuke, mooie en goede!!! kinderwagen(combi)
    Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groetjes

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik heb een maxi cosi mura 4 en ben hier erg tevreden over. Mijn redenen om voor deze wagen te kiezen waren:

- ik vond hem het stabielst aanvoelen van de wagens die ik overwoog (de andere opties waren Bugaboo of Joolz)
    - erg soepel en wendbaar te besturen
    - grote luchtbanden (dus comfortabeler)
    - een grote reiswieg
    - zitje kan helemaal plat en 2 kanten op
    - heel compact op te klappen (kleine auto)
    - stoer uiterlijk (hij doet me een beetje aan een jeep denken)

Het enige nadeel vond ik de wat saaiere kleuren. Succes met je keuze.

3. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    Dankje wel voor je reactie..!! ik zat ook al te denken aan de maxicosi mura.. bij mijn quinny had ik altijd dat het voorste wieltje weggleed op laminaat. Is dit bij de "mura" niet zo??

4. misa

misa Niet meer actief

Helemaal eens met edn! Hier ook een mura 4!
    Oja en laminaat is niet echt een geweldige ondergrond om op te proberen. Maar ik vind de mura buiten beter rijden dan binnen op een gladde vloer.. ;)

5. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Hier ook een mura. Super tevreden. Voorste wielen zijn lekker groot. Enige nadeel vond ik dat het mandje eronder niet heel groot is.

6. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Zelf heb ik een bugaboo en ben daar helemaal weg van. Draait super makkelijk trouwens! Ik weet natuurlijk niet wat jouw budget is en hoe oud je eerste kindje is want er zijn verschillende opties om hier een duo van te maken. Je kan gaan voor de donky of als jouw kindje rond de 2 is en er aan toe is, een plateautje aan de bugaboo klikken met eventueel een krukje erop. Zo kan je eerste kindje kiezen om te lopen of op het plankje meerijden. Wij gaan voor de laatste optie aangezien we nu een bugaboo cameleon hebben en de aanschaf van een nieuwe kinderwagen niet nodig vinden en mijn dochter loopt graag. Je kan het beste zelf even wagens gaan testen in een baby speciaalzaak.

7. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    wij hebben een Joolz en draait niet weg op het laminaat.
    ben er helemaal verliefd op!

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.501
    36.455
    113
    Bij de oudste een quinny gehad, dikke drama. Toen een bugaboo gekocht en deze ook voor de tweede gebruikt. Superfijne wagen, wel een beetje laag, maar nooit echt last van gehad. Voor de 3e hebben we nu de joolz day besteld (en vandaag gekregen, blij mee!). Lijkt mij een erg fijne wagen en rijdt heel soepel, heb hem even uitgetest met mijn dochtertje (16 kilo).

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wij hebben een Mutsy Transporter. Hij rijdt lekker, is goed wendbaar, 4 wielen (makkelijk met stoep op en af), boodschappenmandje is erg groot en met de heftige sneeuwval in 2010 kon ik er nog aardig mee wegrijden als ik de voorwielen op niet zwenken zette. En hij is erg stevig.

Ik zou zeggen ga naar de winkel en rijdt met een verschillend aantal wagens (leg er wat zwaars in want met een wagen waar niks in zit kun je niet lekker rijden) Bedenk verder wat je met de wagen wilt doen: door het bos/strand/grindpaadjes rijden enz want dan kun je beter een wagen nemen met wat grotere wielen.

Succes!! xx

10. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Bij ons ging het tussen de bugaboo, joolz day en de maxi cosi mura.
    De bugaboo was het makkelijkst in te klappen en ook erg klein, maar werd het niet omdat we de bak nogal vonden schudden op de 'stormbaan' in de winkel. Bovendien vonden we het niks dat je de bak echt moet ombouwen tot zitje.

De mura is het niet geworden omdat we hem zo groot (in 'lompe' zin) vonden en we vonden hem te zwaar als je een stoepje op moet. Het voelde veel zwaarder aan dan bij de andere wagens die ik hierboven noem. De prijs is wel echt zoooo veel beter dan de rest! (Maar ik had de enorme luxe van betalende ouders...)

Wij hebben uiteindelijk voor de Joolz gekozen. We vonden hem heel stabiel en degelijk, klein in te klappen al moet je dat wel even door krijgen. De wagen staat nu in de gang te wachten, maar oh wat zijn we er blij mee!

11. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    Wij hebben de mutsy 4 rider met lichtgewicht onderstel. Lekker hoge wagen omdat we beide lang zijn.Nog niet in real life kunnen testen, beeb is nog onderweg maar als ik het bekijk ben ik super tevreden! Heb wel de MC Cabriofix erop dmv adapters.
    De buggie kun je zowel van je af als naar je toe zetten.

12. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koelstra latinique of de nu nieuwste modellen. leuke sportieve wagen in mooie kleuren. Zitje beide kanten op en helemaal plat, grote bak ook tweezijdig te plaatsen. Vouwt kleiner op dan de mura ook luchtbanden en een heel groot mandje onderin. En nog een ander voordeel je ziet ze niet met bosjes, maar waarom niet, geen idee is echt een top wagen!

13. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.225
    525
    113
    Wij gaan straks voor de easy walker qtro

14. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Wij hebben een Stokke xplory blue melange limited edition gekocht. Super fijne wagen die je helemaal kunt verstellen en waar het kindje lekker hoog zit. Dus niet zo laag bij de grond tussen de uitlaatgassen en de honden.

Enoge nadeel is dat hij niet klein inklapt. Maar verder kan ik geen nadeln bedenken. Of toch wel: de prijs ;)

15. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een mutsy, maar ik ben er sinds kort niet zo tevreden meer over. Er vallen steeds boutjes uit het inklapmechanisme, de wielen gaan steeds haaks op de rijrichting of ze gaan 'klapperen'. we zijn al terug gegaan naar de winkel maar daar zeggen ze dat het slijtage is. Ik vind het erg vreemd dat een dure kinderwagen van 10 maanden oud al versleten is. Ik zou dus voor een ander merk gaan in ieder geval.

16. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Die heb ik ook, wat een heerlijke wagen!! Je gaat er zeker geen spijt van krijgen!

Eén ding, bij mij gingen de voorwielen opeens zwabberen. Een mailtje gestuurd naar easy walker. Binnen no time kreeg ik twee plastic ringen toegestuurd, die ik heel makkelijk boven de voorwieltjes kon plaatsen. Het zwabberen was gelijk over.
    Het kan ook zijn dat ze het al zelf plaatsen bij de nieuwere modellen, die van mij is nu zo'n 2 jr oud.

17. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    fluitekruid dat is wel heel erg zeg die service. Wij hadden ook een slag in het wiel van onze wagen en dat is onder garantie meteen verholpen. Alleen onze wagen is al 2 jaar oud en gebruiken hem nu pas 8 maanden (nieuw gekocht tijdens eerdere miskraam en niet weggedaan). Alleen door de pakketdienst belachelijk behandeld doos helemaal stuk en wiel liep niet lekker. Van Koelstra uit meteen een nieuw wiel gekregen, probleem leek opgelost, maar na 1 maand kregen we allerlei klachten: wagen zwalkte en kraakte heel erg. Koelstra mail gestuurd (buiten de garantie inmiddels) en we kregen te horen dat we een helemaal nieuw onderstel vanuit hun krijgen vanuit de garantie. En dan zelfs nog het nieuwere model van de gene die wij nu hebben. Dus service is echt super bij Koelstra! Moet nu alleen nog binnen komen, ben ik nu op aan het wachten :D

18. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier een mutsy transporter. Was niet duur en ideaal in gebruik. Lekker licht, snel opklapbaar, de wandelwagen inzet kan ook bijna helemaal plat.

Ik zou niet anders meer willen.

19. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    BELACHELIJk zeg! Ben je terug gegaan naar de winkel of heb je direct met Mutsy gebeld? Als je via de winkel niet voor elkaar gekregen hebt wat je wilde, zou ik gewoon direct contact opnemen met mutsy! Ik vind het idioot dat een kinderwagen van 10maanden nu al "versleten" is. Toen wij onze wagen kochtte werd er tegen ons gezegd dat ze juist heel duurzaam in gebruik zijn en zo stevig dat ze 9 van de 10x ook voor een 2e en zelfs 3e kindje gebruikt kan worden! Maar dat gaat hier waarschijnlijk niet gebeuren omdat we voor een duo wagen gaan zometeen maar hij kan hier nog makkelijk mee voor een 2e!!

xxx

20. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Joolz fan!

Deel Deze Pagina