Autostoeltje: Römer King Plus of Recaro Young Sport?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Geaaaaaatje, 10 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Wij zijn gister naar een babyzaak geweest om autostoeltjes te bekijken. Ons ventje is toe aan een nieuw stoeltje, want de maxi-cosi kan bijna niet meer. Nu hebben we allebei een andere voorkeur qua stoeltje, zouden jullie ons kunnen helpen?

Mijn man is helemaal weg van de Recaro Young Sport. Deze stoel is een doorgroei-stoel die te gebruiken is van 9 tot 36 kg (geloof ik), dus tot een jaar of 12. Kost rond de €270,-.

Ik ben helemaal weg van de Römer King Plus. Dit is een stoel van 9 - 18 kg, dus tot een jaar of 3. Kost rond de € 200,-.

Mijn man wil de doorgroei-stoel, want hij is van mening dat je dan eerst niet weer hoeft. Hij vind dat ons zoontje er mooi in zit.

Ik vind dat ons zoontje mooier en steviger in de Römer zit. De Römer zit goed stevig op de achterbank vast. Het is een mooie brede stoel. Het nadeel zou zijn dat je met een paar jaar nog een stoeltje aanschaft, die zit dan rond de €150,-. En mocht er een tweede kindje komen dan kunnen we tegen die tijd het Römer stoeltje dan gebruiken voor de tweede en daarom moeten we dan toch een tweede stoel aanschaffen.

Wat zijn jullie voor en tegens voor bovengenoemde stoeltjes? Ik hoop dat jullie ons kunnen overtuigen zodat wij een keuze kunnen maken.

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Het zijn beide erg goede stoelen. Maar bij de Recaro is de zij protectie vrij smal. En niet elk kindje vind dit prettig, omdat het zicht naar buiten wat wordt belemmerd. Maar veilig is het wel die smalle zij protectie omdat de nek en het hoofdje optimaal beschermd zijn.

3. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Vind je de Recaro over het zitvlak ook niet veel smaller dan de Römer? Of vind je dat meevallen?

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hij is wel wat smaller, maar de zit verkleiner kun je eruit halen als ze er te groot voor worden.

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wij hebben de römer king plus, en ik kan alleen maar zeggen dat ie uitstekend bevalt!

6. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    romer king plus, hier komt geen ander merk erin!
    Kan je de recaro trouwens ook in ligstand zetten? Ik weet dat er ook een ferrari stoel bestaat maar dat die dus niet in ligstand kan, en helaas dat moet wel als het kindje net overgaat.

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    absoluut NIET de recaro...
    Een mega onhandige stoel, ben blij dat wij uiteindelijk voor de tobi gegaan zijn!
    Een kindje van 9 maanden in de recaro is niet alleen geen gezicht maar het is ook mega onhandig!
    Waarom? kindje ziet naast zich praktisch Niks! Stoel kan maar een beetje liggen, en dit is ook nog eens niet met 1 hand te bedienen! en dat zijn wel belagrijke dingen...
    Nee ben het absoluut met je man eens dat het een prachtige stoel is, maar ik ben écht blij dat wij nooit voor die stoel gegaan zijn!

8. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Wat een duidelijke reacties allemaal. Er is nu duidelijk een meerderheid die positiever is over de Römer ten opzichte van de Recaro. Ik ga het gelijk weer even met mijn man bespreken. Nu kunnen we er weer even over in discussie. Echt handig al die reacties, want op die manier kun je andermans mening ook in je keuze betrekken.

9. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Allemaal ontzettend bedankt voor jullie reactie's. We hebben inmiddels onze keuze gemaakt en konden met behulp van jullie reacties de definitieve keuze samen maken. Het is de Römer King Plus Benno geworden. We hebben hem vandaag in onze auto geïnstalleerd en we zijn er helemaal tevreden over. Echt ontzettend bedankt voor de moeite en de uitstekende hulp!!!

Deel Deze Pagina