Waterwratjes, harde stukjes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door juenco, 22 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Mijn dochter van 3 heeft sinds een aantal maanden een hele hoop waterwratjes op haar lichaam. Sommige wratjes lijken echter hard te worden, er zit dan een hard stukje in die je eruit kan drukken. Ik heb dat twee keer gedaan, maar het lijkt me toch niet goed ivm littekens. Maar ja, dat harde stukje moet er toch uit...(ziet er heel viezig uit...:))

Herkent iemand dit, van die harde stukjes?

2. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Niemand?

3. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Maar wat wil je precies weten? :) Die harde stukjes horen toch gewoon bij de wratjes en gaan vanzelf weg als de wratjes gaan ontsteken.

4. Steph78

Steph78 Lid

9 aug 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet aan krabben of uitdrukken hoor! Wat er uit komt is besmettelijk en veroorzaakt nog meer waterwratjes. Mijn zoontjes hebben het allebei gehad en helaas is er niets aan te doen, gaat na een aantal maanden vanzelf weer weg. Ik gebruikte wel een spray om verdere verspreiding te voorkomen, maar of het echt hielp...

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ze heeft er hier eentje waar de rand van de luier zit. Laatst heeft ze 'm opengekrabt :( het lijkt er op dat ie nu weggaat maar ik hoop dat ze er niet meer krijgt.

6. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    denk dat ze dan aan het indrogen zijn!
    bij dochterlief zijn ze nu inmiddels allemaal ingedroogt door spul van wartner speciaal voor waterwratjes
    hier vallen ze er een soort van af nu waardoor ik als een gekl pleisters aan het plakken ben

7. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Nou of die stukjes bij de wratjes horen dat weet ik niet dus. Dat is de vraag. De wratjes zien er nu gewoon uit en zijn dicht. Er zit vocht in. Maar in 2 van die wratje kwam op den duur een hard stukje te zitten. Het ziet er uit als een vulkaantje, de vulkaanis de huid, het harde stukje de lava ;)
    En toen ik dat harde stukje eruit had gepakt bleef er een kratertje over :)

8. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ja, is normaal, hoor. Het betekent dat de vratjes "rijp" worden en gaan ontsteken, daarna gaan ze weg. Ik heb ze nooit leeggedrukt maar afgewacht totdat het vanzelf ging. De inhoud van een wratje is inderdaad besmettelijk. Ik heb zeer goede ervaringen met betadine zalf ter vorkoming van verspreiding.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Die harde stukjes zijn dus idd normaal en je moet ze niet uitduwen, dan gaat het alleen maar verder verspreiden. Mijn zoontje had het heel erg en krabte er zelf aan, hij had er op een gegeven moment 89(!) op zijn beentjes alleen al. Toen ook gaan smeren met betadine en idd, dat werkte super. Er kwamen geen nieuwe meer bij en binnen een paar week waren ze allemaal weg (maar hij had er toen ook al heel lang last van).
    Op een gegeven moment worden ze rood en gaan ze ontsteken, dat is goed, want daarna gaan ze weg.

Deel Deze Pagina