zaak failliet hoe krijg je je spullen terug

Discussie in 'De lounge' gestart door p1982, 5 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

me mannetje heeft zijn motor in de winterstalling staan en nu lezen we in de krant dat het bedrijf failliet is, er is een curator aangesteld. Deze gaat hij maandag gelijk bellen.

Hoe gaat het nu verder in zijn werk?

Hij heeft dus de motor in de winterstalling geplaatst en ze zouden ook onderhoud doen, geen idee of dit dus ook gedaan is.
    Zij hebben de sleutel van de motor. Man heeft wel een bewijs van inname

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Motor staat toch op jullie naam geregistreerd dmv kenteken? Dan kunnen ze het niet in beslag nemen en kan je je motor als het goed is terug eisen

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik verwacht dat deze niet in de boedel zal vallen, dus dat jullie de motor terug krijgen. De motor staat tenslotte op jullie naam en is dus jullie eigendom. Jullie hebben deze "slechts" gestald daar.

Wat voor bedrijf was het? Vaak zie je dat ze stalling erbij aanbieden en voor hun extra inkomsten zijn.

In ieder geval zo snel mogelijk contact opnemen met de curator!

4. p1982

p1982 Niet meer actief

was een motorzaak die verkocht motoren, deed de onderhoud en ook stallingen

maandag gaat hij gelijk bellen

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ben bang dat dit een staartje krijgt

hebben dit eens dichtbij meegemaakt
    een auto bij een garage voor onderhoud
    en toen ging ie failliet

was nog een heel getouwtrek

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja inderdaad dit kan echt een drama worden.

het is zelf zo dat als er een uitspraak ik alles in pand van de currator is.tot de jassen die aan de kaptok hangen aantoe. (oude werk geven van vriend en echt alles stond vast:x)

7. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ben bang dat je niet zomaar de motor mee krijgt, idd het staat in het bedrijf.

succes en sterkte

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Deze valt niet in de boedel, maar is wel in beslag genomen.

Als jullie kunnen aantonen dat de motor op jullie naam staat (zwart op wit) dan kan je de curator bellen e/o aanschrijven.

Via www.rechtspraak.nl en dan het Insolventieregister kan je faillissementen en schuldsaneringen inzien. Je kan dan ook zien wie de curator is, maar dit staat ook in de krant.

Dus kort gezegd: mocht je het bewijs hebben (wat me wel lijkt), de curator bellen en vervolgens schriftelijk aanschrijven. Goederen die niet hun eigendom zijn, valt niet onder de boedel en het lijkt mij een duidelijke zaak dat dit niet het eigendom van de gefailleerde is.

9. p1982

p1982 Niet meer actief

me man heeft een bewijs dat zijn motor daar staat, heeft het kenteken bewijs en de reserve sleutel
    morgen gaat hij gelijk om half 9 bellen met de curator.
    hij heeft er slecht van geslapen is ook nog best een dure motor

Deel Deze Pagina