Toen wij 8 weken in het rmdhuis moesten verblijven kregen wij achteraf van de verzekering (zilverenkruis) 500 euro ongeveer vergoed. Kan ook meer zijn hoor dat weet ik niet meer. Je krijgt het in elk geval achteraf..
Heb het voor de zekerheid nog even nagevraagd aan mijn vriend (ben zelf dat soort dingen uit dit periode een beetje kwijt) en wij kregen alles vergoed. Je moet inderdaad de kosten wel eerst zelf voorschieten en daarna kun je met de bon declareren bij je ziektekostenverzekering. Wij moesten overigens zelf contact opnemen met het huis. Vraag dat anders even na in het ziekenhuis. Misschien is dat overal anders geregeld. En ik weet zeker dat jij je geen zorgen hoeft te maken of je er wel 'mag' logeren, als ik je onderschrift zo lees. Juist voor ouders zoals jullie is het RmcD-huis er!! De vraag kan alleen nog zijn of ze op dat moment plaats hebben, dus bel vooraf alvast eens.
Wij zitten op dit moment in het RmD huis in Leiden, ook een kindje met grote hartafwijkingen. We zijn hier vorig jaar ook een tijdje geweest. Volgens mij krijg je bij de Agis 5 euro niet vergoed, de rest wel. Het ziekenhuis vraagt bij het huis of er plaats is, is er geen plaats dan kan je meestal in een ouderslaapkamer in het ziekhuis terecht voor een paar dagen. Als je kindje op de IC ligt wordt je meestal bovenaan de lijst geplaatst mocht het vol zijn. Heb je nog vragen dan hoor ik het wel. Heel veel succes straks!
ja klopt, toch bedankt! ze zal zowiezo straks paar dagen op de ic liggen na haar 1e operatie.. heeft jullie dochter hlhs?
Ja hlhs, bij jullie is het net iets anders als ik het zo lees of wordt het toch hetzelfde genoemd? Hier ook 3 operaties en jammergenoeg nu 1 extra i.v.m. een hartklep die steeds slechter werkt. Mijn andere dochtertje is ook van 2-2008. Ik weet niet hoe jullie het met jullie dochtertje willen doen maar wij hebben een extra kamertje aan onze kamer in het RmD huis waar zij slaapt. Verder is er door de weeks een creche in het ziekenhuis waar ze een tijdje terecht kan en hebben ze iets wat ze de daktuin noemen. Dat is een hele grote ruimte met heel veel speelgoed waar de kinderen kunnen spelen, wel onder begeleiding van een ouder. Ze kunnen ook 3 kwartier op je kind passen mocht je bv. een gesprek hebben of naar je andere kindje willen.