rond 22juni 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jose25, 21 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Fijn dat er weer een hoop mooie echo's zijn! Hoop dat die van ons over 2 weken ook weer een mooi kloppend hartje toont.

Ik ben eigenlijk niet zo heel erg moe. Wel wat eerder dan normaal, maar ga eigenlijk niet voor 10 uur/half 11 naar bed. Dat is meestal goed vol te houden. Misselijkheid is nu af aan het nemen. Was dat bij jullie ook (voor zover jullie misselijk zijn geweest natuurlijk)? Vanaf week 9 is het wel aanwezig, maar in veel mindere mate.

@ Wannabmom: fijn dat je nog net dit jaar terecht kunt. Mooie manier om het jaar uit te gaan toch?

Fijn weekend alvast!

2. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ik ben bij mijn vorige zwangerschap misselijk geweest tot 9 weken, daarna was het helemaal weg. Dit keer met 9 weken weg (mooi dacht ik, dat hebben we ook weer gehad) en na een week ineens toch weer terug :(
    Nu zakt het ietsiepietsie af en heb ik vooral de hele dag last van een vieze smaak, opboeren en heel veel speeksel.

Moe ben ik wel, maar ik heb dan ook 's nachts bereikbaarheidsdienst naast mijn gewone werk (helpt ook niet echt) en een brakende koter thuis.

3. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Oh boy, kan me voorstellen dat dat opbreekt. Beterschap met de kleine.

Dit is onze 1e, dus hebben er niet al 1 rondrennen. Dat scheelt sowieso al veel energie denk ik. Heb wel een drukke fulltime baan, maar denk dat dat toch nog minder intensief is dan een part-time baan en een rondrennende peuter.

Balen dat je misselijkheid gewoon weer terug is gekomen. Is hier niet weg, maar wel veel minder. Kan me nu weer gewoon concentreren op m'n werk. Wel fijn, want heb nog veel deadlines dit jaar.

4. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Esje; wat voor soort werk doe je? Weet je al wat je na je verlof gaat doen? Blijf je fulltime werken?
    Ik werk nu 4 dagen in de week, maar kom exclusief diensten wel aan 40 uur. Beetje inherent aan mijn vak (in gezondheidszorg).
    Toen ik zei dat ik meer vermoeid ben dan bij de eerste, zei de verloskundige ook meteen dat het komt omdat ik er thuis al eentje heb rondrennen. Heb zelf niet het idee dat dat nou het belangrijkste is (voordat hij er was bleef ik namelijk nog veeeel langer op mijn werk :)) maar het zal zeker meespelen!

5. nbroen

nbroen Fanatiek lid

22 okt 2009
    1.785
    0
    0
    in de verstandelijk gehandicaptenzorg
    Lelystad
    Ik ben alleen heel erg moe...verder geen kwaaltjes..Bij de eerste wel heel erg misselijk geweest;de hele zwangerschap door..Hebben ook een kleine meid ronrennen van ruim 2 jaar en werk in de Z verpleging;erg zwaar werk dus..Ik werk ook 32 uur pw en heb ook ruim 2 uur per dag reisuren erbij.. s avonds ben ol echt kapot soms...dan lig ik al om 08.00 uur in mijn bed.haha..

6. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Pfff Nbroen, dat is wel veel reistijd, hakt er wel in!
    Ik heb vanmiddag tegelijk met mijn zoontje nog dik twee uur in bed gelegen :)

7. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik werk op kantoor als communicatiemedewerker. Ook vaak erg lange en hectische dagen. Probeer me nu wat meer aan m'n 8 uur per dag te houden ipv 10 uur. Komende weken zijn erg druk en daarna hopelijk iets minder. Moet mezelf ook even aanleren om de weekenden niet zo overvol te proppen en wat rustmomenten in te bouwen ;).

8. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Hahaha, komt me erg bekend voor! Alles willen en geen concessies doen. Hou je op den duur niet vol.

Vandaag de eerste paar mensen op het werk verteld. Hebben jullie het al verteld?

9. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, ben d'r ook weer eens. Hoe is het met jullie? Ik heb vandaag een enorm pieker dagje :(. Gelukkig hebben we vrijdag weer een echo. Voel me ook niet top...misselijk, moe...Kortom, niet mijn dag vandaag!

Hoe reageerde ze wannaBmum? Bij mij op mijn werk wisten ze het al heel snel. Ze wisten ook dat we bezig waren met IVF en wanneer de testdatum ongeveer was...dus dan hou je het niet zo makkelijk voor je ;)

10. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Kan me voorstellen dat je het bij IVF niet verborgen kunt houden!

Vorige zwangerschap heb ik het pas met 17 weken verteld (net zo lang gewacht tot ik mijn verlenging van mijn contract had, hahaha). Mijn directe baas reageerde oprecht heel blij. De directe collega's moet ik het nog vertellen. ik hou alleen niet zo van dat "mededelen". misschien dat ik het vrijdag bij het werkoverleg in de groep gooi. Meteen iedereen gehad :)

Misselijkheid is hier gelukkig sinds een dag of drie een stuk minder (lees bijna weg) Maar dat brengt ook weer de onzekerheid met zich mee. is nu maar een dikke week geleden sinds de laatste echo en toch kan ik niet wachten op de volgende. Geen reden om te denken dat het niet goed zou zijn, maar heb eens een MA gehad bij 12 weken en dan ben je niet meer zo onbevangen.

11. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slim om het tijdens een werkoverleg te vertellen, heb je inderdaad iedereen in een keer gehad! Ik ben er ook nooit zo van!

Spannend allemaal weer. Misselijkheid is bij mij ook een beetje een bevestiging...al weet ik eigelijk niet of dat wel echt altijd een bevestiging is van dat het goed zit. Wanneer heb je de volgende echo?

12. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Hey meiden,

Hoe is het hier?

Die onzekerheid herken ik wel hoor, af en toe bekruipt me het gevoel van het zou toch nog wel goed zitten, maar dat weet ik gelukkig goed weg te stoppen, morgen bellen voor de 12 weken echo!

Ik voel me verder ook niet echt top, maar het gaan ook aardig wat virusjes de ronde dus dat kan er ook aan meewerken.
    Heb wel lactulose voorgeschreven gekregen van de vk, zat zo verstopt.

13. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Volgende echo hier pas met 20 weken... (en eergister belden ze om de afspraak af te zeggen, terwijl wij onze vakantie er net op hadden aangepast :x Heb gezegd dat dat heel slecht uit kwam en ze zou nog overleggen. Niks meer teruggehoord)
    Mag in ieder geval over 4 weken weer naar de VK, hartje luisteren. Al zei ze dat als ik me zorgen maakte, ik best mocht bellen om tussendoor te komen. Maakte me de dag erna alweer zorgen, maar leek me beetje vroeg om meteen weer aan de telefoon te hangen :p

14. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    mn derde echo gehad dinsdag en alles was goed met de kleine.
    het hartje klopte goed maar het sliep en wilde ook eg niet wakker worden wat de vk ook deed.
    ik voel het nu dagelijks bewegen 's avonds eg zo lief.
    voelt weer als wat vlinders die in mn buik vliegen. heerlijk gewoon.

15. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Fijn! Gefeliciteerd met je goeie echo! Wat heerlijk dat je nu al iets voelt!

16. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed dat jij de kleine al voelt Wendy!!

Ik heb vrijdag de 12 weken echo gehad. De kleine lag eerst heel schattig te slapen met zijn handje naast zijn hoofdje (leverde leuke echo foto's op ;)) . Net toen we zeiden dat het een rustig babietje was ging ie toch het tegendeel bewijzen door keihard op een neer te gaan stuiteren...heel cool!! Morgen over een week gaan we bij de vk naar het hartje luisteren (dat mogen we elke 2 weken komen doen als we dat willen). De afspraak voor de 20 weken echo staat ook al, die is ook al over 7 weken. Begin nu ook eindelijk een beetje te genieten :).

17. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Wendy: Wat gaaf dat je nu al wat voelt. Lijkt me echt een fantastisch gevoel.

@ Kiki: fijn dat jouw echo ook top was. Wij hebben donderdag de 12 weken echo en ben nu al zenuwachtig. Hoop zo dat alles goed is.

18. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Kiki; gefeliciteerd met je mooie echo!

Wij mogen 30 dec weer. dan zit er dus bijna 6 weken tussen, dat vind ik zelf best lang. Als ik me ongerust maakte mocht ik eerder komen, maar dat was de dag na de laatste echo al zo, hahaha. Misselijkheid is nu eigenlijk vrijwel helemaal verdwenen. nu komt dat moeilijke stukje dat je je niet meer zwanger volet, maar dat je ook je baby nog niet voelt. Een klein buikje heb ik wel, maar dat kan ook doorgaan voor een iets uit de hand gelopen schransbui :D

19. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi, zo'n buikje heb ik nu ook :D

20. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Haha Wannabmum, ik heb precies hetzelfde, ga me steeds beter voelen (gelukkig!) Maar heel zwanger ben ik niet voor de buitenwereld, en ik wil het zo graag showen!

Wij hadden gisteren ook weer een mooie echo, dochter vond het wel beetje vreemd!

Deel Deze Pagina