rond 22juni 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jose25, 21 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Agnes: jullie dus ook vandaag echo gehad?
    Toch een opluchting als alles goed is, het blijft toch een medische echo en geen pretecho. Maar het was allemaal erg mooi om te zien.

Wendy: gelukkig nog maar anderhalve week, maar wachten is moeilijk!

2. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn, allemaal goeie echo's. En tot nu toe allemaal jongetjes als ik het goed zag?

Wij hebben hem maandag. Vind het echt super spannend!

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    @kiki123
    Alvast veel succes maandag.

@wannabmum
    Idd fijn als alles goed blijkt te zijn,was vanochtend ook best zenuwachtig;)

4. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    De 20 weken echo is hier ook achter de rug. Gisteren deel 1 gehad, vandaag deel 2 :). De kleine was eigenwijs en lag op de rug waardoor ze de wervelkolom niet konden meten, zag er allemaal goed uit maar om de echo af te ronden wilde ze ons nog een keer laten komen, dat kon meteen vanmorgen al. Ook het ruggetje zag er helemaal prima uit.

We krijgen een meisje :)

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    @kiki123 hartstikke fijn dat ook bij jou alles goed is :D

6. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Kiki: wat fijn dat alles goed was! Gefeliciteerd! Een meisje, leuk!

7. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Fijn, dat alle echo's helemaal goed waren. Wij hebben de 20 wekenecho pas op 7/2. Nog even geduld hebben dus.

@ wannbemom en agnes: leuk, een jongen!! Gaat hier iddgoed met de mannekes.

@ kiki: super, een meisje.

8. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Wat heerlijk om te lezen dat alle echo's goed zijn tot nu toe.

Ik heb hem as maandag!

Hoe gaat het verder met iedereen? Hier gaat het eigenlijk hartstikke goed, vergeet soms een beetje dat ik zwanger ben. Merk wel dat ik 's avonds flink moe ben, maar dat is ook niet vreemd.
    Ben vorige week wel heel naar in de badkamer gevallen, toen zat ik wel even in de rats, maar gelukkig niets met baby! (wel met schouder/ nek, je kan niet alles hebben)

9. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ai, wat vervelend dat je een smak hebt gemaakt! gelukkig gaat het goed met de baby, voel je al veel beweging?

Hier gaat het eigenlijk ook prima, afgezien van mega maagzuur waardoor ik 's nachts ook slecht slaap en misselijk ben van alle rennies, antagel, regla-pH, gaviscon, you name it, niks werkt. Vandaag omeprazol begonnen en dat lijkt het nu wel te doen :D

10. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Oehh dat is zeker even schrikken.
    Gelukkig dat alles nog goed is met je kleine.
    Hier gaat ook nog steeds alles goed.
    Alleen de vermoeidheid wilt maar niet overgaan.
    Helaas voel ik mijn kleine nog niet echt.
    Veel sccs en plezier alvast voor maandag.

11. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Dreumesmama: dat is schrikken zeg. Gelukkig is alles helemaal goed met jullie kleintje. Wel balen uiteraard dat je er zelf nu zo'n last van hebt. Sterkte ermee.

Hier gaat het ook super. Misselijkheid is weg :). Alleen begin ik nu idd ook heel moe te worden 's avonds. Hoort erbij he. Wel krijg ik een flinke energyboost als ik 's avonds ga sporten, dus dat doe ik dan ook maar netjes 2x per week.
    Helemaal happy hier, want heb nu ook de 20 weken bereikt. Laatste weken zijn echt heel snel gegaan.

Buik is wel sinds afgelopen weekend ineens enorm gegroeid. Hebben jullie dat ook of is dat minder als je een 2e kindje krijgt? Dan begint het vaak sowieso al wat eerder uit te zetten toch? Heb onze kleine man vorige week een aantal keren gevoeld, maar helaas nog niet zo vaak.

12. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Wannabmum. wat balen van maagzuur, ik heb het heel af en toe en dat vind ik al vervelend! Hopelijk helpt nieuw medicijn.

Agnes, kan vast niet lang meer duren voor je elke dag de schopjes voelt.

Esje, ja 20 weken! Mijn buik begint ook eindelijk te groeien, ik had bij eerste zwangerschap ook kleine buik, maar had verwacht dat het nu meer zou zijn. Niet dus.

Ik voel wel iedere dag wat schopjes nu, het is nog niet de hele dag door, maar meestal als ik 's avonds op bed lig.
    Of zoals vanmorgen vroeg toen dochter ineens wakker was, ik schrok en baby ook denk ik ;)

13. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ik voel nu meermaal daags wat beweginkjes. Tot dit weekend meest links onderin (placenta ligt rechts voor), wat heel gezellig voelde, maar sinds een dag of twee zit hij flink omlaag op mijn blaas te trappen, aiks!

14. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    ik voel mn meissie nu elke dag wel schoppen.
    als ik druk bezig ben en ik ga eff zitten dan schopt ze gelijk.
    mn vriend voelt haar nog niet wat hij natuurlijk erg jammer vind.
    ze zit bij mij vooral rechts onderin maar zwemt geregeld eff naar een ander plekje.
    van de week mn 20 echo ook gehad en ze is door de keuring heen en alles is goed.
    alles zit erop en eraan en wat ik al weken roep een echte meid.

15. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    @wendy160981
    Gefelciciteerd met de goede echo.

16. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Nieuwe medicijnen tegen maagzuur helpen fantastisch. Alleen 's nachts nog een paar rennies, maar dat is wel te doen. Ik slaap in ieder geval een stuk beter.

Verder nog nieuws hier?

Wanneer gaan jullie met verlof? 34 of 36 weken? ik ga proberen tot 36 vol te houden. Vorig keer moest ik eerder afhaken ivm bloeddruk die niet onder controle te krijgen was en veel harde buiken. Hoop dat het dit keer wel lukt.

17. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Ik lekker met 34 weken, ben de vorige keer iets te vroeg bevallen en wil wel wat aan mijn verlof hebben, plak er daarna 2 weekjes vakantie achteraan!

Wendy, gefeliciteerd met de goede echo en leuk een meid!

Esje, vandaag ook echo toch?
    Wij straks om 16.15!

Wannabmum, fijn dat medicijnen helpen, bij mij begint het nu de maagzuur, vooral 's nachts. Zal ook eens rennies klaarleggen!

18. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Dreumesmama en esje; succes met de echo! Laten jullie nog even horen hoe het was?

Dreumesmama; ik druk standaard 's avonds 4 rennies uit de strip op mijn nachtkastje, zodat mijn man 's nachts niet steeds wakker wordt van al dat geritsel :)

verlof; ik ben de vorige keer met 38+2 ingeleid en met 38+5 bevallen. Maar ons kindje was wat dysmatuur (2380 gram) Toen ik weer met werken moest beginnen na 10 weken na de uitgerekende datum, was hij nog zo klein dat het op het kinderdagverblijf echt onwennig was voor de leidsters en ze moesten zoeken of ze wel zulke kleine luiertjes hadden. Nu zou ik het liefst nog 12 weken na de bevalling verlof willen en daar plak ik dan nog vakantie achteraan zodat we ons kindje pas bij 15 weken naar het KDV hoeven te brengen.

19. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Hier ook zo'n mini kindje, het ging ook echt niet op kdv, ik heb toen jaar ouderschapsverlof opgenomen en ben tijdelijk 2 dagen gaan werken, toen konden de oma's oppassen. Met 1 jaar naar KDV en dat ging prima.

Het blijft een moeilijke keuze hoor, ik denk nu met een 2e kindje is een aantal weken ervoor om uit te rusten ook wel erg lekker denk ik.

Hoe oud is jouw kindje? Onze dochter is 3.5 als de baby geboren wordt.

De echo was prachtig!! Alles helemaal volgens het boekje, en het was heel bewegelijk. Beentjes in de nek, ronddraaien, zwemmen en zwaaien, echt prachtig om te zien.

20. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik wil ook proberen om tot de 36 weken door te werken.
    Moet zeggen dat ik geluk heb dat ik oproepkracht ben en dus als het zwaarder wordt kasn beslissen om minder te werken.
    Dus denk wel dat het kan lukken (hoop ik :p)

Deel Deze Pagina