rond 22juni 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jose25, 21 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Dreumesmama en Wendy: gefeliciteerd met de mooie echo's!

Onze kleine man is ook helemaal goedgekeurd. Met de pretecho heeft ie nog geen seconde stil gelegen en nu was er bijna geen beweging in te krijgen............hahaha. Heb nog staan springen naast het bed, maar hij had geen zin. Wel bevestiging gehad, dat het echt een ventje is. Duidelijker dan dit, konden we het niet hebben ;).

Ik wilde eigenlijk doorwerken tot 36 weken, maar ga er nu toch 34 van maken. Heb nog ontzettend veel vakantiedagen, dus plak er 3,5 week vrij achteraan. Baas deed moeilijk toen ik zei, dat ik tot 36 weken zou werken, maar 1,5 week vakantie daarvoor wilde opnemen en 2 weken daarna. Die moest ik dan achteraf opnemen. prima, ga ik toch 6 weken van te voren met verlof en neem ik achteraf 3,5 week op. Komt op hetzelfde neer ;). Was ie weer pissed, dat ik niet zo met het CAOboekje moest zwaaien. Jammer dan, keuze ligt bij mij en niet bij hem. Nu dus lekker vanaf half mei tot 1 oktober vrij.

Balen dat een aantal van jullie zo'n last heeft van maagzuur. Hier gelukkig (nog) geen last van. Voel me echt top!

2. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Eesje, heerlijk dat de echo goed was! Haha staan springen naast het bed.
    Hoe voel je je verder?

Er is echt last van mijn schouders afgevallen nu de echo zo mooi was. Het is ook zo'n wondertje en dat zit gewoon in mijn buik *zwijmelt nog even verder*

3. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Loop ook weer helemaal te glimmen hoor. Toch heel fijn zo'n bevestiging. geniet er maar lekker van. Tijd gaat zo snel, dat onze ukkies er zijn voordat we er erg in hebben.

Ik voel me echt super. Misselijkheid is weg (alleen af en toe nog wat), geen maagzuur etc, dus wat wil ik nog meer. Alleen wel moe 's avonds, maar zolang ik bezig blijf gaat dat prima. Vanavond weer lekker sporten.

Gaaf, dat jij je kleintje dagelijks al goed kunt voelen. Lijkt me echt heel bijzonder. Voel nog niet zo veel, maar is de 1e en placenta ligt aan de voorkant. Af en toe kriebelt er wel wat, maar niet dagelijks en ook niet heel lang. Geduld is een schone zaak, denk ik dan maar. Komt vanzelf :).

Gaan jullie nog iets van een zwangerschapscursus doen? Ik heb me ingeschreven voor zwangerschapsyoga en dat begint over 2 weken al. M'n sportschoolabonnement loopt nog tot 1/4, dus tot die tijd wordt het doorpezen met 3x per week sporten. Wel erg lekker om te doen, dus hoop het vol te blijven houden. Vanaf april bevries ik m'n abo even en ga dan in oktober weer verder met zumba.

4. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Dreumesmama; gefeliciteerd met de mooie echo!
    Ons zoontje is 2 jaar en 3 maanden als de kleine geboren wordt, dus wat kleiner leeftijdsverschil. Denk dat het nog wel pittig zal worden omdat hij ook nog wel redelijk wat zorg en aandacht nodig heeft.

Agnes: hoe zit het eigenlijk met je uitkering als je op flexibele basis werkt?

Esje: jullie ook proficiat met de goeie echo! Fijn dat je nog zoveel vrije dagen kunt opnemen om je verlof wat te verlengen. ik snap niet helemaal waar je baas zo moeilijk over doet? Je hebt toch gewoon recht op je vakantie en verlofdagen? Daar heb je je CAO niet eens voor nodig. Hoe had hij het dan anders willen zien?
    Wat goed dat je zoveel bent blijven sporten.

Moet eerlijk bekennen dat sporten na de geboorte van ons eerste kindje er een beetje bij in geschoten is. Ik ga 1 x per week met hem babyzwemmen en dat voelt als aquarobic als ik 12 kg peuter heen en weer door het water sleur :D Maar verder doe ik ook niet zo veel meer. Heb vorige zwangerschap een cursus zwangerschapsgym gedaan, maar het meerendeel van de tijd lag je op een matje je enkels los te draaien of je beenspieren te trainen. Droeg voor mij niet zoveel bij. heb me dan ook tot nu toe nog nergens voor aangemeld. Zat wel te twijfelen over yoga of Zwanger fit, maar dat is net op tijden die niet zo goed uitkomen. Heb me voorgenomen binnekort maar eens ook door de week alleen te gaan zwemmen.

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    @wannabmum.
    Bij een flexibele baan wordt tijdens een zwangerschapsverlof berekend hoeveel je de laatste 3 maanden hebt gewerkt en dat krijg je dan betaald.
    Dus ligt er enkel aan hoeveel ik zelf aan kan wat betreft werk en hoeveel werk ze de aankomende maanden voor me hebben.
    Maar werk in een ziekenhuis dus er meestal wel werk zat :D

6. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Eesje, fijn ook een goede echo! Weten jullie wat het is?

Wilde eigenlijk gaan zw. zwemmen maar dat is op maandag vanaf 18.45, ja dat gaat niks worden. Verder eigenlijk nog niet gekeken. Zal ik eens even doen van de week!

Wannabmum, dat scheelt wel even met zelfstandigheid ja, wel gezellig hoor 2 van die kleintjes!
    Ik probeer mijn dochter nu al zoveel mogelijk zelf te laten doen, ze kan nu eindelijk haar sokken zelf aan doen en is voor het eerst zonder luier naar KDV!

Agnes, ja dan zul je wel werk genoeg hebben, blijf je flexibel werken na bevalling?

7. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Wannabmum ik ga na mijn verlof verlopig alleen nog maar weekenden werken.
    Kdv op een flexibele contract vinden we lastig te regelen en in de weekenden is mijn man thuis.

En blijven jullie allemaal gewoon werken en of minder???

8. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Dreumesmama: ja, wij weten al 4 weken dat het een mooi kereltje gaat worden. Bij de 20 wekenecho bevestiging gevraagd en was echt geen twijfel over mogelijk. Wilden jullie het nou wel of niet weten?

@ Agnes: ik ga straks minder werken. Werk nu nl nog gewoon fulltime, maar ga straks 3 dagen werken. Vriendlief neemt 1x per 2 weken een dag vrij.

9. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Nee wij weten het niet, hebben een sterk "jongetjes gevoel" maar dat zegt niet zoveel he!

Ik werk nu 3 dagen en blijf dat doen, als dochter naar school gaat volgend jaar ga ik wel wat uurtjes minder werken zodat ze niet 3x naar BSO hoeft.

10. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Werk; ik ben na de geboorte van ons eerste kindje van fulltime naar 4 dagen terug gegaan. Wel lange dagen van zeker 10 uur en daarnaast soms bereikbaarheidsdienst, dus vind het wel pittig. Mijn man heeft 1 dag per week ouderschapsverlof. omdat mijn moeder 1 dag per week bij ons oppast, hoeven we hem zo maar twee dagen naar het KDV te brengen (wat hij oevrigens helemaal geweldig vindt!)

11. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

ik had dit onderwerp nog niet eerder gezien, maar bij deze wil ik gezellig met jullie komen meekletsen. ik zelf ben 25 juni uitgerekend van ons 1e kindje.
    Heel de zwangerschap is voor ons allemaal zo spannend. is tot nu toe ook allemaal nog niet van een leien dakje gegaan zeg maar. eerst meerdere miskramen gehad en ook tijdens deze zwangerschap wat bloedverlies gehad wat ons erg onzeker maakte.
    inmiddels ben ik ruim 21 weken. afgelopen vrijdag hebben wij de 20 weken echo gehad. helaas was ik zo ziek ( griep) dat ik er minder van heb kunnen genieten en we vonden ook dit weer spannend. in principe is het allemaal goed met die kleine ukkepuk van ons. alleen 1 niertje of nierbekken?? was groter dan de andere. het zat nog wel ver onder de marge van 1cm dus ze zei dat we ons absoluut geen zorgen moesten maken. met de 30 a 32 weken krijgen we nog een extra echo, maar nogmaals werd ons op het hart gedrukt dat dit vaak voorkomt en we ons echt geen zorgen moesten maken.
    verder was die kleine enorm aan het bewegen en lekker eigenwijs aan het doen. we wilden het geslacht graag doen,maar daar dacht die kleine anders over. die hield de beentjes mooi over elkaar.
    aanstaande zaterdag gaan we naar de negenmaandenbeurs en daar hebben we nog een echo voor het geslacht. hopelijk zien we het dan wel,hahaha.

Ik zal zo eens alle 32 pagina's terug gaan lezen in dit onderwerp. zit momenteel met een griepje thuis, dus ik heb de tijd.

Nou dames, bij deze weer een juni dame erbij.

Tot gauw.

Liefs Sannie

12. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Hallo Sannie! Welkom hier! En allereerst natuurlijk proficiat met je goede echo na je vervelende ervaringen! Hoop dat je er nu van kunt gaan genieten (zodra je een beetje opgeknapt bent van de griep natuurlijk!)
    En zijn twee juni mama topics: deze, die wat kleiner is, omdat dit zootje zwangerschapsdemente Miepen niet in staat is om 100 namen te onthouden :D En de wat grotere versie voor heel juni 2011. Natuurlijk ben je van harte welkom om gezellig met ons mee te kletsen.

Voor het geval je het nog niet op kunt brengen om alle eerdere pagina's door te spitten: Ik ben Wanna, 36 jaar en in verwachting van ons tweede kindje. Heb voor ons eerste kindje een MA bij 12 weken gehad en voor deze zwangerschap twee vroege miskramen (6-7 weken) Ook bij deze zwangerschap wat bloedverlies en stress, maar gelukkig gaat het allemaal goed. Ons hummeltje hield gelukkig niet zijn beentjes over elkaar, dus wij weten dat we een tweede jongetje krijgen :D
    Wij krijgen ook een extra echo deze zwangerschap rond 32 weken ivm groeiachterstand van onze eerste (geboortegewicht 2400 gram bij 38+5, maar dat kwam door zweangerschapsvergiftiging) Zo, nu ben je wat mij betreft helemaal bij :D

13. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    @WannaBmum;

Dan pas ik goed in dit forum thuis, heb nu al last zwangerschapsdementie denk ik,hahahaa.
    Ik heb net je stukje gelezen, jeetje jij hebt ook al heel wat achter de rug zeg. Ik ook dus meerdere miskramen gehad en dat heeft er bij mij qua onzekerheid flink ingehakt. gelukkig kunnen we nu wel echt genieten, dat was wel pas vanaf de 13 weken. wij hebben meerder onderzoeken gehad naar aanleiding van de miskramen,maar hier is niks uitgekomen,alles was goed.
    Hoe gaat het lichamelijk met je? veel klachten? ik begin nu te merken dat ik echt zwaarder aan het worden ben en dat het kindje flink groeit. nu best veel last van mijn onderbuik, soort van spierpijn ofzo. en ben al rugpatient dus ook de rug wil nu niet altijd mee werken.
    Leuk dat jullie het geslacht al weten, wij hopen echt aanstaande zaterdag.maar wie weet zit die kleine dan weer met de beentjes over elkaar. het was net een boeddha op de 20 weken echo,hahaha.

Nou ik duik weer eventjes mijn bedje in.pfffffff lang leve de griep.

Liefs Sannie

14. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    hoi sannie.

van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom:D
    dus jij gaat ook na de 9 maanden beurs,ik ook alleen ga vrijdag.
    alvast veel beterschap met je griep ;)

15. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Sannie: welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen. Gefeliciteerd met je goede echo. Jammer dat je er minder van hebt kunnen genieten door je griepje. Hopelijk voel je je zaterdag beter en werkt jullie kleintje ook lekker mee. Geloof dat de meesten niet echt mee willen werken als je het geslacht wil weten.

Die van ons lag ook lekker dwars bij de pretecho, maar 1x vergat ie z'n beentjes bij elkaar te houden. Wij krijgen ook een mooi mannetje, al is het voor ons wel het 1e kindje. Bij de 20 weken hebben we nogmaals een hele duidelijke bevestiging gehad dat het echt een manneke is.

Veel plezier alvast op de 9 maandenbeurs. Wij gaan ook, maar op de vrijdag.

Die spierpijn/steken klinken bekend. Lang leve de bandenpijn....hahaha.

Beterschap!

@ rest: met jullie alles goed dames?

16. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Esje78,

Kijk, leuk dat jullie weten wat het is. Wij hopen dit dus zaterdag te zien. Ben nog steeds grieperig, ga vanmiddag naar de dokter, want de klachten blijven op en neer gaan. Nu ook echt veel last van mijn onderbuik. Zullen het de banden zijn? pfff ik hoopte daar geen last van te krijgen. Soms echt het gevoel dat alles naar onderen zakt als ik loop, moeilijk uit te leggen. Het is voor mij allemaal nieuw, dus misschien is het wel niks en hoort het er gewoon bij. maar wil sowieso van de griep af, voel me echt niet happy zo.

Dus jullie vrijdag naar de negen maanden beurs, gezellig hoor. Ik ben benieuwd, ben er nog nooit eerder geweest. Ik hoop leuke aanbiedingen te scoren en leuke ideeen op te doen.

Alvast heel veel plezier vrijdag!!!!

Liefs Sannie

17. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    vanmorgen naar de vk geweest en alles gaat weer perfect met ons meissie, hebben jullie dat ook dat als ze naar het hartje willen luisteren dat je baby wakker wordt en tegen gaat werken, ons meissie wil eg haar hartje niet laten horen ja heel eff maar en floep weg is ze dan weer.
    maandag ook maar weer naar fysio toe voor mn bekken gaat steeds slechter en ik doe al zo weinig grrr

18. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Wendy; Fijn dat alles weer goed was bij de verloskundige. Als ze bij mij naar het hartje luisteren, floept hij / zij ook telkens weg, lekker eigenwijs.
    Ik vandaag toch maar even naar de huisarts geweest ivm griepklachten die aanblijven. inderdaad een flinke griep en de pijn in mijn onderbuik is nu ook verklaard; waarschijnlijk slijmbeursontsteking.

Ik dus ook naar de bekkenfysiotherapie.

Jij dus veel last van je bekken??? balen zeg!!!!

Liefs Sannie

19. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Wendy: klinkt heel bekend. Die van ons blijft ook nooit lang op 1 plek liggen bij hartje luisteren of echo maken. Zullen ze toch wel aanvoelen.

@ Sannie: jeetje, hoop niet voor je dat je echt een slijmbeursontsteking hebt. Krijg je nl vrij zware medicatie voor.
    Ik heb vanaf begin deze week ook last van m'n banden hoor. Hoort er allemaal bij op deze termijn. Heb de VK vorige week ook gevraagd of het normaal is, als er iets naar beneden 'zakt' als je snel opstaat. Dat is heel normaal. Kleintje ligt nog vrij laag, dus kan af en toe wel een naar beneden ploffen.....hahahaha.
    Beterschap iig!

20. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ai, vervelend dat jullie zo'n last hebben van je bekken! Hier gelukkig geen klachten. Tot nu toe bij VK ook geen problemen met luisteren van hartje. Meneertje blijft daar keurig voor liggen (laten we hopen dat het straks ook zo'n gehoorzaam knulletje wordt ;) )
    Bloeddruk blijft nog keurig, dus hopelijk houden we dat zo tot het eind!

Deel Deze Pagina